Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 09:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Gizmoducks Stue Bio - Nu med billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gizmoduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Så er det vidt min tur til at vise jer lidt rundt herhjemme.

Lad os starte med grejet.

Lyd:
Receiver: Onkyo TX-SR706
Front: JBL XTi 60
Center: Infinity Beta C250
Bag: Infinity Infinitesimal Four
Sub: Sound Dynamics – Thunder Series 100

Billed:
Projektor: NEC VT47

HTPC:
Maskine: Dell Vostro 200
CPU: Intel 2.0 GHz Core 2 Duo
Ram: Kingston 2 GB
GFX: Geforce 7200 GS
Lydkort: Prodigy HD2
Software: Windows 7 med Team MediaPortal 1.0.2
Remote: SoundGraph iMon Knob med en Logitech Harmony 525

Jeg kør alle mine film, tv serier og musik på dette setup. Selve filmene og musikkenligger på en Promise NAS boks med omkring 4 TB plads på og tv serierne ligger på en Lacie 1 TB NAS boks.
HTPC sender lyd signalet ud via SPDIF til Onkyo'en og Video signalet sendes til projektoren via et VGA kabel.

Her uden fronter

Close up af fronterne

Og uden front

Og centeren

og uden front

Og lige en af sub'en

Og lige en uden front

Og bag

og close up af baghøjtallerne

Med venlig hilsen Gizmoduck
Ris & Ros er meget velkommen.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------

Det næste projekt er at skifte projektoren ud. Det håber jeg bliver i weekenden uge 37, jeg har bestilt en Sanyo PLZ3000. I forbindelse med det vil jeg have skiftet mit VGA kabel ud med noget HDMI, så jeg kører HTPC video signalet igennem Onkyo'en og så videre til projektoren.

Gizmoduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Så er Sanyo PLZ-3000 landet i mine hænder. Det var lidt af en sej kamp at få den. I fredags da budstikken skulle have været kommet med den, valgte man at lade være med at ringe til mig for at kunne komme ind i bygningen (Pokkers at arbejde et sted der lukke kl. 1245 om fredagen :P). Så jeg var lige en tur i Billund for at hente den :)

Der kommer en update senere i dag :)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 September 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hvordan performer subben? ikke et mærke jeg har hørt om før.
Ellers nydeligt, skal vi ikke have et billede af en mærk stue med en film i gang og lys i forstærkeren?
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 September 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Nydeligt, jeg ved ikke om der også er et lærred på vej. Et rigtigt filmlærred gør en enorm forskel fremfor en hvid væg.

Dine baghøjtalere er placeret forkert, de skal stå sådan her.

http://www.thx.com/home/setup/speakers/51.html

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 14 September 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Nydeligt, jeg ved ikke om der også er et lærred på vej. Et rigtigt filmlærred gør en enorm forskel fremfor en hvid væg.

HELT ENIG med et lærred, det gør en kæmpe forskel.

Mht. placering af HT. Der er vel ikke noget som er direkte forkert....Det du henviser til er placering med bipolære/dipolære HT, så hvis man som Gizmoduck har monopolære HT, og kun har bagvæggen at sætte dem på så sidder de som de skal...alt er et kompromis...ellers er væggene også "forkert" farve...., subben bør stå lænmgere fra væggen osv, osv....jeg er sikker på at lyden er ganske god..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Gizmoduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Ellers nydeligt, skal vi ikke have et billede af en mærk stue med en film i gang og lys i forstærkeren?

Subben performer rigtig godt, det var heller ikke et mærke jeg havde hørt om før, firmaet er vist lukket i dag. Jeg er kommet i besiddelse af den igennem et familien medlem, som ikke havde plads til den mere.
Jeg skal nok komme med nogle målinger når jeg får en ordenlig mic.

Filmtossen skrev:
Hurin skrev:

Mht. placering af HT. Der er vel ikke noget som er direkte forkert....Det du henviser til er placering med bipolære/dipolære HT, så hvis man som Gizmoduck har monopolære HT, og kun har bagvæggen at sætte dem på så sidder de som de skal...alt er et kompromis...ellers er væggene også "forkert" farve...., subben bør stå lænmgere fra væggen osv, osv....jeg er sikker på at lyden er ganske god..

Lærred er mere eller mindre på vej, jeg skal lige have fundet ud af hvor stor et billed jeg vil have mig. Jeg regner med at det bliver i 104-108" området jeg ender. Planen er det skal være noget fast ramme, hvis nogen har nogle forslag må i gerne smide nogle links

Udover det skal jeg have lavet noget mørklægning i stuen, jeg tror jeg vil brugen den samme idé som Filmtossen på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45487&K W=m%F8rkl%E6gning&PN=0&TPN=10   så jeg skal lige en tur forbi Bauhaus på vejen hjem

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 14 September 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Gizmoduck skrev:
rskriver skrev:

Subben performer rigtig godt, det var heller ikke et mærke jeg havde hørt om før, firmaet er vist lukket i dag. Jeg er kommet i besiddelse af den igennem et familien medlem, som ikke havde plads til den mere.
Jeg skal nok komme med nogle målinger når jeg får en ordenlig mic.

Filmtossen skrev:
Hurin skrev:

Lærred er mere eller mindre på vej, jeg skal lige have fundet ud af hvor stor et billed jeg vil have mig. Jeg regner med at det bliver i 104-108" området jeg ender. Planen er det skal være noget fast ramme, hvis nogen har nogle forslag må i gerne smide nogle links

Udover det skal jeg have lavet noget mørklægning i stuen, jeg tror jeg vil brugen den samme idé som Filmtossen på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45487&K W=m%F8rkl%E6gning&PN=0&TPN=10   så jeg skal lige en tur forbi Bauhaus på vejen hjem

Ja Carrada, synes jeg jo i sagens natur er fantastisk (især high gain versionen Brilliat White). http://www.carada.com/Projection-Criterion-Series-Projector- Screens.aspx. Husk at tage højde for moms, told osv, ca 35%

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

TomH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 September 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Bag HT behøver nu ikke stå sådan der som beskrevet på dit link, det jo bare et forslag, man bør sætte dem som man nu synes det lyder bedst ud fra de placerings muligheder man har.

Dog ville jeg nok flytte dem lidt længere ud til siden (bare lidt) så de ikke spiller lige i nakken på en. Men selvfølgelig hvis det lyder godt som det står der, så der ingen grund til at flytte dem.
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 September 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

jeg vile giver TomH hel rat ... jeg synes et dine baghøjtelere sider alt for tet på lyte position... hvis i sider to-træ på sofer so vil den person som sider lengst til hojere/venstre haver dem lige i nakker... lyden beveger sig så hurtig så der vile ikke endre noget vis du flytte dem ca 35-50 cm til hver side....

ellers virklig flot

når din ny z3000 komer så vie jeg plasere den så høj som mulig på den bag veg... da du vil så høre mindre stoj fra den...

PS: en lærred vile giver dig også super loft i bileder kvalitet

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes