| Forfatter |
|
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set dette emne diskuteret før, men kunne ikke finde det endelige svar.
Jeg VED godt, at det er noget nær helligbrøde, men kan man ikke få MP3 lyd fra en bærbar til en gammel forstærker? Har forsøgt med en bærbar på en Luxman L430, men den slog fra, formentlig fordi lyden har for megen støj.
Skal jeg have et særligt lydkort eller kan man få noget til "at sætte imellem"?
Jeg har ikke den fornødne viden om dette, men må konstatere et klart behov for at kombinere mit gamle grej med mine 40 GB musik på min laptop..;)
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeffe skrev:
Jeg har set dette emne diskuteret før, men kunne ikke finde det endelige svar.
Jeg VED godt, at det er noget nær helligbrøde, men kan man ikke få MP3 lyd fra en bærbar til en gammel forstærker? Har forsøgt med en bærbar på en Luxman L430, men den slog fra, formentlig fordi lyden har for megen støj.
Skal jeg have et særligt lydkort eller kan man få noget til "at sætte imellem"?
Jeg har ikke den fornødne viden om dette, men må konstatere et klart behov for at kombinere mit gamle grej med mine 40 GB musik på min laptop..;) |
|
|
det plejer at være nok med et kabel fra line out på den bærbare over til en line in (AUX) på en ældre forstærker - hvad mener du med slår fra ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren slog fra, da jeg satte bas på. Det var ikke så rart, men omvendt skal den det jo. Men jeg har set det diskuteret, at outputtet fra en bærbar er af ret ringe kvalitet for særligt ældre forstærkere...
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge en MiniJack -> Stereo RCA stik.
Hvis det er af ordentlig kvalitet kan du godt få nogenlunde lyd ud af den bærbare.(Forudsat at din bærbare kan spytte en nogenlunde signal ud)
Ellers er der også trådløse løsninger såsom Apple Airport express. Der skal du så bruge et stereoRCA -> Stereo Rca stik. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek lige dine lydopsætning i Windows kontrolpanelet - det kan meget vel være der hunden ligger begravet. Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
Jesper_K Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sjeffe,
Et mini-jack => stereo rca burde kunne gøre tricket! Det har virket i åre-vis hos mig, både gennem en Doxa pre 06 og en Audia Flight pre.
Men hvis du har SPDIF (digitalt output) på din bærbare og et digitalt input på din cd-afspiller er der også en mulighed der! Jeg mener at lyden gennem min cd-afspiller (først en denon s10 siden en audia flight cd1) er bedre end lyden fra lydkortet i min bærbare!
God fornøjelse 
Mvh Jesper.
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Man skulle kunne få et ekstern lydkort til USB udgangen på en bærbar, der gør lyden acceptabel for analogt anlæg.
Nogle der kender til disse og kan anbefale et produkt? de skal være pæne, for har planer om at gøre en netbook til mit mediecenter med 100 GB musik..;)...kombineret med et gammelt anlæg fra firserne...
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil absolut anbefale Xitel Pro Hifi-link. Desværre er den udgået af produktion, men kan ofte findes på ebay til 50 dollars eller deromkring. Jeg har 2, som jeg absolut er tilfredse med...
Det er en USB-DAC, som ikke kræver strømforsyning, fylder som en pakke cigaretter, lyden er fin
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du invistere i nyt lydkort, så tvivler jeg på det er det der er problemet!!! Har du prøvet på en anden forstærker? Hvordan har du forbundet enhederne? Med mindre din bærebar er 15 år gammel, så tror jeg altså ikke der er nogen problemer i at bruge dens analoge lydkort, det kan godt være at lydortet ikke er helt så godt som lydkort i nye bærbare, men det er altså ikke så ringe at det for din forstærker til at gå i knæ. Problemet ligger et andet sted. F.eks. løs forbindelse i kabel eller lign. Så slå lige koldt vand i blodet inden du invistere
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok lade være med at overreagere..;)
Kender i Apple Airports funktion i denne sammenhæng?
Systemet er jo smart af H til, men overfører det bare lyden 1 til 1 eller undergår den nogen moderering i systemet undervejs?
For det tyder på, at det er det system, der løser sagen for mig...
|
| Til top |
|
| |