Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er dette en god kombination? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jugsaw
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har lige benyttet mig af Hifi-klubbens tilbud på DENON AVR-3803 surround receiver og ern DENON DVD-1400 DVD-afspiller.

I den forbindelse skal jeg jo gerne have et højtalersæt der passer til. Jeg har kigget lidt på CERVIN VEGA AVS632 Sourroundsæt. Dette sæt tiltaler mig, da det ikke fylder det helt store, hvilket jeg sætter pris på. Jeg er dog lidt i tvivl om hvor vidt det passer godt sammen med surround recerveren. (er det stort nok). 

Jeg har nok ikke de helt store muligheder da jeg helst gerne skulle holde mig inden for ca. 5000 kr hvad angår højtalere og samtidigt skal de være små.

Hvad er jeres mening, er det helt skudt ved siden af? eller har i evt. et bedre bud inden for de rammer der er sat.

Til top Vis Jugsaw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jugsaw

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hvilken type musik lytter du til? Skal det kunne spille højt? Ser du meget film over dit anlæg?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg mener du bør bruge væsentligt flere penge på højtalere sammen med den Denon løsning du kigger på, mindst det dobbelte i forhold til de 5000 du nævner.

Prøv at kigge på et Dali sæt med 6006, C1000, R1000 og SW12 sub. Det er minimum til den løsning. Ellers svarer det til at købe en Porsche og kører på billige smalle vinterdæk om sommeren

Hvis du ikke har penge til ordentlige højtalere, så brug mindre på reciever og dvd.

mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

Jugsaw
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Svend P:

1) Svært at sige hvilken type jeg lytter mest til, da jeg er rimelig alsidig hvad angør musik smag. Dog ligger det ikke meget inden for klassisk & jazz.

2) Ja det ville ikke gøre noget hvis det kunne spille højt, det mener jeg også at receiveren lægger lidt op til.

3) DVD-film kontra musik ligger nok på 50/50

kennls:

Jeg ved godt at anlægget ligger op til bedre højtalere, men jeg er nødt til at have en form for "nødløsning" hvad angår højtalere lige her og nu. På længere sigt, er det meningen at jeg vil opgradere denne del. Rom blev heller ikke bygget på en dag  Jeg har ikke noget ønske om at gå længere ned hvad angår selve anlæget, da det er et sæt jeg skal beholde langt ud i fremtiden.

Jugsaw
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Dit forslag til Dali højtalere ser dog fristende ud

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at købe brugt?

Og du kunne jo nøjes med et sæt gode reolhøjttalere i starten, og så udbygge med sub og surround senere? Eks. B&W DM602 S3

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jugsaw
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Har tænkt lidt på det, er bare lidt bange for at komme til at købe katten i sækken ved køb af brugt.

På den anden side kan jeg også se at det er lidt spild af penge at starte med at købe et højtaler sæt til billige penge, for så senere at smide det ud når jeg skal have et større sæt.

Så næsten hellere købe et par højtalere af gangen, så det samlede sæt til sidst bliver det rigtige. Så må jeg så bare vente lidt med surround lyden

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

God ide. Hvis du ellers kan høre at de spiller fint, ville jeg ikke betænke mig på at købe brugt.

Se eks. her http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=10641

Et sæt Nuatilus 805 til halv pris!

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du gik efter et 5.1 setup med fem stk. Dali 2002 og en SW12 ville du have et godt grundlag.  Dette vil give god surround lyd grundet de fem ens højtalere

Så kan du senere opgradere 2002 fronterne og bruge de to overskydende 2002 som baghøjtalere i et 7.1 setup. En bedre center ville dog gøre en enkelt 2002 overflødig. Ellers skal du købe c1000 fra starten af.

I Hifiklubben har de vist et Dali surround kombinations tilbud (i Lyngby ihvertfald) til 9000 med 5005, c1000, r1000 og SW10. Jeg fik lov til at ændre højtalerne i sættet, måske kunne du også gøre det...?

Dette er nok mine bedste bud til noget nyt der matcher 3803'eren. Ellers er der også mulighed for Gale, meeeeeeen det ville nok ikke holde i længden.

Brugt kunne du jo se om du kunne få 2002'erne billigere eller 202'erne der er forgængeren.

mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

Jugsaw
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ok tak for tippene, de skal da lige dyrkes lidt nærmere.

cholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lige købt Denon receiver og kiggede også på CV-sættet. Jeg endte dog med at købe et komplet Gale system i stedet. Det er næsten samme pris (ca. 5800,00) men, i mine øjne/ører, et væsentligt bedre sæt hvis vi opererer i denne prisklasse.

/cholm

Til top Vis cholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cholm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes