| Forfatter |
|
Manson Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa er mega trat af jeg ikke har en Manual på Dansk til min Onkyo 875
nogen der ved hvor jeg kan skaffe det da eng ikke er min stærke side
eller bare et link så jeg kan hente den ned og printe den ud __________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm er det det helt umuglig at opdrive :(
__________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkeligt nogen i dagens Danmark som ikke kan engelsk?  Lærer man det ikke i skolen mere? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Er der virkeligt nogen i dagens Danmark som ikke kan engelsk? Lærer man det ikke i skolen mere? |
|
|
Det er jo ikke alle der hører efter i skolen. . . . . __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan nu godt godt Eng til en vis grad men man forstår stadig bedder på DK
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Er der virkeligt nogen i dagens Danmark som ikke kan engelsk? Lærer man det ikke i skolen mere? |
|
|
det var sgu et flabet svar..
har lige soegt paa de manual databaser jeg kender og kan ikke finde den beklager __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
janils skrev:
|
|
det var sgu et flabet svar.
|
|
|
Beklager hvis jeg har stødt nogen. Men jeg har lært, man skal være ærlig ... og det er min ærlige mening! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Visca Blaugrana skrev:
janils skrev:
|
|
det var sgu et flabet svar.
|
|
|
Beklager hvis jeg har stødt nogen. Men jeg har lært, man skal være ærlig ... og det er min ærlige mening! |
|
|
Det bliver værre og værre. For det første mener jeg ikke at du har sagt noget der kan opfattes som en mening, men derimod udelukkende ytret en overflødig kommentar, der ikke kan opfattes som meget andet end en provokation. HVis du virkelig mener at det er 'din mening' og ikke mente det som en provokation, så vil jeg da gerne opfordre til at tænke før du taler - det har vi andre nemlig lært.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke Onkyo har lavet manualer på dansk. Måske kan du finde dem på svensk hvis det kan hjælpe.
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget med, at varer som skal forhandles i Danmark, SKAL ledsages af en brugsanvisning på dansk ? Jeg opgiver på forhånd at finde det pågældende EU-cirkulære, for det vil sikkert tage mig flere år inden det bliver gravet frem fra de kæmpemæssige bunker af papir der findes i EU-maskineriet.
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
| Jeg tror ikke Onkyo har lavet manualer på dansk. Måske kan du finde dem på svensk hvis det kan hjælpe. |
|
|
ok håbet er heller ikke særlig høj mere men håber da man finder en sælføldig kan man bruge
http://translate.google.com/translate_t?sl=de&tl=da
men tager en krig
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
| Er der ikke noget med, at varer som skal forhandles i Danmark, SKAL ledsages af en brugsanvisning på dansk ? Jeg opgiver på forhånd at finde det pågældende EU-cirkulære, for det vil sikkert tage mig flere år inden det bliver gravet frem fra de kæmpemæssige bunker af papir der findes i EU-maskineriet.
|
|
|
Nej, det behøver der ikke at være, hvis man kan antage at langt den største del af køberne kan engelsk. I princippet er en mundlig gennemgang af produktet også godt nok.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Kalle_dk skrev:
| Er der ikke noget med, at varer som skal forhandles i Danmark, SKAL ledsages af en brugsanvisning på dansk ? Jeg opgiver på forhånd at finde det pågældende EU-cirkulære, for det vil sikkert tage mig flere år inden det bliver gravet frem fra de kæmpemæssige bunker af papir der findes i EU-maskineriet.
|
|
|
Nej, det behøver der ikke at være, hvis man kan antage at langt den største del af køberne kan engelsk. I princippet er en mundlig gennemgang af produktet også godt nok.
|
|
|
Okay. Det var jeg så ikke bekendt med. Det kan da osse være det blot har været een af mange idéer som ikke blev til noget i Bruxelles ?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manson skrev:
CRC1 skrev:
| Jeg tror ikke Onkyo har lavet manualer på dansk. Måske kan du finde dem på svensk hvis det kan hjælpe. |
|
|
ok håbet er heller ikke særlig høj mere men håber da man finder en sælføldig kan man bruge
http://translate.google.com/translate_t?sl=de&tl=da
men tager en krig
|
|
|
Måske du kunne nøjes med at oversætte de få afsnit du har behov for, istedet for hele manualen.. Så tager det ikke en krig.
Men hvis du vil have hele smøren som godnatlæsning, så kan jeg godt se at det kan være besværligt og tidskrævende
|
| Til top |
|
| |
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
el_serpiente skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
|
|
|
|
Okay. Det var jeg så ikke bekendt med. Det kan da osse være det blot har været een af mange idéer som ikke blev til noget i Bruxelles ? 
|
|
|
det var engang sådan at i danmark skulle produkter have en manual på et dansklignende sprog (dk, se, n eller en blanding af disse) men så kom EU
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal der ikke forligge en dansk manual, før at et give prod. må sælges i DK ?
Eller se jeg ikke meget til Dansk manual på det sidst, højst på svensk
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 04:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej
når noget er af teknisk natur accepteres en engelsk manual.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lidt sjovt med de manualer, køber jeg feks et eller andet billigt elektronik i ALDI til 200,-så er der altid en dank manual med, jeg har før skrevet sammen med hifi klubben om det med manualer, da når man køber en eller anden surround Receiver til måske 10,000,- så er der alle andre sprog end lige dansk.
Skulle det være den store udgift at sende sådan en manual til en eller anden tekstfortatter/oversætter og så få det på dansk.
Jeg har før forelagt dem denne mulighed, men nej man holder sig til de rettigheder man har og det er at der bare skal være et nordisk sprog i manualen og det er enten norsk eller svensk.
Og det er lidt latterligt mener jeg.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reglerne er såmænd ganske simple i virkeligheden: Som udgangspunkt skal der følge en dansk manual med hvis intet andet er aftalt, men det er helt OK at sælge et produkt uden, bare forbrugeren er oplyst om det inden købet.
http://www.forbrug.dk/faq/36/
Mht. om det er "i orden" at sælge et produkt til mange penge uden, så er det jo sådan at der oftest sælges relativt få styk af hver model når vi taler om hifi-produkter i den dyrere ende, i et land som Danmark. Derfor vil det faktisk ikke være en helt uvæsentlig udgift for forhandleren/distributøren at få manualen oversat, da udgiften skal deles ud på relativt få solgte apparater. Men det er rigtigt at det sjældent bliver oplyst før købet, sådan som det skal ifølge reglerne. Dine muligheder hvis du ikke har fået en dansk manual er groft sagt i nævnte prioritering: 1: At få udleveret manualen. 2: Få et afslag i prisen. 3: Hæve købet. Forhandleren kan frit vælge at afvise 1 og 2, og benytte sig af mulighed 3 hvis du ikke synes det er i orden at manualen mangler. Således kan du ikke tvinge en forhandler til at fremskaffe en manual, hvis han hellere vil hæve købet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er den juridiske litteratur ikke helt enig, den foreskriver at særligt tekniske produkter fuldt lovligt kan anvende en manual på engelsk.
Vi kan så hurtigt blive enige om at noget så almindeligt som forbrugerelektronik til hjemmet bør have en manual på dansk. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |