Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her en ny tråd som kun omhandler Hans Henrik Mørchs produkter især med fokus på hans Tonearme UP4 og DP6 og hans Pladespillere og hvis folk har lyst også om hans DAC Minuet og forskellige andre analoge produkter han har fremstillet i årene fra hans tartede i 1967
Da tråden primårt kommer til at fokusere på Pladespillere og Tonearme har jeg valgt at placere den i Pladespillerforum, selvom der nok er en del der har vintage karakter
Jeg håber tråden vil få en god konstruktiov tone på samme hyggelige måde som de fleste tråde køre på vintageforum
Her skal være plads til tips og råd - til flotte billeder og lytte indtryk - men tråden er ikke en tråd som er tænkt som sammenligning med andre mærker - det vil derfor også sige at indlæg om at tangentialarme eller direkte drevne pladespillere m.m. sådan set ikke er velkomne medmindre at tangentialarmen sidder på en Mørch eller der sidder en UP4 eller DP6 på den direkte pladespiller eller der spørges om råd til sådanne kombinationer
Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en UP 4 arm og jeg vil snarest poste nogle billeder af den
Nu har jeg aldrig lagt skjul på at jeg ikke var den store Rega fan og dette har jeg måske nogle gange understreget i en grad som var lidt unfair - ikke mindst overfor den flinke Bent fra medlyd som altid står klar med gode råd og tips omkring netop dette mærke.
Den UP4 jeg købte var monteret på en Rega Planar 3 med en special armbase ting så den har den rette afstand og højde. Og der må jeg tilstå at hvor jeg har oplevet Regas arm rigtig god på andre mere robuste værker så er Mørchs UP4 ganske fremragende på Rega'en - den opfører sig simpelt hen så elegant at den umodificerede nok 20 år gamle Rega spiller lystigt med masser af attack og dejlig stor lyd.
Jeg havde troet jeg bare skulle sælge Regaen videre i en fart men nu har den fundet en fin plads i et dansk britisk setup med QUAD 303/33/FM3 og Rogers ls3/5A fra det engelske og Ortfon MC 20 Supreme, Ortofon T20 trafo og Mørch UP4 fra det danske
Mørch UP4 er en Øjenåbner (øreåbner men det lyder lidt sjovt)
Lige nu er der en Mørch dp 6 med ekstra lodder på den blå - men min SP penge skal desværre gå til fornuftige ting ...
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint med de andre tråde - men her er det den ultimative Mørch tråd - så så også samler links til de andre  Jeg har allerede taget pris hjem på et ekstra lod og et 12" armrør - men 3900 for røret og 400 for loddet gør at jeg lige skal lave plads i budgettet - jeg kan ku sige at jeg glæder mig som et lille barn altmens jeg nyder den i forvejen gode lyd af UP4eren
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke overvejet at kontakte den læge i Århus igen - det kan være han vil bytte tilbage hvis du giver ham en mp3 afspiller
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din UP-4, r-l-b Og godt initiativ med en endnu en Mørch tråd. Men jeg bliver nødt til at spørge; hvad i alverden er "fornuftige ting" der er mere vigtigt at spendere "SP midlerne" på, i stedet for at købe den DP-6, der er til salg på den blå?  Ja ja, det kan nåes endnu, hvis du har det lidt ligesom Jens Otto Kragh: "Man har et standpunkt til man tager et nyt"....  Med hensyn til Bjerager's bemærkning om oprettelsen af "endnu" en tråd om Hans Henrik Mørch's produkter, kan jeg kun sige at jeg synes absolut denne tråd har sin berettigelse. Bjergager, du foreslog godt nok at der skulle oprettes en decideret tråd om Mørch, men det eneste der kom ud af det, var at du ændrede din tråds overskrift fra, hvis jeg ikke husker helt forkert, "Min Mørch" til "Mørch"........  Een ting er at du i tråden "Mørch" bl.a. skriver; citat start: " egentlig kunne jeg godt tænke mig at lave en decideret Mørch tråd her, som ikke kun drejer sig om min Mørch." Citat slut Ordet "her", var det så ment som en forberedelse til os andre om at overskriften blev ændret? Jeg opfattede det som om at der skulle laves en decideret tråd om Mørch's produkter og har længe savnet en tråd med et fælles mål; at samle al viden om Mørch's produkter i een tråd i stedet for de mange spredte tråde.... Nåehh nok om det.... Vi har alle den samme interesse i, fælles at formidle viden til hinanden om Mørch's produkter.... Mvh ASML
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går også og overvejer at købe et ekstra arm rør, så man nemt kan skifte mellem 2 PU. Men hvad gør man lige med opbevaring af det armrør man ikke bruger?
Følger der en lækker kasse med til armrøret når man køber, og kan den ligge deri med monteret PU. Eller finder der andre gode løsninger? __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også, at det er et godt initiativ. Jeg valgte i sin tid den nemme løsning; jeg omdøbte den tråd, som jeg allerede havde startet, så slap jeg for at skulle støve alle oplysningerne op igen.
