| Forfatter |
|
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet lidt lun på en Lyngdorf TDAI 2200 (skal desværre bruge digital indgang, ellers kunne jeg nok have klaret mig med modellen mindre), men er lidt bekymret omkring samspillet med mine B&W nautilus 805 og en subwoofer. Kan lyngdorf'en godt trække dem, de er så vidt jeg ved kendt for at være rimelig "drift tunge". Den forstærker jeg bruger i dag, kan levere 2 x 100 w i 8 ohm, og 2 x 190w i 4 ohm, +-30 amp spidsstrøm, Lyngdorf'en kan levere flere watt, og +-40 amp spidsstrøm. Mit problem i dag er at når jeg spiller på kl 11 på forstærkeren i omkring 40 min så slår varmesikringen fra. Det betyder vel at forstærkeren ikke er kraftig nok til at trække højttalerene?, vil det blive bedre med lyngdorf'en, eller skal der noget større til.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver du nok nødt til at kigge efter noget andet.. Jeg har set flere eksempler på lige præcis lyngdorf og b&w som ikke gik så godt sammen.. selv de mindre b&w'er kan lyngdorfen have problemer med.
|
| Til top |
|
| |
Nik Nak Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
Jeg er blevet lidt lun på en Lyngdorf TDAI 2200 (skal desværre bruge digital indgang, ellers kunne jeg nok have klaret mig med modellen mindre), men er lidt bekymret omkring samspillet med mine B&W nautilus 805 og en subwoofer. Kan lyngdorf'en godt trække dem, de er så vidt jeg ved kendt for at være rimelig "drift tunge". Den forstærker jeg bruger i dag, kan levere 2 x 100 w i 8 ohm, og 2 x 190w i 4 ohm, +-30 amp spidsstrøm, Lyngdorf'en kan levere flere watt, og +-40 amp spidsstrøm. Mit problem i dag er at når jeg spiller på kl 11 på forstærkeren i omkring 40 min så slår varmesikringen fra. Det betyder vel at forstærkeren ikke er kraftig nok til at trække højttalerene?, vil det blive bedre med lyngdorf'en, eller skal der noget større til. |
|
|
Jeg har B&W 804S og de kan helt uden problemer trækkes af såvel SDAI2175 som TDAI2200. Jeg har også prøvet 802D med TDAI2200 og der er ingen problemer.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg forstår da ikke hvorfor Lyngdorf med en kraftfuld digital forstærker, som leverer et minimalt varmetab, skulle have problemer med B&W?? Det lyder i mine ører meget mærkeligt.. Grunden til at trådstarters forstærker slår fra kan jo være én af to, sådan som jeg ser det.. Enten er forstærkeren bygget dårligt, så den ikke kan komme af med varmen eller også er det fordi forstærkeren ikke har nok luft omkring sig, så den ikke kan komme af med varmen, men det kunne måske hjælpe vidst du oplyste hvilken forstærker du har..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet tordnende højt med en Tact S2150 (der er forgængeren til TDA2200) og et sæt Jamo R909 uden problemer. Jeg mener de har en følsomhed på omkring 82 dB.
Digitale forstærkere bliver sjældent varme under driften, så det burde ikke være et problem
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren er en Holfi integra 8 Anniversary Edition, der er massere af luft omkring den, ca. 40 cm op til hylden oven over, og der er ikke noget til siderne der blokerer, forstærkeren er desuden løftet 2 cm i forhold til standard pga af nogle antivibrations fødder. Den har gode specs, og den burde være konstrueret nogenlunde fornuftigt, set ud fra prisen (15.000), og hvad Holfi ellers laver. Jeg vil sige skal den have mere luft end den har nu, så har jeg ikke plads til den, det er jo ikke et kraftvarmeværk jeg har købt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
|
Jeg er blevet lidt lun på en Lyngdorf TDAI 2200 (skal desværre bruge digital indgang, ellers kunne jeg nok have klaret mig med modellen mindre), men er lidt bekymret omkring samspillet med mine B&W nautilus 805 og en subwoofer. Kan lyngdorf'en godt trække dem, de er så vidt jeg ved kendt for at være rimelig "drift tunge". Den forstærker jeg bruger i dag, kan levere 2 x 100 w i 8 ohm, og 2 x 190w i 4 ohm, +-30 amp spidsstrøm, Lyngdorf'en kan levere flere watt, og +-40 amp spidsstrøm. Mit problem i dag er at når jeg spiller på kl 11 på forstærkeren i omkring 40 min så slår varmesikringen fra. Det betyder vel at forstærkeren ikke er kraftig nok til at trække højttalerene?, vil det blive bedre med lyngdorf'en, eller skal der noget større til.
|
|
|
TDAi2200 har ingen problemer med at trække et sæt B&W 805, eller de større i serien, for den sags skyld - det kan du roligt sætte sammen! (Mine erfaringer bygger på TDAi2200 med B&W 804s og 803D - ingen problemer). __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for feedback, jeg smutter ind i hifi klubben, til lidt test høring
|
| Til top |
|
| |
Denzel4u Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige supplere med mine erfaringer, de går netop på at TacT/Lyngdorf ikke altid er det bedste match til B&W.
Jeg har kørt et sæt 800D med et sæt TacT Millenium MK II biamped, ud fra antagelsen om at så måtte der da være kræfter nok. Men jeg har opgraderet fordi det var tydeligt at der manglede lidt kraft og kontrol.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde fornøjelsen af at diskutere emnet med peter lyngdorf en uges tid før lanceringen af RP. forstærkerne er som udgangspunkt ikke lavet til tunge belastninger da de er optimeret til hans egne systmer, som ikke er tunge belastninger.
jeg kan forstå på andre med større B&W at deres erfaringer er de samme som Denzel4u's.
Ronins erfaringer lader til gengæld til vise at de mindre S versioner godt kan drives.
Ud fra B&W's markedsføringsmateriale fremgår det dog at de har gjort en indsats for at begrænse belastningen for forstærkeren mest muligt på de store modeller, men der er nok begrænsninger for hvor meget man kan begrænse belastningen på de helt store modeller, hvilket i min verden er helt naturligt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denzel4u skrev:
Jeg vil lige supplere med mine erfaringer, de går netop på at TacT/Lyngdorf ikke altid er det bedste match til B&W.
Jeg har kørt et sæt 800D med et sæt TacT Millenium MK II biamped, ud fra antagelsen om at så måtte der da være kræfter nok. Men jeg har opgraderet fordi det var tydeligt at der manglede lidt kraft og kontrol.
|
|
|
Hvad købte du i stedet for?
|
| Til top |
|
| |
Denzel4u Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Pass Labs 600.5ere, kan varmt anbefales
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denzel4u skrev:
| Et sæt Pass Labs 600.5ere, kan varmt anbefales |
|
|
He he, vildt. Respekt for det. Men nu er de så også på 600 W i 8 ohm, hvor Tact'en kun er på 150 W, så det er vel ikke helt en fair sammenligning?
Jeg har desværre ikke kunnet finde nogle målinger på hverken Lyngdorf eller Tact, så det er umiddelbart ikke til at sige, hvordan de har det med de helt lave impedanser. Det eneste jeg kunne se var, at de ændrede klangkarakteristik i forhold til højttalerens impedans, og at 6 ohm var ideelt for en ret frekvensgang. Det er da lidt spøjst.
Men eftersom man bruger digitale forstærkere til subwoofere, må de jo nødvendigvis kunne levere en del effekt på tilfredsstillende vis.
|
| Til top |
|
| |
Denzel4u Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej helt fair er det ikke  Det var så heller ikke MK IV udgaven, men misforstå mig ikke, det var bestemt ikke sådan at folk løb skrigende fra lytterummet med blødende øre:-) Har også haft MKIIerne kørende på et sæt Ascolta Brenning, så vidt
jeg husker, så kørte de rigtigt godt sammen.
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den smugle jeg har hørt af lyngdorf og B&W sammen var i Hifiklubben. Der var to opsætninger, den ene var TDA2200, CD1 og B&W 802D, og den
anden var SDAI2175, CD1 og B&W 683, samt B&W 705. Og i alle tilfælde kan jeg kun sige at for mig passer Lyngdorf og B&W perfekt sammen. Men
prøv at høre om ikke du kan få lov til at låne forstærkeren med hjem i en weekend.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun haft positive oplevelser med BW og Slyngeldorf. De gamle 800 serier kunne være morderiske belastninger for stort set alle forstærkere, men den nye serie er meget nemmere at have med at gøre.... Strømsvage forstærkere kan da få problemer, men det kan de jo så også med så mange andre højttalere....
Mvh. Friman
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med SDA 2175 og infinity renaissance 90
mvh T.D
|
| Til top |
|
| |
dali40 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Driver mina B&W 801 S3 med en Tact Millennium MK3. Dessa "gamla" 801:or är nog bland det mest tungdrivna B&W har producerat och ställer höga krav på förstärkaren men Millenniumen har fullständig kontroll över basen som jag tidigare hade stora problem att kontrollera.Har själv ingen erfarenhet av större slutsteg typ Pass Labs , Krell , Classe mfl men jag känner iaf inget behov av mer kraft utan tycker Millenniumen klarar av att driva dessa "omöjliga" högtalare på ett otroligt bra sätt.Har svårt att tro att någon förstärkare skulle kunna kontrollera basen så mycket bättre än Millenniumen gör men jag kanske har fel? Någon med erfarenhet får gärna rätta mig om jag har fel.
Mvh Dali40 från Sverige. (hoppas ni förstår vad jag skriver?)
|
| Til top |
|
| |