| Forfatter |
|
mulle83 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg vil gerne høre, om det er muligt at få en god (til prisen) projektor, til hjemmebio til mellem 3 og 5000?
Hvilke vil folk anbefale? Hvilke skal man holde sig fra?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det leje - måske en z3 el. z4 med en frisk pære :)
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser dit rum ud? er det med lyse eller mørke vægge? og har du mulighed for lysdæmpning og mørkelægning? Hvor stort et lærred har du tænkt dig at skyde på, og i hvilken afstand? Hvad gain har lærredet og sidst man ikke mindst, hvad er din(e) kilder?
__________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mulle83 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Hvordan ser dit rum ud? er det med lyse eller mørke vægge? og har du mulighed for lysdæmpning og mørkelægning?Hvor stort
et lærred har du tænkt dig at skyde på, og i hvilken afstand? Hvad gain har lærredet og sidst man ikke mindst, hvad er din(e) kilder?
|
|
|
En af gangen: ca 12 x 5 meter. Lyse pt, men med mulighed for en pensel og en gang maling. Ja og ja. Havde tænkt på 100" 16:9 fra alt op til 11-12
meter. Lærredet har jeg ej heller endnu og har en bluray (købt først), en PS3 og pt analog tv...
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
optoma hd65 mener jeg kan skaffes for under 5k fra ny.
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mulle83 skrev:
Eyesonly skrev:
Hvordan ser dit rum ud? er det med lyse eller mørke vægge? og har du mulighed for lysdæmpning og mørkelægning?Hvor stort
et lærred har du tænkt dig at skyde på, og i hvilken afstand? Hvad gain har lærredet og sidst man ikke mindst, hvad er din(e) kilder?
|
|
|
En af gangen: ca 12 x 5 meter. Lyse pt, men med mulighed for en pensel og en gang maling. Ja og ja. Havde tænkt på 100" 16:9 fra alt op til 11-12
meter. Lærredet har jeg ej heller endnu og har en bluray (købt først), en PS3 og pt analog tv... |
|
|
Med de mål og info du siger der, vil jeg mene at du godt kan bruge en LCD projektor, og jeg vil også foreslå Sanyo z3, z4 eller hvis du kan finder det måske endda en z5. Ellers kunne en Panasonic PT-AX100 måske også være interessant at kigge på, og så som nævnt en HD70 eller HD65 fra optoma. Infocus laver også nogle fine projektorer, men de er som regel lidt dyrere som brugte. Men en IN76 kunne også godt levere varen. Jeg er ikke sikker på du kan finde en fornuftig 1080P full Hd projektor til de penge, så jeg ville evt. spare lidt mere sammen hvis det var, og så købe en brugt BenQ W5000 eller tilsvarende til omkring 8-9k kroner...(er set på DBA.dk) Blot min mening  __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mulle83 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg siddet og kigget lidt rundt. Er der nogen der kender InFocus X15 modellen? Er det en god begynder projektor? Den kan fåes til små 2500
fra England...
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær opmærksom på at forsendelse fra England nogle gange er hysterisk dyrt forhold til forsendelse fra f.eks. Tyskland. Undersøg det.
Køber du fra England skal du skifte stikket på ledningen, dette klares ganske let.
Kender desværre ikke X15 modellen.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at forveksle med PT-A100, hed den vist - den er efterhånden en gammel sag Så husk at kigge efter X'et, det skal være der.
|
| Til top |
|
| |
mulle83 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Porto koster 22 pund, ca 175 kr, hvilket jeg syntes er acceptabelt.
Jeg fandt X9'eren til under 5000 inkl porto, og den får fantastiske reviews alle steder. Nogen der har erfaringer med den?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en 4:3 projektor - den ville jeg ikke rode med til hjemme-biograf med 16:9 lærrede.
|
| Til top |
|
| |