Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: opdatering af Onkyo tx-nr905 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Efter at have haft kontakt med SAS-Audio der står for importen af onkyo er jeg blevet noget overrasket. for at få opdateret forstærkeren fra version 1.05 til 1.08 vil han opkræve penge fra mig. alle andre fabrikater opdatere jo deres forstærkere og dvd maskiner gratis og over nettet. er jeg den eneste der er blevet bedt om at betale for denne opdatering. jeg kan da godt gå hen og fortryde at man har købt onkyo når de har den politik.

jeg har købt forstærkeren af en autoriseret forhandler i danmark. men hvis det virklig forholder sig sådan, kan man jo lige så godt parallel importere forstærkeren. fordelen ved at handle lokalt forsvinder jo her. når man køber et produkt på den forkerte side af 15.000 kr forventer man en vis service. men det er åbenbart ikke eksisterende. sammenligningsgrundlaget var at et chip-tuning af en bil jo også koster penge. så kan man jo spørge sig selv om man virklig ønsker en opdatering der forkorter et produkt levetid, som en chiptuning jo gør.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Af nysgerrighed - hvad var prisen? Overvejer selv samme model.

/Bellini

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

jeg undersøgte ikke prisen på opdateringen da jeg mener det bør være en service. som alle andre tilbyder til deres produkter uden beregning.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
Efter at have haft kontakt med SAS-Audio der står for importen af onkyo er jeg blevet noget overrasket. for at få opdateret forstærkeren fra version 1.05 til 1.08 vil han opkræve penge fra mig.

Det lyder helt normalt. Det er jo forbundet med arbejde. Forstærkeren skal ind på værkstedet, tilsluttes en PC, ny firmware lægges på, testes om den virker, og så afsted igen. Det tager vel en halv times tid alt i alt, plus fragtpriser.

Der er ingen fabrikanter som opdaterer firmware på den måde gratis, når produktet iøvrigt ikke fejler noget.

Det er noget andet hvis firmwaren stilles til rådighed på nettet gratis. Så vil du kunne hente den, og selv opdatere. Men det gælder jo også hvis Onkyo gør det. Men de har nok vurderet at selve opdateringen er for teknisk, til at de vil lægge firmwaren ud til fri download.

Man kan dog finde firmwaren på nettet (eksempel) men garantien bortfalder hvis man selv opdaterer.

/Lars

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved er Onkyo de eneste der benytter denne metode. selv panasonic der íkke har netstik i deres blu-ray tilbyder at man kan downloade og selv opdatere deres afspiller via cd-rom. Grunden til at sende en ny opdatering ud, må som udgangspunkt være at der er noget galt med den gamle. derfor sider jeg med et produkt der har nogle mangler der bør forbedres uden beregning.

Det er jo det rene vrøvl at skrive der er for teknisk at opdatere. hvis alle andre producenter kan finde en nem løsning er jeg sikker på Onkyo også kan. og det er jo typisk forbrugere med en anelse teknisk snilde der køber sådanne produkter. Det eneste argument for at opdatere på denne møde er at hindre parallel import.

at der er forbundet med arbejder må man gå ud fra at der er taget højde for ved salgsprisen. Når jeg køber en forstærker til +15.000 forventer jeg ikke at skulle bruge flere tusinde kroner på at holde den opdateret. det er trods alt et produkt man ved der løbende bliver opdateret. og der er jo ikke tale om at jeg får en helt ny forstærker.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
det er trods alt et produkt man ved der løbende bliver opdateret. og der er jo ikke tale om at jeg får en helt ny forstærker.

Jeg ved ikke om andre fabrikanter af surround receivere tilbyder fri opdatering via nettet.

Men uden en grund til at skifte firmware, så er det i mine øjne helt i orden at tage penge for det.

Altså hvis receiveren ellers virker. Hvis den er defekt, så er det en anden sag.

