| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu blev jeg lidt inspireret af Peter-AR i hans fremvisning på weekendens messe, mht til brugen af rockwool. Mit eget lille bitte kollegieværelse, med tykke vægge og skråvæg i den ene side, giver en del bulderbas.
Kunne dette dæmpes hvis jeg satte noget rockwool eller lignende op (har kigget lidt på studiosounds echobusters - nogen der kender prisen?). og i så fald hvordan opsætter man det/dækker det til så det ikke flyver rundt med rockwool-støv?
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok anbefale dig ikke at begynde med rockwool, når værelset ikke er større, det virker på mig som lidt for meget arbejde I stedet så prøv at smutte ned i den lokale stofbutik, og se om de ikke har noget skum/vat materiale i 1 til 2 centimeters tykkelse. Asbjørn herinde bruger noget lignende, og hans kollegieværelse er heller ikke andet en en lille beton kube 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det var jo også en mulighed ... det vil jeg se nærmere på, Tak
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel,
Der findes faktisk proff. løsninger, som man enten kan købe eller blive inspireret af!
Studiosound ... tror jeg de hedder ... dem der spillede med Merlin på messen, sælger dem, og så jeg husker (at have læst) så hjalp de også andre på messen med ondt i akustikken.
Jeg har ikke selv problemer efter jeg har flyttet rundt på tingene ... men hvis man ikke har plads til det ... så kan man bruge nogle af disse tiltag.
Husk at det ikke kun er højttalernes placering der er vigtig ... det er også din placering som lytter, der er afgørende for oplevelsen. Hvis du læner hovedet op ad bagvæggen ... så er det dømt til at gå galt ... det siger mine erfaringer mig ihvertfald. Der skal være plads i rummet bag ved lyttepositionen.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De hedder studiosound, og det var vidst Schelde og Kibri de hjalp med akustikken. Deres løsning hedder Echobuster, som ser ganske interessant ud.
jeg har desværre ikke de store mulighed for at flytte rundt, så det var mest for om man nu kunne forbedre rummet.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Rigtigt. Det var Studiosound (www.studiosound.dk).
Vi havde to "Echo Busters", én i hvert hjørne, bag lyttepositionen. Og to "Bass Busters", én bag hver HT.
Se billedet:

|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg vil foreslå dig at købe Rockfon plader. Jeg har særdeles gode erfaringer med dem. De kan limes direkte på væggen med hobbylim beregnet til formålet. De er pæne hvide. Rockfon Sonar f.eks.
Rockwool er også godt. Med de kan støve. Men jeg bruger dem i den udgave der hedder Silk, hvor der sidder en strømpe rundt om.
Hvis du har luft imellem et skab og væggen, kan du klemme dem ind. Jeg har også fjernet bagvæggen i et tøjskab, og har så den samme måtte imellem der hvos bagpladen sad , og væggen.
Istedet for at fjerne bagvæggen i skabet, kan man erstatte eller bore huller, for at få en dæmpning ad den vej. Det er bare at bruge sin fantasi. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe Rockfon plader og i hvilket prisleje ligger de i ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser interessant ud med disse Echo/Bass busters. Nogle som kender prisen på dem herhjemme og om det er muligt at "prøve" dem?
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
|
Jeg vil nok anbefale dig ikke at begynde med rockwool, når værelset ikke er større, det virker på mig som lidt for meget arbejde I stedet så prøv at smutte ned i den lokale stofbutik, og se om de ikke har noget skum/vat materiale i 1 til 2 centimeters tykkelse. Asbjørn herinde bruger noget lignende, og hans kollegieværelse er heller ikke andet en en lille beton kube 
|
|
|
Der kommer meget snart priser på vores hjemmeside, beklager dette er blevet forsømt indtil nu.
PAS NU PÅ med vat, skum, etc. det er let at lave en særdeles giftig brandfælde
Det er svært at dæmpe bulderbas med almindeligt tilgægelige materialer, det skal gøres med en form for resonanskammer, for at have nogen egentlig virkning.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ind og kig på Fast audio, evt. via hunecke.de. Husk at disse rumkorrigerende tingester er hamrende dyre. Meget billigere er gulvtæpperester og disse "kelim"-tæpper, som altid er på tilbud i bl.a. Jysk sengetøjslager. Et 140x200cm rullet til en pølse, enten på den ene eller anden led, med tæppenåle til at holde på det og placeret i hjørnerne BAG din lytteposition vil give øjeblikkelig dividende!!!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockfon koster ca. 165 kr pr. m2
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er prislisten på www.studiosound.dk
Husk at priser er beregnet udfra USD ca. 600 og vi juster priser udfra gældende kurs. (Produkter fra Orpheus Laboratories dog undtaget)
Karsten
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|