| Forfatter |
|
BaskerDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg står for at skulle ud at købe nogle højtalere til mit surround anlæg som er et sony 5.1. det skal være nogle ikke alt for store enheder af hensyn til konens indretning.
Budgettet lyder på 2-3000 kr for alle højtalere.
Håber i hår nogle forslag __________________ BaskerDK Er ikke HIFI freak bare normal tosset
|
| Til top |
|
| |
BaskerDK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har nogle forslag
Hvis det er prisen så må jeg jo se om jeg kan finde nogle flere.
Kan da lige oplyse at forstærkeren arbejder i 4 ohm. __________________ BaskerDK Er ikke HIFI freak bare normal tosset
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de ikke må være for store skal du gerne have en subwoofer til. Og det mener jeg ikke kan lade sig gøre i en tilfredsstillende kvalitet til 3 k.  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stor er stuen ? Og hvad har du af forstærker? Er dit budget inkl. kabler, eller kan de godt købes ved siden af?
__________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BaskerDK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stuen er 4 * 8 meter, men som indretningen er lige nu sidder vi på tværs så der er ca 4 meter fra tv til skærm til sofa.
kabler til at forbinde med kan godt købes ved siden af de op til 3000, og bliver det 3500 går det nok også
__________________ BaskerDK Er ikke HIFI freak bare normal tosset
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
BaskerDK skrev:
Stuen er 4 * 8 meter, men som indretningen er lige nu sidder vi på tværs så der er ca 4 meter fra tv til skærm til sofa.
kabler til at forbinde med kan godt købes ved siden af de op til 3000, og bliver det 3500 går det nok også
|
|
|
Og hvordan så det ud med forstærker/surround reciever?  __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan nu godt lade sig gøre at få kvalitet til de penge - hvis du kigger på den anden side af Øresund
Jeg er selv helt vild med mine XTZ, og der får du virkelig noget for pengene. Hvis det skal være billigt, er der dette XTZ 80 sæt med 8" aktiv subwoofer til ca. 2150 danske kroner (+fragt): XTZ 80 + 99 W8.16
Hvis du ikke vil have subwoofer, ville jeg i stedet kigge på 89-serien (det er dem, jeg selv har - de er magen til 80, men har bånddiskant i stedet for almindelig - men den almindelige skulle nu heller ikke være dårlig). Fx er der denne pakke med gulvhøjttalere som front, til ca. 2900 danske: XTZ 89
Og hvis du vil gå op til 3500, er der et sæt 89 med en 10" aktiv subwoofer: XTZ 89 + 99 W10.16
Kabler har de også hos Fyndbörsen: Højttalerkabler
Jeg købte selv mærket Accurate, som de selv importerer, i 3,3mm2 tykkelse - der er udmærket hul igennem
Jeg vil holde på, at XTZ er LANGT bedre end Hifi-klubbens Argon - mine XTZ 89 er i hvert fald bedre end det meste, jeg har hørt...
|
| Til top |
|
| |
BaskerDK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en ældre hund en "sony STR-DE375" som køre i 4 ohm surround reciever.
__________________ BaskerDK Er ikke HIFI freak bare normal tosset
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Det kan nu godt lade sig gøre at få kvalitet til de penge - hvis du kigger på den anden side af Øresund
Jeg er selv helt vild med mine XTZ, og der får du virkelig noget for pengene. Hvis det skal være billigt, er der dette XTZ 80 sæt med 8" aktiv subwoofer til ca. 2150 danske kroner (+fragt):XTZ 80 + 99 W8.16
Hvis du ikke vil have subwoofer, ville jeg i stedet kigge på 89-serien (det er dem, jeg selv har - de er magen til 80, men har bånddiskant i stedet for almindelig - men den almindelige skulle nu heller ikke være dårlig). Fx er der denne pakke med gulvhøjttalere som front, til ca. 2900 danske: XTZ 89
Og hvis du vil gå op til 3500, er der et sæt 89 med en 10" aktiv subwoofer: XTZ 89 + 99 W10.16
Kabler har de også hos Fyndbörsen: Højttalerkabler
Jeg købte selv mærket Accurate, som de selv importerer, i 3,3mm2 tykkelse - der er udmærket hul igennem
Jeg vil holde på, at XTZ er LANGT bedre end Hifi-klubbens Argon - mine XTZ 89 er i hvert fald bedre end det meste, jeg har hørt... |
|
|
ARGH! Så kom du mig i forkøbet alligevel  Det var faktisk de samme jeg ville foreslå. Måske, hvis indretningsbestemmeren mener selv de er for store, kunne et sæt XTZ 70 + en 8" sub også foreslåes. Så bliver det i hvert fald ikke mindre. Grunden til at jeg spørger efter rummets størrelse var faktisk netop på grund af subben. Den w8.16 har jeg selv, og den gør det rigtig godt. Men i større rum kommer den lidt til kort når der rigtig skal gives gas. Til dit rum vil den sikkert godt gøre det rigtig fint. Men jeg ville personligt rykke en tak op i prisen og købe en w10.16, for lige at få det sidste i bunden. kig lidt rundt på fyndborsens hjemme side og se om der ikke er noget der tiltager dig. __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
BaskerDK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de gode forslag 
men hvad koster fragt fra den anden side af sundet, er jo lidt langt hvis jeg skal køre over og hente det selv, men ellers ser siden spændende ud, så den skal jeg nok have set lidt nærmere på selv om den ikke er på jysk *S* __________________ BaskerDK Er ikke HIFI freak bare normal tosset
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er under alle omstændigheder billigere at få det sendt, end at skulle køre selv over begge broer og tilbage igen.  XTZ 70 eller 80 vil helt sikkert spille dig langt ind i næste årti, så det er bare at komme afsted og få bestilt  Og sådan en lille XTZ W8.16, så er du somænd ganske fornuftigt kørende. Så kan du løbende opgradere der hvor det falder lidt igennem
__________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |