| Forfatter |
|
Lasse C Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 20 Februar 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg leder efter lidt information, hvor det ellers kunne svare sig, at købe en ny basenhed til mine Dali 18MK-II højttalere. Ved HIFI Klubben koster den enhed jeg skal have (P21WP-01 8" basenhed) 1375,- kroner. Ville høre om der var andre steder, man kunne købe samme enhed, til en billigere penge.. Det skal være den enhed, da jeg ikke gider at køre med forskellige..
Hvis der er nogle der kan hjælpe, eller har nogle forslag, så bare fyr løs
|
| Til top |
|
| |
lone17 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
ville lige sige jeg synts at det er fornuftigt at du Renovere dine dali18. jeg Renovered mine dali 18 MKII da jeg skulle købe nogel nye højtaller.var nede i HIFI-klubben. og hørte en del dali højtaller til priser under 10.000kr syntes faktisk at mine dali 18 var lød beder. så jeg betale prisen for at få den lavet dem. fik skiftede alle mine enheder det var dyrt må man sige ca 7000 kr. lidt sygt men de er gode i dag. så nu er der enu nok 15 år igen. & nbsp; & nbsp; og er glad for dem idag
MVH peter
MVH peter hansen
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv dansk audio teknik
Kim j
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lone17
Hvorfor skiftede du alle enheder? Var de mørnede eller på en anden måde skadet? Normalt er det jo kun basser med skumophæng der går i stykker med tiden. Og du er vel klar over at du har givet mere for de nye enheder end højttalerne har kostet fra ny af?
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden mulighed var at finde et sæt brugte og nakke enhederne fra dem.
Så har du også lidt ekstra enheder til reserve.
Jeg har lige købt et sæt i PERFEKT stand til 1500,- der er som bekendt 4x8" i. De virker fint og står nu hos min svoger.
Det er den billigste løsning
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse C skrev:
|
Hej..
Jeg leder efter lidt information, hvor det ellers kunne svare sig, at købe en ny basenhed til mine Dali 18MK-II højttalere. Ved HIFI Klubben koster den enhed jeg skal have (P21WP-01 8" basenhed) 1375,- kroner. Ville høre om der var andre steder, man kunne købe samme enhed, til en billigere penge.. Det skal være den enhed, da jeg ikke gider at køre med forskellige..
Hvis der er nogle der kan hjælpe, eller har nogle forslag, så bare fyr løs
|
|
|
Hej Lasse C
For et halvt års tid siden, stod jeg og skulle bruge en diskant til en Dali 18mk2. Ved at købe købe den hos Q-sound i Århus i stedet for hos HIFIklubben, sparede jeg ca. 600,- Jeg skulle af æstetiske årsager lige ændre lidt ved montagepladen, men ellers er selve enheden den samme som HIFIklubbens erstatningsenhed.
Jeg ved ikke hvem der fremstiller erstatningsbasserne, men hvis det er Vifa, som også står for erstatningsdiskanterne (originalen var en Audax), er der en god chance for at de kan fåes alternative steder (ex. Q-sound).
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det viser hvor dyr en højtaler dali18 ville være i dag. Prøv at sætte en ss2905, 9300 enhed i - jeg ved ikke om den passer med forpladen ?
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu mere det viser noget om, at HIFIklubben oprerer med temmeligt opskruede priser på deres reservedele...
De får vel enhederne fra DST til samme pris som Q-sound, der jo også skal tjene på dem.
ss2905 er en fremragende enhed. Alt alt for god til Dali 18mk2 
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg læste om en i HF som med succes havde skiftet til en ss 9300 - det virker meget naturligt. Sådan en 9300 koster ikke mange basører og jeg synes ikke det virker som overkill. Det er i øvrigt Perless basenheder i de 18mk2 hvis jeg ikke husker helt fejl. Og ja klubben kører med høje reservedelspriser i dag, men de Peerless enheder er gode sager.
|
| Til top |
|
| |