| Forfatter |
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har i at sige om denne forstærker
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en PA forstærker, altså et arbejdsredskab til proff. brug og høre ikke hjemme i hifi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Javel. Er tiltænkt til brug i aktiv deling af en højtaler k2 skulle så trække bassen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ville i gi for sådan en sag.. ALtså hvad burde den koste og er der flere meninger omkring lyden
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Det er en PA forstærker, altså et arbejdsredskab til proff. brug og høre ikke hjemme i hifi. |
|
|
Jeg har ingen erfaring med netop Crown K2 forstærkeren, men andre Crown forstærkere er skam værdige nok i endda meget seriøse hi-fi setup. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Chr. R. De Crown jeg har hørt lød ikke af PA, tvært imod. K2 kender jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig rigtig hørt en Crown 2K, eller nogen anden Crown forstærker på serriøse setups, men jeg har læst gentagende gange, at den faktisk er ret serriøs.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Det er en PA forstærker, altså et arbejdsredskab til proff. brug og høre ikke hjemme i hifi.
|
|
|
Det var dog det værst vrøvl jeg længe har hørt. Hvis du ikke har erfaring med produktet, var det måske en ide ikke at udtale sig, især når man skyder så meget forbi.
K2:
BCA baseret, absolut bedste baskontrol jeg har hørt til dato, læs mere om bca på crown hjemmeside og forstå hvorfor
Passiv kølet: på trods af at kunne levere adskillige kilowatt, siger den ikke en lyd
Hermetisk forseglet: Tager ikke skade af fugtigt miljø eller rygerhjem.
1 Megahertz opløsning, superb i toppen brokoblet
Design... jeg elsker det, og frontpladen kan fåes i flere farvevarianter.
Ulemper:
Har ikke aktivt delefilter der går uden om signal vejen som de senere BCA modeller
Er lavet til bas, og kun det, men lyder faktisk forrygende i diskant også, men det er på ingen måde en fuldfrekvent forstærker. Er designet til bas, og intet andet.
Jeg har desværre min udlånt pt, men du skal være velkommen til at låne den et par måneder når den engagn kommer tilbage. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim. Har jeg ikke fået købt en til den tid, vil jeg selvfølgelig meget gerne låne den hvis det er mig du mener der kan låne den da ?. Så kan du altid låne et sæt JBL L55 bare for sjov eller noget så længe hvis du lover ikke at smadre dem med dine crown amps
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crown er en hel del for opblæst mht HIFI.
Bevares, de lyder da godt........................ Når man har i tankerne at det er en P.A. forstærker.
Man kan vel sige at Crown er P.A. med hifi-egenskaber............ Men High-end bliver det ikke,
Skulle nogle folk mene at det ER high-end, så bør de prøve at lægge øre til endnu en P.A.-forstærker = YAMAHA PC2002M

Her snakker vi Dynamik, Letflydenhed og du vil aldrig drømme om at det er en P.A. forstærker.
P.S. (HAR hørt både Yamaha og Crown) 
http://www.wired4sound.net.au/amplifiers/yamaha_PC2002/yamah a_PC2002.htm
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej cujo/twochannel/thomas diy/
Hvad for nogle modeller har du hørt? nu er det jo specifikt K2 der bliver spurgt til... og ikke en af de andre modeller, for programmet er stort, og omfatter både nogle der er , og nogle modeller der ikke er velegnet til hifi.
Men jeg vil da gerne vide hvilke highend forstærkere der er sammenlignet med?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
hej cujo/twochannel/thomas diy/
Hvad for nogle modeller har du hørt? nu er det jo specifikt K2 der bliver spurgt til... og ikke en af de andre modeller, for programmet er stort, og omfatter både nogle der er , og nogle modeller der ikke er velegnet til hifi.
Men jeg vil da gerne vide hvilke highend forstærkere der er sammenlignet med?
|
|
|
Jeg vil tilgengæld gerne vide hvad der gør, at en person som er en del af en hifiside ikke kan finde ud af, at kalde mig det brugernavn jeg nu har ?
Folk ved godt hvem der "gemmer" sig bag HELTNY, så du får ikke rigtig noget ud af det 
Udover det, så vil jeg ikke diskutere noget som helst med folk fra hifi-musik, med de histerier der flyder rundt fra den side.
Take it or leave it......... Hvis du ikke kan ta at nogle folk ikke klapper i begge hænder over de Crown forstærkere. JEG synes kke de er noget specielt og HVORFOR skal jeg remse op hvad jeg har hørt af dem ? Du har jo ikke hørt den Yamaha............ Så hvad vil du med det.
Der bliver SPURGT til en K2......... Men at komme med råd og alternativer, er vel ikke forbudt.... Eller helt af vejen ?
End off discussion..... Herfra.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun give kim olsen ret...jeg har endelig fået fat på en K2...og den styrer mine gamle 18" cw 189 es så det basker....den bliver meget varm...men slår aldrig fra....den får bassen til at stå så fast som jeg ikke før har hørt...jeg har hørt meget...måtte også give mig da jeg ikke mente den hørte hjemme i hifi sammenhæng....det klarer den til ug...i det mindste i mine ører....og det er jo hvad jeg går efter....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv/TCaudiostyle
din skrivestil er så åbenlys at selv en blind kan se, hold nu op.
jeg siger intet om yamaha, kender den ikke interessere mig ikke, det skriver jeg heller ikke noget om, vel?
