| Forfatter |
|
Kempf Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er blevet lidt lun på den dersens 42" 21000kroners alfa view ting.
Men har lige nogle spørgsmål.
Det virker lidt skummelt at man skal betale pengene forud og så venteop til 1 uge før man får skærmen. Er der nogen som har erfaring med de gutter ude i Virum?
Er der nogen der har været derude og se om det er et ordentligt sted?
Jer er bosidende I Hamborg så det er lidt langt at køre bare for at kigge, så det ville være rart hvis jeg kunne få lidt info før at jeg tager derop. Min fordel er at jeg er selvstændig hernede så jeg kan spare yderligere 10 procent på momsen.
Jeg har tænkt mig at bruge en extern scaler Taw rock+ med sdi indgang, Jeg er ved at bygge min Trix dvb 65s om så den får sdi (serial digital interface). Det faktisk det samme som at benytte en pc til at se dvd på plasmaskærmen.
Hvad med selve skærmen, er det noget billigt skrald?
Jer har brugt søge funktionen men syntes ikke at have fået netop de svar jeg skal bruge.
På forhånd tak
Kempf.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Lunds Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kempf Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Jo det kunne jeg godt men prisen er ikke nær den samme.
21000 gange 0,8 gir 16800 Kroner den tyske moms bliver først trukket lang tid efter så har jeg mulighed lægge lidt til side i mellemtiden.
Det er faktisk meget fristende.
Hilsen Kempf
|
| Til top |
|
| |
Mr. Lunds Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kempf Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Har brugt søge funktionen men mangler stadig svar.
Hilsen
Kempf
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg arbejder lige ved siden af og en af mine kollegaer er gode venner med ejeren. De sælger RIGTIG mange skærme og derfor skal pengene falde før levering. De satte en annonce i BT tror jeg og der kom der 200 bestillinger ud af..
Jeg har også set skærmene. De er flotte og hvis man er til plasma så er de sgu meget cool. Når jeg siger sådan er det simpelthen fordi jeg selv er til TFT.
Du kan roligt bestille hos dem!!
JEppe
|
| Til top |
|
| |
Kempf Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi!
@Jeppe det er jeg glad for at høre.
Jeg regner med at køre op til Virum fra Hamborg på Mandag, for at tage et nærmere kig på skærmene. Men jer tror at jeg gir lidt mere og tager den med xga opløsning. Det er bedere at opskalere et billede end at nedskalere.
Er der nogle specielle ting jeg skal hold øje når jeg tester?
Hilsen Kempf.
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ville ikke få en krone af mig før jeg fik min skærm, eller alternativt at de fik deres bank til at stille en garanti på 21.000,-
Hvis du sender 21k til dem og de går nedenom i morgen står du som en af de sidste til at få penge fra konkursboet....og der vil med 99,9999999% sikkerhed ikke være noget tilbage til dig.
Selvom der blir sagt at billedet er pænt her i tråden, ville jeg nok lige læse de mange mange emner igennem her omkring billige plasma tv...
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel har ret, ved beløb på den størrelse lugter det lidt at skulle betale forud. Så skal der (som nævnt) noget i stil med en bankgaranti ind i billedet.
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror de levere, når de har ligget på edbpriser i så lang tid uden nogle dårlige kommentare. Desuden hvis der kom 200 bestillinger og man ikke har hørt noget dårligt om dem tror jeg det fungere fint, ellers er de sluppet afsted med over 4.2 millioner kroner
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke i skal være bekymret om hvorvidt alfa view går konkurs.. har
en ven der er montør for dem, og de sprøjter skærme ud, og en ting er
100%, deres succes fortsætter, uden tvivl... De laver gode skærme til
gode priser, ingen tvivl...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Alfa-View plasmaskærm, og er faktisk MEGET tilfreds - til prisen. Ingen døde pixels som jeg har lagt mærke til, den tekniske kvalitet er upåklagelig og den går ikke ned eller itu. Så skærmen er jeg glad for, selvom jeg næste gang køber enten en LCD eller en 1024*1024 skærm. Men designet er SKIDEFLOT, enkelt og lækkert. Tuneren eller i mit tilfælde tunerne er det argerste hø. Naturligvis ved jeg godt, at en plasma tuner er der hvor de sparer, men at de er så ringe havde jeg ikke forudset. Heldigvis har jeg Selector, hvorfor jeg kun bruger PIP funktionen.
Det eneste man skal vogte sig for er det faktum, at sælgerne ikke aner en skid om de varer de sælger. De vælger Fisken Nemo på alle skærme, fordi skærmen tager sig bedst ud på denne animationsfilm. Spørger du lidt udover hvad demobladet har informeret sælger om, så er de helt blanke. Jeg fik næsten en skideballe, da jeg insisterede på at se en af mine egne DVD film på skærmen, og et tv signal havde man intet af på Strandvejen.
