| Forfatter |
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag d. 10.02.2004:
Citér:
|
Hver dag bliver vi bombarderet med lyde, der er designet af lydingeniører. Men hvordan får man en lyd til at lyde godt? På Aalborg Universitet har man bygget en helt ny afdeling, der udelukkende forsker i lydkvalitet og design af produktlyde. B & O bruger dem til at skabe den rigtige lyd på knapperne, Kellogg's bruger dem for at få nye morgenmadsprodukter til at lyde rigtigt, og Nilfisk til at give deres støvsuger den rigtige og ikke mindst sælgende lyd. Vi besøger forskerne på universitetet og i lydlaboratorierne i en række danske virksomheder. www.dr.dk/videnom.
B & O bruger dem til at skabe den rigtige lyd på knapperne, Kellogs bruger dem for at få nye morgenmadsprodukter til at lyde rigtigt, og Nilfisk til at give deres støvsuger den rigtige og ikke mindst sælgende lyd. Vi besøger forskerne på universitetet og i lydlaboratorierne i en række danske virksomheder. www.dr.dk/videnom. Sendes også fredag.
|
|
|
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må lige holde liv i tråden endnu - for dem der endnu ikke har set det.
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så liiige een gang til. 
(sikkert nogle der synes det er irriterende - bare ærgeligt, Sonny-boy)
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay okay ... jeg sætter telefonen til at påminde mig om det ... det lyder jo spændende
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en rigtig spændende udsendelse. Når jeg nu tænker over det så er god lyd, altså lyd som er mekanisk af en eller anden art, faktisk ret afgørende for hvor meget troværdighed jeg forbinder med et produkt.
Faktisk synes jeg at lyden fra Beocom 6000 telefonen, når man drejer på hjulet er ret fed ;oP
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig - man tænker ikke lige over det i hverdagen - men lyd er fakisk ret vigtigt. Da jeg skulle købe bil sidst, var det da en fast del af "testen"; at smække dørene i og "føle på lyden". Min Carisma (2001) har en ret fed lyd fra fordørene (som jeg testede) men en ret ringe lyd fra bagdørene (som jeg glemte at teste ).
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lyd som jeg har gyset mest over, og jeg mener på den fede måde, var da min kone og jeg blev overhalet af en Ferrari 360 Modena på motorvejen. Jeg kiggede i bakspejlet og opdaget noget lavt og bredt. Det måtte være noget specielt. I god tid rullede jeg vinduet ned, så jeg kunne nyde lydsporet af den, når de passerede os. Vi kørte vel ca. 120 kmt og da Ferrarien tog os, kørte den vel et godt stykke over 150 kmt. ÅÅÅÅÅRRRRRRRR hvor lyd det FEDT !!!!! Gad vide hvordan dørlyden er på sådan en??
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Den lyd som jeg har gyset mest over, og jeg mener på den fede måde, var da min kone og jeg blev overhalet af en Ferrari 360 Modena på motorvejen. Jeg kiggede i bakspejlet og opdaget noget lavt og bredt. Det måtte være noget specielt. I god tid rullede jeg vinduet ned, så jeg kunne nyde lydsporet af den, når de passerede os. Vi kørte vel ca. 120 kmt og da Ferrarien tog os, kørte den vel et godt stykke over 150 kmt. ÅÅÅÅÅRRRRRRRR hvor lyd det FEDT !!!!! Gad vide hvordan dørlyden er på sådan en?? |
|
|
Minder lidt om Fiat 127
Waal
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhadadaddadadadadadadada! og mere dadadada!
Har en bimmer med et kirkeorgel ude foran, Tomos èn er desværre punkteret! Nej hvor det lyder, når jeg svinger spadserestokken. 231 hypper afsted afsted. Den er bare OK! Og det ved de godt, de skide bavarianere. Lyd betyder mere end man aner. Havde før en diesel bimse, den kunne jeg ræse i, uden at fruen brækkede sig. Nu skal hun aflevere allerede ved det 2. lyskryds. Hvad stiller jeg lige op, så længe Tomosén står på støttefod?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig god usendelse, så den lige på nettet. God kvallitet.
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Uhadadaddadadadadadadada! og mere dadadada!
Har en bimmer med et kirkeorgel ude foran, Tomos èn er desværre punkteret! Nej hvor det lyder, når jeg svinger spadserestokken. 231 hypper afsted afsted. Den er bare OK! Og det ved de godt, de skide bavarianere. Lyd betyder mere end man aner. Havde før en diesel bimse, den kunne jeg ræse i, uden at fruen brækkede sig. Nu skal hun aflevere allerede ved det 2. lyskryds. Hvad stiller jeg lige op, så længe Tomosén står på støttefod?
|
|
|
Hva' med en Abarth 1000 eller en tilsvarende pumpet NSU - sådan en kan min genbo nok skaffe mod fyrstelig betaling. Er tillige spulevenlig hvis fruen taber mundvandet.
Og så sparer du en masse penge i vægtafgift
Waal
|
| Til top |
|
| |
Daniel Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 22 Februar 2004 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også det var en god udsendelse, og det er utroligt hvor meget lyden underbevidst kan påvirke os.. Det kom lidt bag på mig at B&O havde eksperter til at afgøre hvorvidt lyden fra mekanikken i deres produkter lød rigtigt...
|
| Til top |
|
| |