| Forfatter |
|
FactOfTheDay Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften
Jeg har endelig besluttet mig for at det gamle anlæg jeg fik i fødselsdagsgave da jeg fyldte 12 (eller var det 10?!) skal lade livet til fordel for et nyt og bedre.
I den forbindelse leder jeg efter lidt læsning der kan hjælpe mig til at foretage et fornuftigt valg. Problemet er, at jeg kun kan finde hardcore-litteratur, eksempelvis artikler om hvorfor impedansen på en rørforstærker er mere transcedent end switch-delayet på en transistorforstærker (fiktivt, men i forstår hvad jeg mener...). Jeg har overvejet High Fidelity, men det indeholder så vidt jeg kan se mest tests og anmeldelser - og det er alt for tidligt for mit vedkommende - jeg skal først have den mest basale viden på plads.
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, inden jeg kommer til at brænde tre månedslønne af på et par papkasser og en forstærker med indlagte blylodder.
- Fact Of The Day
|
| Til top |
|
| |
Friis Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
The complete guide to high-end audio kan købes på amazon. Bogen er på engelsk og koster nok omkring 300. Hvis dine engelskkundskaber er i top, og du har tiden til at læe en bog før du bruger dine penge, så kan denne bog varmt anbefales.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret
Jeg ville sætte pris på noget dansk litteratur. Ikke at jeg ikke kan kæmpe mig igennem en engelsk bog, det ville bare blive en kamp - og det er ikke meningen...
Keep 'em coming
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. Ved godt det ikke er direkte litteratur. men du kunne kigge lidt rundt i de forskellige fora inde på denne side. De er meget lærreige for begyndere, og sågar hardcore nørder. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satser mere på noget i stil med "Hi-Fi for dummies", altså en bog der tager mig i hånden og gennemgår alt fra en ende af - foraet her vil jeg gemme til når jeg har nogle mere specifikke spørgsmål .
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug foraet her som "lærebog" og gem søgefunktionen til du har
specifikke spørgsmål
High fidelity har gennem årene haft en del lærerige artikelserie om
alt mellem himmel og jord. Du skal dog nok på det nærmeste
(hoved)bibliotek og låne de sidste ~10 årgange for at få det hele
dækket. Udover dette kan jeg ikke rigtigt komme på noget på tryk
(på dansk)
/U.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
udviklingen går vist hurtigere end bøgerne når i trykken..:):)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, jeg har pt. ikke brug for at vide hvilken ny teknologi, der er den bedste, derimod hvordan en integreret forstærker er i forhold til for- og effetkforstærker, hvad alle tallene betyder o.s.v. - og det har vel næppe ændret sig meget de sidste par år...
|
| Til top |
|
| |
Friis Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
FactOfTheDay skrev:
| Well, jeg har pt. ikke brug for at vide hvilken ny teknologi, der er den bedste, derimod hvordan en integreret forstærker er i forhold til for- og effetkforstærker, hvad alle tallene betyder o.s.v. - og det har vel næppe ændret sig meget de sidste par år... |
|
|
Det har du ret i. Men som nævnt tidligere i tråden tror jeg at du også der vil få mere ud af forumet end en bog. I et forum kan du få en uddybning der kan skæres ud i pap og vendes på alle leder. Sidder du fast i en bog, tja så sidder du sku fast. Prøv at oprette en tråd med spørgsmål til de basale ting du gerne vil vide - jeg tror du vil blive overrasket over responsen
|
| Til top |
|
| |