Forfatter |
|
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig taget mig sammen til, at vise nogle billeder af mit stereo system.
Det består af:
Lyngdorf TDAI2200 forstærker med roomperfect modul
Lyngdorf SDA2175 effektforstærker som driver basserne
Lyngdorf BW1 bassdirect basser
Dali Helicon 300MK2 højttalere
NADT535 dvdafspiller ( bliver mest brugt til at spille cd'er på)
PS3 fungerer som blu ray afspiller, spillemaskine og mediecenter
Sonyrdrhx710 harddiskoptager
Samsung 42" Q96 plasmaskærm
Denon AHD5000 hovedtelefon
Firestone cute hovedtelefonforstærker
Derudover kabler fra Tara Labs, Van den Hul og QED.

Min nyeste investering. De spiller bare virkelig musikalsk og man kan lytte i timevis uden, at ørene bliver trætte.

Disse Lyngdorf basser spiller bare dejlig præcis bas. Absolut mit bedste køb nogensinde!

Lyngdorf systemet som bare for det hele til at gå op i en højere enhed. Room perfect modulet gør virkelig underværker i min lille stue og jeg kan varmt anbefale det.
Har tidligere haft komplet 7.1 surround system, men med begrænset tid til at se film og høre musik( har kone og 2 børn som ikke kan lide far hører højt musik om aftenen , så er det på med ørebøfferne), så har jeg valgt at satse på stereo, da jeg altid har lyttet mere til musik end jeg har set film. Det bliver selvfølgelig stadig til filmkiggeri en gang imellem og jeg lever fint med at have lyden i stereo nu.
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må være en hifiklub-ejer et sted som er glad for dig 
Det ser ud til at være et godt og simpelt stereo setup. Jeg har selv en 535 til musikken. Bruger du den analoge udgang eller lader du forstærkeren fungere som DAC (lige som jeg gør)?
/Stefan
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu nydeligt ud.
Kan de subs levere et ordentligt lydtryk? Og skal du ikke have kigget efter en dedikeret cd-afspiler?
Ellers lækkert anlæg.
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2226
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig flot ud. Tydeligt at se du også går en smule op i design. Dejligt nok at se en gang imellem. Smukt
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stilet og rigtig lækkert... De Helicon kan jeg godt lide!
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice. Fedt anlæg.
Men er dine højttalere sorte? Eller er det billedet der snyder? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, et meget stilrent setup. Har selv haft et par Dali Helicon 300 og ja de spiller sublimt, for dit vedkommende har du jo både sub og roomperfect til at supplere bunden med, hvilket sikkert kun gør oplevelsen endnu bedre.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at være et godt og simpelt stereo setup. Jeg har selv en 535 til musikken. Bruger du den analoge udgang eller lader du forstærkeren fungere som DAC (lige som jeg gør)?
/Stefan
Jeg bruger digital udgangen, da min forstærker er den rene digitale udgave.
Det ser sgu nydeligt ud.
Kan de subs levere et ordentligt lydtryk? Og skal du ikke have kigget efter en dedikeret cd-afspiler?
Ellers lækkert anlæg.
Mvh. l´Blundt
Jeg har prøvet flere cdafspillere ( inkl lyngdorfcd1), men har kun kunne høre så lille forskel, i forhold til nadt535, at jeg faktisk ikke ved om det bare var indbildning. Meget sjovt i forhold til hvor forskellige oplevelser man har når man kører analog.
Basserne kan levere ganske høje lydtryk. Selv Trentemøller ved høj styrke for dem ikke til at gøre indsigelser.
Men er dine højttalere sorte? Eller er det billedet der snyder?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
Højttalerne er i mørk højglans rosewood, men det er svært at se på billederne.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
discipline skrev:
/Stefan
Jeg bruger digital udgangen, da min forstærker er den rene digitale udgave.
Det ser sgu nydeligt ud.
Ellers lækkert anlæg.
Mvh. l´Blundt
Jeg har prøvet flere cdafspillere ( inkl lyngdorfcd1), men har kun kunne høre så lille forskel, i forhold til nadt535, at jeg faktisk ikke ved om det bare var indbildning. Meget sjovt i forhold til hvor forskellige oplevelser man har når man kører analog.
Basserne kan levere ganske høje lydtryk. Selv Trentemøller ved høj styrke for dem ikke til at gøre indsigelser.
Men er dine højttalere sorte? Eller er det billedet der snyder?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
Højttalerne er i mørk højglans rosewood, men det er svært at se på billederne.
|
|
|
Okay.
Tak for afklaringen __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt og stilrent setup.
Hvordan kan det være, du ikke valgte de matchende Lyngdorf højttalere, nu hvor du har BW1?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi jeg bedre kan lide Lyden i Helicon 300. De er mere runde i lyden end DP1 som er lidt lyse i det. BW1 kan bruges sammen med hvilke som helst højttalere. Har lyttet på dem sammen med mange andre højttalere inden jeg besluttede mig for Helicon 300.
|
Til top |
|
|
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig et inspirerende setup for en som er i lidt samme situation: lille stue, kone og børn og ikke den store 7.1 fan.... Hvordan sætter man Lyngdorf udstyret op? Med microfon eller skal man lytte sig frem? Hvor stor forskel gør de basser synes du? Er de godt integrerede i det samlede lydbillede? Tak, Claus
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fungerer udelukkende ved hjælp af et simpelt software program og microfon og det er meget nemt. Der skal ca 5 til 6 målinger til og så kører det ( tager ca 15 minutter ialt).
Basserne er helt fantastisk integrerede. Jeg har tidligere haft helicon 800 hvor jeg også brugte roomperfect og der lød det væsentlig bedre med disse basser end det gjorde kun med basserne i helicon 800. Det interessante er jo, at man skærer bassen ved 300 hz, så ens hovedhøjttalere spiller kun over det. Så hvis man ikke kan stille sine højttalere et par meter ude i rummet så vil disse basser faktisk integrere lyden bedre end hvis du kører uden Lyngdorf basserne.
|
Til top |
|
|
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for det! Jeg er fristet til at gå den vej, men det er jo heller ikke ligefrem billigt. Til gengæld sparer man så en CD afspiller, da man kan bruge en billigere som transport. Hvad gør man hvis man skal have pladespiller sat til? Må man så tilkøbe A/D delen til TDAI2200? Eller en digital RIAA, kan vel også gøre det, hvis de ellers findes....? MVH Claus
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have pladespiller til skal du købe TDAI2200 i udgaven som også indeholder analog del og så en Riaa forstærker til.
|
Til top |
|
|
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 13 August 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser lækkert ud, discipline! Hvor langt står dine H300 fra bagvæggen?
Spørger, fordi de hjemme hos mig først performer rigtigt, når de kommer godt en halv meter ud i rummet (ved ikke om Roomperfect kompenserer for det?)
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Helicon står ikke mere end 15 cm fra bagvæggen og det er fordi room perfect kompenserer for det. Jeg havde tidligere Helicon 800 og de stod 5 cm fra bagvæggen! Room Perfect fjerner den overskydende energi og sørger for at man får præcis og hurtig bas. Ja, det virker faktisk
|
Til top |
|
|
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 13 August 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo ikke mindre end temmelig snedigt - måske man skulle låne sådan en fætter med hjem fra HFK en dag
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 13 August 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svedigt setup!  De H300 spiller altså super lækkert. De få gange jeg har hørt dem, har de spillet på Lyngdorf og det lader til at være et rigtigt godt match. Hvor har du iøvrigt købt din lampe?
|
Til top |
|
|
munchat Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup du har der .
Jeg overvejer at købe Euphonia RS3 og benytte det på samme måde som dig.
Hvor er dine standere fra?
|
Til top |
|
|