| Forfatter |
|
katze Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge skal jeg bruge på kabler?
Mit anlæg:
NAD 320 BEE forstærker
NAD 521 BEE CD-afspiller
Dali Concept 2 højttalere
Jeg skal hovedsagligt høre fra computeren, så jeg vil have et ordenligt minijack->2xphono kabel.
Har kigget lidt på QED Qunex J2P, er der nogen som har nogle erfaringer med det? Jeg synes ikke rigtigt man ellers kan finde andre af den slags kabler på markedet. Så et IXOS, men det findes kun i 1,5m, hvilket er for kort.
Som signalkablet fra cd-afspilleren havde jeg tænkt på et QED Qunex 1, måske Qunex 2 eller det nye Qunex 3 hvis det er pengene værd, eller er det et overkill til min opsætning?
Til højttalerne havde jeg tænkt på enten QED Silver Anniversary eller IXOS XHS706-S (6003S). Hvad skal jeg vælge?
Er det for mange penge at bruge eller er det rigeligt? Så længe det ikke er kablerne som bliver "flaskehalsen", jeg vil gerne kunne høre anlæggets fulde potentialle...
Et sidste spørgsmål, bananstik, hjælper de noget?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv Profigold mini-jack - phono kablet fra hifiklubben til 200kr. / 1,2m. og det er udemærket, men er da lige med på en lytter hvis du finder et kabel der er bedre!
Ved også at profigold kablet fås i 5m. eller 3m. kan ikke lige huske det...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at grunden til at Hifi Klubben begyndte at sælge dyre kabler til anlæg i økonomiklassen var, at der var større fortjeneste og mindre konkurrence her. Det bunder altså ikke i et reelt behov.
Jeg ville ikke købe højttalerkabel der kostede mere end 20-30 kr pr. meter og signalkabler til 200-300 kr, hvis jeg var dig! Resten er indbildning efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeHee...var du inde i HiFiKlubben på Østerbrogade i mandags?!!  ...the 4 lucky ones!
|
| Til top |
|
| |
katze Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
HeHee...var du inde i HiFiKlubben på Østerbrogade i mandags?!! ...the 4 lucky ones! |
|
|
Yes...
ventede en halv dag uden foran... ikke sjovt, men sparede da 5k på det.
|
| Til top |
|
| |
katze Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jeg tror at grunden til at Hifi Klubben begyndte at sælge dyre kabler til anlæg i økonomiklassen var, at der var større fortjeneste og mindre konkurrence her. Det bunder altså ikke i et reelt behov.
Jeg ville ikke købe højttalerkabel der kostede mere end 20-30 kr pr. meter og signalkabler til 200-300 kr, hvis jeg var dig! Resten er indbildning efter min mening. |
|
|
køber fra england, der koster Qunex 1 ca. 200 og Qunex 3 ca. 300.
Mit spørgsmål er så om de kabler er "for gode" til min opsætning.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
katze skrev:
flaz skrev:
HeHee...var du inde i HiFiKlubben på Østerbrogade i mandags?!! ...the 4 lucky ones! |
|
|
Yes... ventede en halv dag uden foran... ikke sjovt, men sparede da 5k på det. |
|
|
Så var det dig om en anden som havde parkeret bilen op på fortovet og sovet i om natten??!...hørte nogle historier nemlig, mens jeg stod i køen selv...heh.. -jeg var "gæst" nr. 9 ...men I fire første løb jo med præmierne ...fik dog selv en NAD dvd og noget kabel-ting ud af det..heh!
-spiller anlæget godt så??? (må jo liiige høre...) 
Mvh. /Malik
|
| Til top |
|
| |
katze Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
katze skrev:
flaz skrev:
|
|
Yes... ventede en halv dag uden foran... ikke sjovt, men sparede da 5k på det. |
|
|
Så var det dig om en anden som havde parkeret bilen op på fortovet og sovet i om natten??!...hørte nogle historier nemlig, mens jeg stod i køen selv...heh..-jeg var "gæst" nr. 9 ...men I fire første løb jo med præmierne ...fik dog selv en NAD dvd og noget kabel-ting ud af det..heh!
-spiller anlæget godt så??? (må jo liiige høre...) 
Mvh./Malik |
|
|
Ja der var mig som havde parkeret bilen.. hehe
Det blev dog ikke til meget med at sove i den, da der hele tiden kom menneske, så måtte man jo lige ud og markere sig.
Så der var ligefrem historier
Anlægget lyder fint, har dog ikke spillet højttalerne helt til endnu.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
katze skrev:
Ja der var mig som havde parkeret bilen.. hehe Det blev dog ikke til meget med at sove i den, da der hele tiden kom menneske, så måtte man jo lige ud og markere sig.
Så der var ligefrem historier
Anlægget lyder fint, har dog ikke spillet højttalerne helt til endnu. |
|
|
Yea' en masse historier...aj, snakken kig bare lidt på hvor lang tid folk havde ventet og så'n..jeg fik bare afvide at de eneste som havde sover derude var de 4 forreste i køen...såe'...heh...jeg kom selv kl.07:00...og havde endda taget toget 06:18 fra Solrød Strand...*snork!*....men så havde jeg tilgengæld fri for at stå SÅ længe i kø, så det var trætheden værd !
Held og lyk' med anlægget...
|
| Til top |
|
| |
katze Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
katze skrev:
Ja der var mig som havde parkeret bilen.. hehe Det blev dog ikke til meget med at sove i den, da der hele tiden kom menneske, så måtte man jo lige ud og markere sig. Så der var ligefrem historier Anlægget lyder fint, har dog ikke spillet højttalerne helt til endnu. |
|
|
Yea' en masse historier...aj, snakken kig bare lidt på hvor lang tid folk havde ventet og så'n..jeg fik bare afvide at de eneste som havde sover derude var de 4 forreste i køen...såe'...heh...jeg kom selv kl.07:00...og havde endda taget toget 06:18 fra Solrød Strand...*snork!*....men så havde jeg tilgengæld fri for at stå SÅ længe i kø, så det var trætheden værd !
Held og lyk' med anlægget... |
|
|
tak for det!
Der var kun en som fik noget søvn og det ham ham med sovepose og hele svineriet, os andre stenede hele natten.
Synes at det var sjovt at der kom folk kl 6 om morgen og troede at de kunne få et anlæg.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
katze skrev:
Synes at det var sjovt at der kom folk kl 6 om morgen og troede at de kunne få et anlæg. |
|
|
Man er vel' optimist... -jeg var godt ½træt ihvertfald!..
|
| Til top |
|
| |
H_DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
katze skrev:
Svend P skrev:
Jeg tror at grunden til at Hifi
Klubben begyndte at sælge dyre kabler til anlæg i økonomiklassen var,
at der var større fortjeneste og mindre konkurrence her. Det bunder
altså ikke i et reelt behov.
Jeg ville ikke købe højttalerkabel der kostede mere end
20-30 kr pr. meter og signalkabler til 200-300 kr, hvis jeg var dig!
Resten er indbildning efter min mening. |
|
|
køber fra england, der koster Qunex 1 ca. 200 og Qunex 3 ca. 300.
Mit spørgsmål er så om de kabler er "for gode" til min opsætning. |
|
|
Vækker lige denne gamle tråd
Har du et link til den side i england du har købt dine QED kabler gennem  for det lyder da billigt
Mvh. H_DK
|
| Til top |
|
| |