Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kunsten at købe brugt Hifi .. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AbuRaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Goddag ..

Den ene af mine to gamle Jamo-højttalere gik i stykker for få dage siden, og jeg leder så efter noget at erstatte dem med.
Jeg har kigget lidt rundt, både her og på dba, men skal gerne indrømme, at jeg mangler overblik. Jeg håber derfor, at i kan
hjælpe mig på rette vej, eller måske endda komme med en anbefaling eller to. I så fald ligger budgettet på ~4000 kroner ..

Skal man se efter noget specielt når man køber brugt? Udover stand, selvfølgelig ..

Hvordan ved jeg nogenlunde, uden at skulle tage ud og høre tyve forskellige opstillinger, hvilke højttalere der vil gå godt
sammen med min NAD C725 receiver. Denne har vidst 2x50W i 8 ohm, og 110, 160 or 220W dynamisk i henholdsvis 8, 4 og
2 ohm ..

Det skal lige siges, at jeg ikke kræver det store. De højttalere der skal udskiftes er nok 30-40 år gamle og har spillet
sammen med to rimelig anderledes højttalere i et 2x2 stereo setup, så perfektionist er jeg ingenlunde. Leder bare efter nogle
velspillende gulvhøjttalere, der kan levere lidt lave toner når det ønskes ..

Hvis du er kommet hertil, så tak for din interesse ..
Til top Vis AbuRaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AbuRaz

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 April 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du ikke hvilke JAMO'er du havde, eller om du er på jagt efter nogle højttalere med samme lyd .

Hvis du kan fortælle det - er det nok lidt nemmere at give dig et par fif.

Jeg havde gennem mange år et sæt CBR-1302, som er erstattet af et par IMF TLS80'ere jeg fandt brugt - til en fornuftig pris, men sådanne er nok lidt hård kost for en 2 x 50w forstærker

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Til 4000 havde jeg kigget på et sæt Dali 470, hvis det skal være større højttalere havde jeg taget Dali 850.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

AbuRaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

#1 De gamle høttalere hed Jamo 702, tror de er fra Concert-serien. Om jeg leder efter noget med sammelyd? Tja, jeg er praktisk talt døv i forhold til mange herinde, jeg kan ikke høre nuance-forskelle imellem de forskellige højttalere jeg har brugt sammen, jeg bruger forholdsvis billige kabler, og jeg har aldrig kunne følge med, når en test af nogle højttalere roste dem for fx at frembringe nye niveauer i musikken, eller spille et nummer helt anderledes end nogle andre højttalere.

Jeg leder bare efter noget, der ikke forvrænges når man skruer lidt op, og kan følge med i dybden når det ønskes. Og selvfølgelig noget min receiver kan trække..

#2 Tak for forslagene, dem vil jeg kigge nærmere på ..

Til top Vis AbuRaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AbuRaz

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 April 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

istedet for 4000, så brug en 12-1500 på et sæt Dali 450.

De gamle har samme indstilling som dig, og de er ovenud tilfredse med mine gamle Dali450 og en ældre NAD reciever (t760 tror jeg den hedder) noget i stil med 50w pr kanal. Og de setup gør det faktisk også rigtigt godt hvis man fik smag for det hehe.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes