Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 05:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Design vs lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
super-anden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

For mig er mit anlægs design (næsten) lige så vigtigt som lyden. Derfor har jeg valgt at gå lidt på kompromis ved at købe et Sony mini (!) anlæg. Det spiller nu faktisk ret godt, men jeg ved fra tidligere erfaring at Audiovector HT’erne nyder godt af mere effekt end de nuværende 2*35 W.

 

Mit anlæg:

Sony 3000ES mini anlæg

Audiovector M1 signature højttalere

MIT Terminator 2 HT kabel

Kimber KCAG interconnect

Kimber KC-1 interconnect

 

Hvad synes I?

 

Til top Vis super-anden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super-anden
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Det er da et meget fornuftigt setup - måske du skulle have valgt TA-F5000ES forstærkeren istedet, men den var desværre også noget dyrere.

Stilet opsætning - kombinationen med hylder på betonblokke brugte jeg selv engang...



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud. Fuldt ud respekt for din prioritering af design over lyd. Med det grej, mangler du et B&O TV, der kunne give prikken over i'et
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Rocco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt lide dit TV-bord, men Tv'et skal bare udskiftes

Til top Vis Rocco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rocco Besøg Rocco's Websted
 
Rocco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der egentlig for din sofa? Jeg skal til at lave noget af det samme, med 1 sofa og 2 stole - Jeg tager bare ned i 'Stof og Stil' i Roskilde og finder mig noget flot stof, og så laver jeg nok nogle syninger, så stoffet ikke folder helt lige så meget.  - Hvordan har du lavet det? Bare med 1 helt stykke?

Til top Vis Rocco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rocco Besøg Rocco's Websted
 
super-anden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Tv'et skal også meget snart udskiftes - det er vist fra engang i den tidlige stenalder

Jeg overvejer et Sony LS60 for at holde stilen og fordi jeg er en lille smule Sony-freak.

Til top Vis super-anden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super-anden
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det ser sgu da også meget godt ud - rent designmæssigt - med det udstyr du har fået samlet dig der. Nu skriver du jo selv, at højtalerne formentlig vil spille bedre med en større/bedre forstærker - men hvordan fornemmer du din nuværende forstærker klarer opgaven?

Dejligt med nogle billeder, ret gode egentlig. Har du taget nogle billeder af forstærkeren inden i, aner ikke hvordan sådan en ser ud inden i??

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
super-anden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Mht. sofaen. Det er 3 stykker stof der er syet sammen, for at få ét stykke som er stort nok. Ellers intet hokus pokus.
Til top Vis super-anden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super-anden
 
super-anden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ocean-man

Jeg synes at min nuværende forstærker har en rigtig god klang. Begrænsningen er at den nogle gange har lidt svært ved at styre bassen ved højere lydstyrker. Jeg har tidligere haft en Quad 405-2 (2*100 W) til at drive de samme højttalere - da var der anderledes styr på sagerne, men sådan en Quad er jo ikke ligefrem pæn.

Jeg har ingen billeder af Sony-forstærkeren indeni. Jeg har dog kigget gennem ventilationssprækkerne og umiddelbart ligner den de andre ES-forstærkere, dvs. rigtig flot opbygning

Til top Vis super-anden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super-anden
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Også selv om jeg ikke lige kan se hvor du skulle have den stående, kunne du jo også smide en aktiv sub ind i dit system. Det aflaster både sidehøjttalere og forstærker.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
SonOfSatan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Må sige at dit setup ser flot ud, rigtig pænt at se på. Effektmæssigt må jeg så sige at sådan en transistoradio ikke lige er mig . Men smag og behag er jo forskelligt
Til top Vis SonOfSatan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SonOfSatan
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

det ser sgu godt ud!