/Lars

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:

Efter at have haft kontakt med SAS-Audio der står for importen af onkyo er jeg blevet noget overrasket. for at få opdateret forstærkeren fra version 1.05 til 1.08 vil han opkræve penge fra mig. alle andre fabrikater opdatere jo deres forstærkere og dvd maskiner gratis og over nettet. er jeg den eneste der er blevet bedt om at betale for denne opdatering. jeg kan da godt gå hen og fortryde at man har købt onkyo når de har den politik.

Har du prøvet at kontakte den forhandler hvor du købte forstærkeren?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

eag1 skrev:
det er trods alt et produkt man ved der løbende bliver opdateret. og der er jo ikke tale om at jeg får en helt ny forstærker.

Jeg ved ikke om andre fabrikanter af surround receivere tilbyder fri opdatering via nettet.

Men uden en grund til at skifte firmware, så er det i mine øjne helt i orden at tage penge for det.

Altså hvis receiveren ellers virker. Hvis den er defekt, så er det en anden sag.

/Lars

Det er jeg slet ikke enig. Hvorfor skal en forbruger der har købt en tidlig model straffes for ikke at have ventet. De skifter nok heller ikke firmware helt uden grund. Der er enten et eller andet der ikke fungerer 100% korrekt, de har fundet frem til et "test problem" de fleste aldrig vil opleve eller de har indført en eller anden ny ting, f.eks. understøttelse af flere formater (selvom det ikke er så relevant med den omtalte onkyo). Oftest bliver de dog lavet for at rette en hel række små bugs i firmwaren. Jeg har med denon set et enkelt eksempel på understøttelse af multikanal pcm.

Uanset hvad det er kan jeg ikke se rimeligheden i at tage penge for det/frigive den med mindre det er noget hardware der skal skiftes. Hvis det er så drastiske ændringer der er sket skal man da kigge nøje efter når man kommer hjem med en ny, alternativt sælge den under et andet navn, evt mkII

Whitediamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Det er jo ligesom at købe en bil, hvor der er 2 års garanti på varen og hvis der er opdateringer software mæssigt eller producenten ved der er fejl på varen, så tilbagekalder de det og eller reparere de fejlen.

Jeg syntes Onkyo importøren burde have det i mente at hvad dækker garanti over at han bare siger det koster holder ikke vand i dagens DK. Det er jo ikke noget slik vi køber men hifi der lyder godt. Jeg syntes Onkyo importøren burde komme ud med opdatering service gratis.

Til top Vis Whitediamond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Whitediamond

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Whitediamond skrev:

Det er jo ligesom at købe en bil, hvor der er 2 års garanti på varen og hvis der er opdateringer software mæssigt eller producenten ved der er fejl på varen, så tilbagekalder de det og eller reparere de fejlen.

Jeg syntes Onkyo importøren burde have det i mente at hvad dækker garanti over at han bare siger det koster holder ikke vand i dagens DK. Det er jo ikke noget slik vi køber men hifi der lyder godt. Jeg syntes Onkyo importøren burde komme ud med opdatering service gratis.

Helt enig. Man skal også huske på, at personer der køber et produkt lige efter det er kommet på markedet betaler mere end dem der køber de efterfølgende år hvor prisen typisk falder. I særdeleshed hvad angår surround udstyr. Så dem der køber til den dyre pris i starten bør da have en god service i form af gratis opdatering af bugs. Selvfølgelig.

Desuden bør den danske importør også give en bedre service for den ekstra pris man skal betale for Onkyo her i Danmark. 

TX-NR905 koster i DK typisk kr. 16.000, i Tyskland koster den omkring EUR 1.400 (kr. 10.500) og i USA koster den sølle USD 1.400 (kr. 6.700). Det er jo nogle helt vanvittige forskelle, som jeg slet ikke kan forstå. Hvorfor skal det være så dyrt herhjemme. Produkterne koster vel ab fabrik det samme. Og der er lige lang vej fra Japan til USA som fra Japan til DK.

God Pinse

Ole

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes