Nåh så synes jeg lige jeg også ville vise noget af mit stereo grej frem.
Min nye rørforstærker Bewitch EL34 ankom idag
Big smile, den har være over 2 mrd. undervejs, så der har været god tid til at opbygge forventnings glæde. Den vejer 28 kg. og er 2 x 20 watt.
Jeg har desværre ikke fået renoveret mine dali 800 højttalere færdig, så har kun prøvet den med mine Dali concept 6, som jo har en del mangler hvis de ikke bliver suppleret af en woofer. Men forstærkeren spiller rigtig lækkert synes jeg påtros af højttalernes mangler.
Lidt om Bewitchen : Citat fra "Tweaker her fra sitet"
Bewitch EL34 er komponent og samlekvalitet for alle pengene. Nyeste ALPS pot, japanske lytter, Solen kondensatorer, Dale/Vishay modstande, osv.
Faktisk er den engelske Puresound (som tidligere også hed Bewitch), en OEM af Bewitch, og englænderne vil gerne fortælle os, at deres er anderledes (og bedre). Jeg tror dog at det er samme forstærker.
Den har fået supertest i England, og er blevet skamrost på udstillinger, i samspil med meget dyrt grej.
Indgangsrørene er kinesiske NOS militærrør. De er meget bedre end de billige typer. De lyder faktisk godt. Jeg har prøvet at udskifte med nogle der skulle være "bedre", men syntes det går ud over helheden.
Ensretterne er ok, men hvis de begynder at lyne når du tænder, bør du nok udskifte dem. Sovtek eller Svetlana 5U4G (ikke 5U4GB) vil gøre tricket. "Citat slut"
Min pladespiller er en Pro-ject 6.1 med en audia technica AT-OC7 mc pickup, en dejlig og smuk pladespiller synes jeg.
Min Riaa er en Pro-ject phone box SE
Jeg mangler at få købt mig en cd-afspiller, jeg regner med det skal være en med rør ;)
Og så lidt billeder:

Ja den en af Dali 800 er næsten færdig, mangler lidt af montere delfiltret og andet diskant.
Jeg skal nok komme med nogle samlet billeder af hele setupét når højttalerne er klar.