Jeg er vild med de standere til højttalerne, det er kræs for øjnene. og nydelig tv-bænk... jeg overvejer selv noget i den stil, det er meget billigere end det audiomagic bord jeg ellers gerne ville eje.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jako
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

designet ser over godt ud :)

kan specielt godt lide tv bordet! Anyway.. hvis du skal have ny flimmer så skal der stå philips på det! :p (jeg er nemlig lidt philips fan, når der kommer til fjernsyn)

Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Hej.

Syns det ser lækkert ud, der er stil over drengen, din CD-Afspiller ser enda meget lækker ud, med det der topload sjov...

Men hvordan virker den "bong" du har stående i vinduet mellem dine 2 "Pot" planter

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
super-anden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Også selv om jeg ikke lige kan se hvor du skulle have den stående, kunne du jo også smide en aktiv sub ind i dit system. Det aflaster både sidehøjttalere og forstærker.

Jeg har overvejet at anvende en sub, men som jeg ser det giver det visse problemer: min forstærker har hverken linieudgang eller indbygget delefilter, så jeg bliver nødt til at indskyde sub'en mellem forstærker og højttalere og dermed anvende sub'ens delefilter. Det betyder at jeg skal anskaffe endnu et sæt højttalerkabler og de MIT T2 tråde er ikke ligefrem billige.

Kan det evt lade sig gøre (med godt resultat) at anvende forskellige kabler mellem henholdsvis forstærker/sub og sub/højttalere?

Hvilken sub ville I anbefale til mit system? Jeg tænker noget i retning af Sunfire True Subwoofer (evt. junior modellen) men ved ikke om den bliver for voldsom.

Til top Vis super-anden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super-anden
 
super-anden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

det ser sgu godt ud!

Jeg er vild med de standere til højttalerne, det er kræs for øjnene. og nydelig tv-bænk... jeg overvejer selv noget i den stil, det er meget billigere end det audiomagic bord jeg ellers gerne ville eje.

Fik det ikke med i beskrivelsen: Standerne er Aavik model LS60 og jeg har ganske rigtigt også købt dem, fordi det er de svedigste standere jeg nogensinde har set. 

Til top Vis super-anden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super-anden
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Glem alt om den Sunfire sub! Det er en lille bulderboks. Så kan du ligeså godt købe B&O's lille kube. Jeg ville gå efter Dali, B&W eller SA subs.

Men når du ikke har linieudgang, gå fidusen lidt fløjten, idet det jo er den samme effektforstærker der skal føde begge dele. Du må kunne lave højttalersignalet om til en lineudgang, og dermed give signal til sub'en derfra. Også selv om jeg ikke lige kender nogen færdig boks der kan gøre det. 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
super-anden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej.

Syns det ser lækkert ud, der er stil over drengen, din CD-Afspiller ser enda meget lækker ud, med det der topload sjov...

Men hvordan virker den "bong" du har stående i vinduet mellem dine 2 "Pot" planter

Topload ser godt ud, men det er ikke specielt praktisk, så man bliver lidt træt af det i længden. Er der forresten nogen der ved om det er muligt at rense "aftaster øjet" - skal man bruge et bestemt kemikalie? Manualen skriver bare at man skal holde snitterne fra det i første omgang, men uanset må det da blive smudset til med tiden (støv, røg osv).

"Bong'en" virker rigtig godt og som du selv har observeret er "ammunitionen" indenfor rækkevidde - meget praktisk

Til top Vis super-anden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super-anden
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig nydeligt ud(pånær tv`et). Hvis du vil have lidt flere muskler til HTerne og det stadigvæk skal se minimalistisk ud kan du jo prøve at tjekke Cyrus ud. se her: www.sas-audio.dk

Det vil helt sikkert løfte lyden i dine audiovector.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Du kan rense laseren med en vatpind dyppet i isopropanol. Det kan fås på apoteket, og svarer til alm. rensevæske som du kan købe hos radioforhandlere. Man bruger det bl.a. til at rense tonehoveder på båndoptagere.

Jeg ved ikke lige om man evt. kunne nøjes med Ajax vinduesrens. Det burde have samme effekt?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes