Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har erfaringer med disse højttalerfødder? Er der en dansk shop der forhandler dem?? Hvis i har mulighed for at vise et billed af hvordan de er monteret kunne det være fedt. For mig ligner de bare en gummi/plastikdims, man "smider" ind under sine htere???
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Art
Danasvej Frederiksberg
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Audio-art har ingen hjemmeside! Prøv at kigge på sonicdesign.se!!! Læs i øvrigt også testen på TNT´s hjemmeside!!!
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen der har prøvet de fødder endnu og har en mening om dem???
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo. På mit setup virker de rigtigt godt. Mine speakers står på fyrtræsgulv, og her giver de lyden en meget strammere bas gengivelse end ved brug af spikes.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Jo. På mit setup virker de rigtigt godt. Mine speakers står på fyrtræsgulv, og her giver de lyden en meget strammere bas gengivelse end ved brug af spikes. |
|
|
Hej Rasmus.
Hvordan monterer man dem??? Hvor har du købt dem og hvad gav du for dem???(lol. jeg lyder jo ligesom goZmatic)
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvilke højttalere har du? Jvf. kommentarer om slanke HT´s rekyleffekt kontra blød afkobling på TNT´s hjemmeside under Sonic Design???
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Og hvilke højttalere har du? Jvf. kommentarer om slanke HT´s rekyleffekt kontra blød afkobling på TNT´s hjemmeside under Sonic Design??? |
|
|
Dali Evidence 870/470
TNT??? __________________ Vinyl er hyl!
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Jeg fandt TNTs hjemmeside og læste hvad de mente om SD feets. De anbefaler dem kun under elektronikken og stander højttalere. IKKE gulvhøjttalere. Læs selv her hvis nogen er interreserede.
http://www.tnt-audio.com/accessories/sonicdesign_e.html
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Rasmus S skrev:
Jo. På mit setup virker de rigtigt godt. Mine speakers står på fyrtræsgulv, og her giver de lyden en meget strammere bas gengivelse end ved brug af spikes. |
|
|
Hej Rasmus.
Hvordan monterer man dem??? Hvor har du købt dem og hvad gav du for dem???(lol. jeg lyder jo ligesom goZmatic)
MVH WRONG
|
|
|
De er monteret under højttaleren med dobbeltklæbende tape. Har købt dem hos SK-Sound i Vejle. Mener jeg gav omkring 300,-
Højttalerne er Avance Signature 8 MKII. Du kan købe dem i forskellige vægtklasser, alt afhængig af dine højttalere. Jeg har f.eks nogle 30-50kg.
Kan ikke forstå TNT's skepsis. Alt andet end SD-fødder får mit trægulv til at "synge med", de er virkelig gode hos mig.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
wrong skrev:
Rasmus S skrev:
|
|
Hej Rasmus.
MVH WRONG
|
|
|
De er monteret under højttaleren med dobbeltklæbende tape. Har købt dem hos SK-Sound i Vejle. Mener jeg gav omkring 300,-
Højttalerne er Avance Signature 8 MKII. Du kan købe dem i forskellige vægtklasser, alt afhængig af dine højttalere. Jeg har f.eks nogle 30-50kg.
Kan ikke forstå TNT's skepsis. Alt andet end SD-fødder får mit trægulv til at "synge med", de er virkelig gode hos mig.
|
|
|
Det glæder mig da at høre. Måske man skulle køre et smut til vejle og tjekke sagerne ud.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fødderne kan også købes direkte hos Sonic Design, det har jeg selv gjort, og det forløb uden problemer. Her kan du også se priser (husk at de er svenske), og hvad det koster at sende. Husk også at der kommer efterkrav oveni. Jeg har flere gange regnet, og der er egentlig ikke noget at spare, men hvis ikke man kan finde en dansk forhandler, så...
Jeg havde tidligere et par Audiovector M3 Signature, og her anvendte jeg den audiofile udgave. Der er ingen tvivl om at de virker, dvs. isolerer fra gulvet, men jeg er alligevel betænkelig ved at hvis man lige skubber lidt til højttaleren, så står de og gynger et sekund eller to. Jeg ved ikke om dette har betydning for resten af lyden.