Hvis folk ikke synes det er godt er det fint med mig, men det er jo bevidst vldledning af japer at udtale sig om noget man ikke har hørt.
Kom nu, hvad er det for en model du har hørt? eller er det hemmeligt? hvad er din baggrund for at udtale dig generelt om crown når det er en K2, og kun den der spørges til?
Jeg undskylder på forhånd til japer hvis denne hijackning af jeg og cujo/skruerselv/etc ødelægger din tråd, jeg er sikker på at admin vil være dig behjælpelig med at rydde op. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
jeg kan kun give kim olsen ret...jeg har endelig fået fat på en K2...og den styrer mine gamle 18" cw 189 es så det basker....den bliver meget varm...men slår aldrig fra....den får bassen til at stå så fast som jeg ikke før har hørt...jeg har hørt meget...måtte også give mig da jeg ikke mente den hørte hjemme i hifi sammenhæng....det klarer den til ug...i det mindste i mine ører....og det er jo hvad jeg går efter....
mvh velkommen
|
|
|
he, jeg havde selv en rotel før, så jeg ved lige hvad du mener.
Yeps, den bliver ret varm idet den bruger hele kabinetet som køleplade, det er derfor vigtigt at den har luft for oven så den kan slippe af med varmen. jeg har forsøgt at få min til at gå ned termisk , men det er endnu ikke lykkedes. men mon ikke man kan lave et forsøg med et lille varmt rum uden cirkulation? så burde man i teorien kunne få den til at slå fra termisk på et tidspunkt... ligegyldigt, men utvivlsomt underholdende  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Crown er en hel del for opblæst mht HIFI.
Bevares, de lyder da godt........................ Når man har i tankerne at det er en P.A. forstærker.
Man kan vel sige at Crown er P.A. med hifi-egenskaber............ Men High-end bliver det ikke, |
|
|
Nu har jeg lyttet til 2 Crown forstærkere på mit bette anlæg, og er bestemt ikke enig med dig.
Det findes ikke nogen definition af begrebet High-End, så det er en subjektiv vurdering der altid ligger til grund om man mener der er tale om High-End eller ej. Min erfaring med en Crown forstærker koblet på mit anlæg, har resulteret i en lyd som på flere punkter er det bedste jeg har hørt på noget anlæg. Dermed ikke sagt at det er den bedste forstærker, men at lyden på disse P.A. forstærkere er på et meget højt niveau, og i mine øjne (øre) er mindst den ene helt klart hvad jeg forbinder med High-End.
Jeg er på ingen måde låst mig fast på Crown, men tvivler stærkt på at det findes en forstærker der til prisen er bedre! __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R skrev:
|
Jeg er på ingen måde låst mig fast på Crown, men tvivler stærkt på at det findes en forstærker der til prisen er bedre!
|
|
|
Indtil videre er det dyreste jeg har oplevet få tæv i en A/B test (og det var ejerens egne ord) et par forstærekre i prissegmentet 150k+. (10 gange prisen af Crown) Det skal dog ikke afholde mig fra at hvis jeg finder en bedre forstærker, så må jeg jo spare op til den, ligemeget hvad prisen er. Jeg mangler dog stadig en grundig gennemgang af en del af de større Crown modeller. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes kun det er godt der diskuteres livligt i tråden og selvom ikke alle er enige så kommer der jo menínger frem om netop crownk2. nogen der ikke synes den er noget særligt og nogen der mener det er det bedste de har hørt til især til bas. Dethar jeg efterhånden hørt flere sige nu, altså at den er god til bas. Har også læst en anmeldelse af k2 hvor han siger det er det bedste bas gengivelse han har hørt fra en forstærker men hvor resten af vejen op er lidt mere gennemsnitligt og som jeg læser det husker det ikke nogen specielt dårlig lyd men heller ikke nogen speciel god lyd. At der så er flere private der har en k2 som også mener den har en fænomenal bas gengivelsegør jo egentlig bare at nysgerrigheden vokser og man begynder at tro på det og ikke mindst uansethvad får lyst til at høre om det er godt. Kan sige det sådan at jeg ikke altid synes ting er bedre end men at den ene ting kan noget den anden ikke kan og omvendt hvor man bare vil sige de er anderledes og nogen dage ville man foretrække det ene og andre dage det andet. Så er der ind imellem man hører nogen produkter derer så gode at man decideret kan gå ind og sige det her er simpelthen bedre end alt andet jeg har hørt. Og nu har vi denne k2 som uanset hvad efterhånden er blevet interessant át finde ud af for mig om det er en af disse produkter der så tydeligt går indoggør det bedre end
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor lige K2 modellen og ikke en af de andre modeller?
Jeg har som nævnt her erfaringer med 2 modeller, og har fundet at der er fordele og ulemper i begge tilfælde, og nogle af disse observationer blev jeg først opmærksom på ved at lytte og "pille" på begge modeller herhjemme. Således vil der måske være en anden Crown forstærker der vil være mere optimal i dit setup. Crown's produktsortiment er i hvertfald stort... __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |