| Forfatter |
|
Carsten Olesen Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg leder efter et par front højttalere til mit nye surround anlæg. Jeg lægger og vægt på, at de spiller musik godt, særligt vokal og akustisk musik (Klassisk, Musical).
Jeg har overvejet:
B&W DM603.S3
Monitor Audio Silver S6
Dynaudio audience 72
DLS R55
System Audio 1530
Hvad anbefaler I?
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Hr. Olesen, til klassisk musik ville jeg da prøve at lytte til Dali Suite 2.8, de koster lige under 4000, hvis du allerede har valgt dem fra ville jeg være mest til Monitor Audio eller B&W, men tag en cd med og tag ud og lyt på grejet.
__________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten.
Hvorfor lave en helt ny tråd, nu når du faktisk havde fået nogle svar på din anden (identiske) tråd her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6861 ?

__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv B&W DM603S3 og synes i særdeleshed den er god til akustisk musik, nok pga. den fantatiske kevlar mellemtone.
Jeg har ikke fortrudt mit køb, synes den er den bedste i sin prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil så sige system audio, nu har jeg ikke lige hørt de der modeller, men b&w laver da også meget gode højttalere, men jeg syntes at SA's højttalere har en utrolig klar mellemtone og diskant der overgår mange andre mærke.
Du skal nok kun tage SA hvis du har planer om at købe en sub.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten..
Jeg har et par B&W CDM1...den nye model hedder CDM1-NT (tja, den nye model må vel' være bedre..heh)..men dem jeg har er utrolig gode -mange siger at de får en masse detaljer med (men kan nu ik liiige høre dem -men har trods alt heller ikke lyttet til andre højtt. ).. -men min konklussion ud fra mange debatter om højtt. er at B&W er mere en slags religion...enten kan man li' det eller osse kan man ikke -jeg synes nu godt om det..(den/det, lyden fra B&W) -ved egentligt ikke om CDM1-NT er god som front til surroundsound..¿ men det var da en mulighed/forslag..
Mvh. /Malik..
|
| Til top |
|
| |
Jesper4 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilslutter mig Micker.
SA er en suveræn højttaler, men mangler selvsagt den allerdybeste bas. En subwoofer må nødvendigvis til og så køre det bare!
Jeg kan nævne at jeg valgt SA fremfor B&W! Finder sidstnævnte lidt for opreklameret. (Har dog aldrig hørt de større og dyrere modeller).
Jesper4 __________________ In Trance we trust!
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
Hvis du bor i Københavnsområdet, kunne du også overveje et sæt Amadeus TT. Se nærmere hos www.danskaudioteknik.dk
De er godt nok lidt dyrere end de andre du har nævnt, men de lyder helt fantastisk.
Vh Flemming
|
| Til top |
|
| |