Sendt: 13 September 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange jazz musikkere skal der til at skifte en pære...... Ingen, vi improvisere bare..
Og i teknikker verden hedder det sig også hvis noget ikke gjort helt perfekt, at det er godt nok til Jazz.
Min favorit må være Jazz Crusaders, senere bare Crusaders. Syntes orgel er fedt i jazz, og Joe Sample er en fremragende pianist.
Medeski Martin and wood skal også nævnes.... Måske ikke det mest tilgængelige jazz musik. Men de gamle folk er jo helt unikke. Og hvis nogen har noget at fortælle på et B3 orgel, må det være Medeski.
Pat Metheny er også ret go at lytte til. Kan godt lide lyden på han plader.
Af mere ukendte kan jeg nævne Galactic. Måske mere jazz funk men ret fedt.
Sex Mob er også noget folk burde prøve at lytte til, hvis man vil prøve lidt morderne jazz. Kan anbefale pladen -Dime grind palace.
Det danske band Picnic er også super fedt. især deres første plader Picnic Five og Barking up the wrong tree. Pladerne er fra 1985 og 87.
Og til sidst vil jeg lige oplyse at David Sandborn ikke kun har lavet l**te plader.... Er blevet meget overrasket over pladen Inside fra 1999. Den kan anbefales.... for normalt syntes jeg det er noget kedeligt 80ér jazz han spiller. Desvære findes pladen ikke på vinyl. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|