Der følger desværre ikke en lækker kasse med, når man køber et armrør. Har man en mørch-arm med tilhørende original emballage er der imidlertid plads i kassen til ekstra armrør - og med lidt god vilje også med påmonteret pickup.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der følger desværre ikke en lækker kasse med, når man købe løse armrør. Men det kan I fingernemme jo let sætte i en lille serie produktion med indlæg af velour/skum og udskæring til den monterede pick-up, måske med et "glas" låg så herlighederne kan beskues.
Ellers kan alle løsdele købes, nogle gange skal man have tålmodighed. hr. Mørch er jo ikke helt ny. Vi kan jo glæde os til den nye arm med balancevægte omkring basen kommer i produktion, den skulle jo forøge frekvensgangen i den lave ende.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Der følger desværre ikke en lækker kasse med, når man købe løse armrør. Men det kan I fingernemme jo let sætte i en lille serie produktion med indlæg af velour/skum og udskæring til den monterede pick-up, måske med et "glas" låg så herlighederne kan beskues.
Ellers kan alle løsdele købes, nogle gange skal man have tålmodighed. hr. Mørch er jo ikke helt ny. Vi kan jo glæde os til den nye arm med balancevægte omkring basen kommer i produktion, den skulle jo forøge frekvensgangen i den lave ende. |
|
|
En anden forhandler havde den på et tidspunkt "til salg" den nye arm - til små 30.000 kroner - er det en rigtig prisprognose? Hvornår tror den kommer på markedet Til armrør vil jeg anbefale at gå jagt egter gamle bestik kasser i mahogny på loppemarkeder og antik butikker __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Denne tråd vil jeg gerne være med i. Jeg har en GS-6a afspiller, som jeg er ved at 'slide til'. Mellemhjulet ser nærmest nyt ud, men der er et lille hak i, og det kan høres når man spiller. På anbefaling herinde fra har jeg nu haft den til at køre ret meget i de sidste par uger, og fortsætter med det noget tid endnu. Jeg håber så at det vil udjævne hakket på mellemhjulet, så jeg kan komme til at bruge den rigtigt.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Hejsa.
Denne tråd vil jeg gerne være med i. Jeg har en GS-6a afspiller, som jeg er ved at 'slide til'. Mellemhjulet ser nærmest nyt ud, men der er et lille hak i, og det kan høres når man spiller. På anbefaling herinde fra har jeg nu haft den til at køre ret meget i de sidste par uger, og fortsætter med det noget tid endnu. Jeg håber så at det vil udjævne hakket på mellemhjulet, så jeg kan komme til at bruge den rigtigt.
mvh
Præsten |
|
|
hvorfor piller du ikke mellemhjulet af og sender det til svlander i sverige - det koster vist 300 kr at få det regumieret ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Ellers kan alle løsdele købes, nogle gange skal man have tålmodighed. hr. Mørch er jo ikke helt ny.
|
|
|
Skal det forståes sådan, at man kan købe en lækker kasse hos mørch?
ideén med en fin gammel kniv kasse er go. Ved bare ik om jeg kan lave den flot og effektiv indeni.
Kom gerne med andre foreslag. Der må være nogle derude der bruger flere armrør. Hvad har i gjort?
Et andet spørgsmål: kan man få skiftet ledningerne i et armrør, og hvad koster det? Jeg har et "red" armrør, og den ene ledning er ved at krakelere ved udmundingen af armrøret. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke få en kasse hos Mørch, desværre. Du skal måske også tænke på, hvad med resten af basen og kablet ud til RIAA?
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mand kunne eventuelt få drejet et nyt mellemhjul med en oring i stedet for, i lækkert alu  __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Præsten.
Uanset hvor mange timer du kører med din GS6A, tror jeg ikke du på nogen måde, vil være i stand til at fjerne de mislyde du måtte have i forbindelse med det hak du har fået i dit mellemhjul.
Hvis du var i stand til at slide det ned, så hakket forsvandt, ville du måske nok have løst et problem, men fået et nyt...Ændringen i diameteren på mellemhjulet ville betyde en ændring i hastigheden for pladetallerkenen...
Løsningen er enten at ringe til Mørch for at høre om han kan sælge dig et nyt, hvilket jeg ved han ikke er så meget for....Ikke da jeg havde den samme forespørgsel for år tilbage...Men det er da et forsøg værd.Han er meget hjælpsom og imødekommende når det gælder hans produkter.
Eller send mellemhjulet til Svalander...Det kan have den fordel at du er sikret helt frisk gummi....
Mvh
ASML
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Præst
Jeg har fået et nyt mellemhjul hos Mørch selv i Gentofte, så det skulle kunne lade sig gøre.
En anden ting: Er der nogen som har erfaringer med at bruge en denon dl-103 på en mørch-arm med blåt armrør?
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan gå ind på Mørch's hjemmeside for at tjekke. Han har mange arm/pu kombinationer, her anbefaler Mørch det gule armrør, men jeg vil da prøve først.
|
Til top |
|
|