Man KUNNE også godt have fortalt mig, at der er forskel på at skærmen er DVI ready og DVI klar. Den detalje kommer til at koste mig 2000,- kroner og et 14 dages værkstedsbesøg. Leveringen var også et cirkus, jeg fik en røverhistorie om at skærmen var strandet på et luftfragt hub i Helsinki, og siden hos Told&Skat i Kastrup. Da jeg så endelig fik skærmen, udleverede man først et sæt højtalere da jeg udbad mig det vægophæng jeg havde betalt for, siden fik jeg den forkerte bordstand i forhold til den model jeg rent faktisk havde købt.
Konklusion; Ingen tvivl om at motivationen er at score en billig fidus for de personer der driver virksomheden. Ingen aner en skid om produkterne, markedet, kommende eller nuværende tekniske features, det eneste det drejer sig om er at flytte units ud af biksen. Så ville jeg handle der igen..?
NEJ! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
| Tror ikke i skal være bekymret om hvorvidt alfa view går konkurs.. |
|
|
Der var vist heller ingen der havde forudset at Nordisk Fjer eller Hafnia Hånd i Hånd ville gå konkurs 
At man kræver pengene på forskud, er et tegn på at firmaets økonomi er dårlig. De har simpelthen ikke midler til at købe varer ind før kunderne har betalt.
Jeg vil på det kraftigste fraråde at handle på den måde. Jeg betaler varen når jeg får den. Så bliver hverken sælger eller køber snydt. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. perejvind har ret, hvorfor skal man betale forud, på et produkt, de enda reklamerer med er på lager. Med hensyn til kvalliteten på deres skærme, den havde jeg mere en svært ved at se da jeg i sidste uge var på besøg i deres butik i Århus, de vidste find Nemo på alle skærmene, og det på trods af de praler med at de altid præsenter deres skærme med det bedste billedmatriale der findes. At de så bruger computeranimerede film, som er det der præsenterer en dårlig skærm bedst, fordi der et nemt for plasmaskærmens elektronik at behandle et matriale med store ensfarvede flader, ja det lugter. Jeg fik dem til sidst overtalt til at sætte en rigtig film på, som de kun havde en af, og det overbeviste mig om at jeg ikke ville have en Alfa View skærm. Jeg købte en JVC PD42BU istedet, efter jeg havde set på ca 20 forskellige fabrikater, den havde lige det jeg eftersøgte. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget pudsigt, i odense er det også nemo tegnefilmen der kører på fulde hammer.
Jeg lagde hånden på toppen af skærmen og mærkede den var varm, han forsvarede sig selv hurtigt, med at sige, at ingen ser tv 24timer i træk, og det havde hans skærme altså kørt, derfor den høje temperatur.
Da dr1 eller tv2 bliver digital om et par år, spurgte om jeg, om der skærme var sat op til det, og nogle af dem var, og de andre var ikke, men han sagde dog at jeg kunne, uden tvivl komme igen om 5 år og få ordnet det, hvis det blev nødvendigt, han sagde at det med dr 1 og tv2 bliver digital, svarede bare til at man satte en dvd film på, altså forskel fra antenne tv til dvd film, der er væsenligt forskel, han sagde at man ikke mærkede forskel, mon dog ikke, hvad skulle ideen med at gå fra vhs til dvd så være ;) Ja, bedre billede, pga. det digitale, jeg tror han havde fat i den forkerte, altså mig, for hans historier om at antenne til digital ikke havde stor betydning, meget sjovt, når de vælger at sælge deres tv, i dvd format, altså find nemo, istedet for at vise rigtige tv billeder.
alfa view, sku være produkter fra forskellige mærker, sony, philips mm. og samlet det i et.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke si at prisene deres imponerer meg, hjemme i Norge kan man nå kjøpe 42" plasma for under 10.000NOK, dvs ca 9000 danske kroner
http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3995&id=72381
Så lenge jeg bor i Danmark vil jeg heller bestille fra Tyskland og få en merkevare for samme pris.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indefra ligner butikken er reelt foretagende, der vil være en seriøs konkurrent på markedet. Skærmene er flot designet, men billedet er ikke ret godt. Men okay, det er måske mere udtryk for min generelle holdning til plasmaskærme fremfor deciderede mangler hos Alfaview. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zitech har nogle ret billige plasmaskærme med gode specs. og et clean design, har ikke set dem selv.
|
| Til top |
|
| |
Luke Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|