| Forfatter |
|
larsen® Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har en ven som mener at denon er noget man betaler for navnet. Nu har han købt en Eltax AVR-900 hos http://www.cabelman.dk/product.asp?product=1904&sub=2&am p;am p;page=1 til 1500 kr. Og mener at den er lige så go som min Denon 3805. Hans er på 6*130W hvor min er på 7*120W. Og hans vægt er næsten den samme som Denon. Nu vil han så teste min og hans sammen. Jeg glæder mig meget til testen og jeg mener at man skulle gerne høre meget forskel. Den skal trække mine dali mentor 8 i steero. Så må vi håbe at l**tet brænder sammen 
Ellers skal jeg koble alle 6 dali højtaler på. Så for den da noget at lave.
Eller hvordan skal man ellers teste den...
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan dælen kan han finde på at købe en eltax reciever til de højtalere? Eller det er måske dine?
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er mine højtaler.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være, at begge receivere er lavet på den samme fabrik....
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på at dine højtalere ikke tager skade, hvis hans forstærker ikke kan klare mosten.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| Det kan være, at begge receivere er lavet på den samme fabrik.... |
|
|
Selvfølgelig, Lars...... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner med at starte stille og rolig op. Håber da at den brænder sammen  Hvordan skal man ellers teste den..?
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Pas nu på at dine højtalere ikke tager skade, hvis hans forstærker ikke kan klare mosten.  |
|
|
Ikke for at skulle forsvare Eltax'en, men tror du vil blive overrasket. Tror faktisk den vil klare sig helt fint. Uden tvivl vil Denon'en være mere detaljeret i lyden, og hvis skal køre billede igennem og sådan er der ingen tvivl om Denon vil være vinderen, men tror faktisk sådan rent effekt kan Eltax godt være med. Men det bliver spændende at høre 
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør som når man tester 4-hjulstrækkere imod hinanden på en strand! (Dem binder man sammen med et reb, og ser, hvilken der slæber af med den anden)
Så forbind højttalerudgangene sammen, og se hvilken af forstærkerne der brænder af! Den bedste er den der overlever!
PS. Jeg gjorde det selv en gang, jeg havde overset at jeg skulle fjerne biwire bøjlerne på mine højttalere for at kunne biampe. Jeg vil ikke sige hvem der vandt, men det er sikkert at jeg tabte
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på at den rent effekt mæssigt godt kan være med.
Min lillesøster har sådan en lille ELTAX AVR-280 5.1 reciever, og den trækker en stor passiv JBL sub, 1 dali center, dali kompakt fronter og eltax
dipoler. Det lyder måske ikke super kønt, men faktisk ok.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Gør som når man tester 4-hjulstrækkere imod hinanden på en strand! (Dem binder man sammen med et reb, og ser, hvilken der slæber af med den anden)
Så forbind højttalerudgangene sammen, og se hvilken af forstærkerne der brænder af! Den bedste er den der overlever!
PS. Jeg gjorde det selv en gang, jeg havde overset at jeg skulle fjerne biwire bøjlerne på mine højttalere for at kunne biampe. Jeg vil ikke sige hvem der vandt, men det er sikkert at jeg tabte |
|
|
Det er sgu da mandemåden at teste på... brug en hammer... dur den ikke, brug en større hammer    __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undrer mig du håber den brænder sammen ? Hvorfor ønsker du det ? Hvad er det I vil teste ? Hvilken der kan spille højest ? Hvilken der lyder bedst ? Bliver da sjovt at se, hvad I når frem til, selvom ingen af jer nok er helt neutrale  . Kast lige et par linier her i tråden, når I har testet.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg teste engang en gammel linn forstærker til mine gammel dali 850 højtaler. der blev Linn lige så varm som en brødrester. Hvorfor jeg ønsker at den brænder sammen. Det er jo også bare en tale måde. Hvis nu man ikke kan høre forskel og den klar det lige så godt. Så vil jeg da sælge alt mit anlæg og købe et komplet Eltax med højtaler til 2900 kr
Jeg mener bare at det siger at det er hig end anlæg til 1495 kr. Så der må jo helst gerne være noget forskel på forstærker. Men jeg skal nok smide er par linier når vi har testet. Og spille højt skal vi nok ikke. men hvad lyder bedst. Og hvad det gør det bedst i steero og surround
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med testen? :)
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi har nu ikke fået den hjem til mig endnu. Var ude og hjælpe ham med at sætte den op til 5.1. Det er godt nok den meste dårlig brugs anvisning jeg har set, men efter noget tid fik vi sat den op. han har nogle ældre jamo højtaler. Så selve lyden er jo lidt svært at bedømme. kvaliteten af udstyr og betjæning får ikke nogle stjerner herfra. Lyden er meget lys, det er jo svært med sådan nogle højtaler. baghøjtaer skulle have fuld knald, og der kommer ikke meget lyd ud af dem.. Men forhold til det Panasonic sæt jeg har hørt med højtaler og forstærker til ca 3000kr i bilka, lyder panasonic af noget mere, mere knad på når der sker noget.
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsen® skrev:
Jeg regner med at starte stille og rolig op. Håber da at den brænder sammen Hvordan skal man ellers teste den..? |
|
|
Ved forvrængning i længere tid, kan det lige så vel være, at det er dine højttalere's svingspoler som brænder af, så undgå forvrængning ( dette gælder altid, uanset hvad ).
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|