Mange har prøvet at lave deres egne fødder af diverse skummaterialer, og det kan man åbenbart godt, men fælles for dem er vist at de alle falder sammen efter et stykke tid. Det gør SD ikke, og produktet virker troværdigt. Og fødderne er faktisk ikke ret dyre, hvis man nøjes med standardversionen (vægtklasser i modsætning til nøje vægtmål).
Du kan også prøve med Holfi SB Feet (se www.holfi.dk). De forhandles vist stadig af Hifi Klubben. Sådan nogle anvender jeg, de er fladere og bredere, og giver en mere fast stand på gulvet. Om de isolerer helt så effektivt som SD ved jeg ikke.
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger de mindste standard SD fødder (vægtklasse 3-12 kg) til et par Dynaudio Audience 42. Fødderne sørger for, at der ikke går resonante svingninger ned i reolen, dvs. at den "spiller med". Det giver en mere præcis bas og en klarere mellemtone. Efter min mening er SD-fødder (selv standardudgaven) et af de bedste tweeks du kan lave!
PS. De er købt i Pladekisten i Århus og kostede 250 kr. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov glemte noget i farten! Ang. montering: Meningen er, at man stiller sin højttaler oven på uden videre (jeg kunne dog godt forestille mig, at store gulvhøjttalere vil stå og vippe lidt rigeligt). Man kan også bruge dobbeltklæbende tape. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
jan n Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong
Jeg har i 3 år kørt med std. SD fødder (30-50) til mine Dynauadio contour 3.3. (40 kg). Jeg har trægulv hvor lyden tidligere forplantede sig alle huset dørkarme samt et 150 kg vitrine skab der stod og vibrerede ved moderat lytteniveau.
Det er løst nu bassen står klokkerent idag umiddelbart har jeg ingen problemer med rekyleffekten - lydbilledet er ret stabilt.... det er den bedste investering i kroner & ører jeg nogensinde har haft.
Desuden har jeg højtalerne stående på et par kraftige acrylplader så jeg kan flytte rundt på dem ( ikke hlet så optimalt ) men i ved WAF, boligindretning med mere.
Prøv det.
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I vægtklassen 30-50 kg, hvor store er de fødder? Højde/diameter? Skal man købe sætvis? Kan de ikke købet stykvis?
Pladekisten og Sk-sound... Er der andre forhandlere? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
I vægtklassen 30-50 kg, hvor store er de fødder? Højde/diameter? Skal man købe sætvis? Kan de ikke købet stykvis?
|
|
|
Ca. 5 cm i diameter, ca. 1 cm høje, og så er de brune. Jeg mener ikke man kan købe dem andet et sætvis, dvs. 8 stk. Du skal for i øvrigt ikke overveje at lave tre-punkts opstilling, dvs. kun 3 under hver højttaler, det vil formentlig ikke give det bedste resultat.
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1873
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da lige nævne, at SD-fødderne virker fint under store, tunge gulvhøjttalere.
Mine højttalere er ca. 1,80 høje og vejer omkring 60 kg stk. Med de korrekte fødder under står det hele ganske stabilt.
I øvrigt er grunden til, at rekyleffekten ikke rigtigt betyder noget, at de frekvenser rekyleffekten forekommer ved, er højere end føddernes "resonansfrekvens". Det betyder, at højttaleren ikke kan bringes i svingninger under normale forhold. (og selv om mine går ned til 20 Hz og lidt derunder, så er der heller aldrig sket for mig).
SD-fødderne kan varmt anbefales. Dermed ikke sagt, at der ikke findes noget, der er bedre i forskellige sammenhænge, men til prisen er det en genial tweak!
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
Pokemon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de vægtanpassede og de er orangerøde! Man kan få nogle messing kåber til dem, så ser de lidt mere eksklusive ud.
Hvis du tager de audiophile så har de alle mulige afskyelige farver(som mine). De almindelige er bare lysebrune.
Mvh KJO __________________ Køb 2, så har du 1 til stumper
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1873
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Farven kan man gøre noget ved. Tag en tyk sort tuschpen og mal fødderne hele vejen rundt. De tager ikke skade af det.
Personligt synes jeg, at farverne er meget sjove - folk spørger tit, hvad det er ...
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|