| Forfatter |
|
The Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Allo allesammen!
Først og fremmest mit "setup":
Forstærker- Yamaha RX-V 740
DVD-afspiller- Pioneer DV-535
Front- Dali 15a
Center- Mission 75c
Bag- Eltax HT-2 (Bi-polare)
...og mit lytterum er 24 kvm!
...jeg ved godt mange af jer tænker: "Eltax- fy forhelvede"  og "Mission 75c- sådan noget g-a-m-m-e-l-t bras  ", men jeg er sådan RIGTIG godt tilfreds med lyden af mit setup lige pt., men dér, hvor jeg synes der mangler noget, er på BAS fronten!!
Jeg har lige solgt min Yamaha YST sw-800 (...da den pruttede lidt for meget ud af bas-porten, ved det lyd-niveau, som jeg normalt ser/hører film ved!!)
Det skal lige siges at jeg næsten ikke kan få nok bas, så derfor er jeg pt. i gang med de helt store overvejelser angående at investere i en SVS (PB2-Plus) subwoofer, som kommer til at koste en god gang 12-13.000!!!  Kender I andre subs i denne prisklasse som virkelig skulle kunne sparke røv (I behøver ikke at have hørt SVS'en...!)
http://www.svsubwoofers.com/subs_pb2_plus.htm
http://www.svsubwoofers.com/reviews.htm
...men nu kommer problemet: Indenfor den sidste tid er jeg blevet lidt tændt på måske at lade mine penge gå til et par Brugte Dalie Evidence 470 (4-5.000) samt en Jamo Concert center (ca. 1.500) Hvad siger I til disse højtalere?!
Ville de være en substansiel forbedring over mine nuværende højtalere og i så fald et bedre valg end MODER-sub'en over (de fleste...)?!
... Jeg kunne jo så, hvis det var, investere i en noget mindre sub for de resterende penge...!!!
...men er der nogen, der VIRKELIG kan præstere noget seriøs BAAASSSS- til de penge (6-7.000!!)?! Den skulle også gerne kunne spille en stue op, der er ca. dobbelt så stor som mit værelse (...og med 6 m til loftet!  )
Jeg krydser virkelig fingre for, I kan give mig noget input angående min situation (...uanset hvad det så måtte være)
Jeg skal s-n-a-r-t have besluttet mig (bla. pga. den yderst gunstige dollar-kurs!)
P.s. Ville der eventuelt være nogen af jer, der ville være friske på en "fælles-bestilling" (Eventuelt på andre SVS-subs- så kunne vi spare noget i porto!  )?
På forhånd tak
Bo A. (The Bruce) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have masser af dyb bas til film, uden port bulder og uden det koster en formue, er der kun en løsning: byg din egen sub. Uanset hvad jonas påstår, så får du ikke nogen film sub under 10K der kan hamle op med en god hjemmebygget sub med Peerless XLS + slave og en brugt effekt amp til en samlet pris på ca 5K.
Gå ind i selvbyg forummet og søg på xls sub.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller kig på min www. knap. De har kostet 8000 kr stykket uden effektforstærkere.
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvbyg er desværre ikke en mulighed, da jeg er udstyret med noget, der minder om 60 tommelfingre- men tak for forslaget!
Er der ikke andre, der vil reklamere for nogle SUVERÆNE subs eller eventuelt komme med lidt input på Dali Evidence 470 (...over Dali 15a) eller Jamo Concert center (...over Mission 75c)?!
Hugs & Kisses
Bo A. (The Bruce) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Eller kig på min www. knap. De har kostet 8000 kr stykket uden effektforstærkere. |
|
|
8000,- stk? Hvordan pokker kan de blive så dyre?!? 
Hvad koster enhederen og har du fået lavet kabinet ude i byen eller hvad?
Den her står mig i ca. 5000,- incl forstærker! 

10" Peerless XLS + 12" slave og en LC Audio The End mk3 hjemmebygget forstærker. Kabinet er 22mm MDF + 9mm krydsfiner og med kraftige afstivninger.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvalitet koster. 
Basenheden er fra Amerikanske TC, og bliver brugt af bl.a. Krell i deres sub. Så det var omkring 5000 kr for enheden alene (incl. moms og afgift, arrggh). Dertil ca. 3000 kr til kabinet og andet. Kabinettet er lavet af en tømrer. Det vil sige, at der er ægte finer på, og enheder og basporte er fræst ned i fronten med en CNC fræser. Og den er MEGET større end din. Jeg mener at udvendig mål er 45x80x75 cm
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget pudsigt- det er også TC, som SVS bruger i ALLE deres subs!!!  Not bad!!! __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Bruce skrev:
'Allo allesammen!
Først og fremmest mit "setup":
Forstærker- Yamaha RX-V 740 DVD-afspiller- Pioneer DV-535
Front- Dali 15a Center- Mission 75c Bag- Eltax HT-2 (Bi-polare)
...og mit lytterum er 24 kvm!
...jeg ved godt mange af jer tænker: "Eltax- fy forhelvede" og "Mission 75c- sådan noget g-a-m-m-e-l-t bras ", men jeg er sådan RIGTIG godt tilfreds med lyden af mit setup lige pt., men dér, hvor jeg synes der mangler noget, er på BAS fronten!! Jeg har lige solgt min Yamaha YST sw-800 (...da den pruttede lidt for meget ud af bas-porten, ved det lyd-niveau, som jeg normalt ser/hører film ved!!)
Det skal lige siges at jeg næsten ikke kan få nok bas, så derfor er jeg pt. i gang med de helt store overvejelser angående at investere i en SVS (PB2-Plus) subwoofer, som kommer til at koste en god gang 12-13.000!!! Kender I andre subs i denne prisklasse som virkelig skulle kunne sparke røv (I behøver ikke at have hørt SVS'en...!)
http://www.svsubwoofers.com/subs_pb2_plus.htm http://www.svsubwoofers.com/reviews.htm
...men nu kommer problemet: Indenfor den sidste tid er jeg blevet lidt tændt på måske at lade mine penge gå til et par Brugte Dalie Evidence 470 (4-5.000) samt en Jamo Concert center (ca. 1.500) Hvad siger I til disse højtalere?! Ville de være en substansiel forbedring over mine nuværende højtalere og i så fald et bedre valg end MODER-sub'en over (de fleste...)?!
... Jeg kunne jo så, hvis det var, investere i en noget mindre sub for de resterende penge...!!!
...men er der nogen, der VIRKELIG kan præstere noget seriøs BAAASSSS- til de penge (6-7.000!!)?! Den skulle også gerne kunne spille en stue op, der er ca. dobbelt så stor som mit værelse (...og med 6 m til loftet! )
Jeg krydser virkelig fingre for, I kan give mig noget input angående min situtaion (...uanset hvad det så måtte være)
Jeg skal s-n-a-r-t have besluttet mig (bla. pga. den yderst gunstige dollar-kurs!)
P.s. Ville der eventuelt være nogen af jer, der ville være friske på en "fælles-bestilling" (Eventuelt på andre SVS-subs- så kunne vi spare noget i porto! )?
På forhånd tak Bo A. (The Bruce) |
|
|
Samtlige forslag på højttaler-siden er en god opgradering i forhold til dit eksisterende setup, så det ville jeg ikke betænke mig yderligere ved!
Men der findes også alternativer til de forslag - brugtmarkedet rummer rigeligt af dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Kvalitet koster. 
Basenheden er fra Amerikanske TC, og bliver brugt af bl.a. Krell i deres sub. Så det var omkring 5000 kr for enheden alene (incl. moms og afgift, arrggh). Dertil ca. 3000 kr til kabinet og andet. Kabinettet er lavet af en tømrer. Det vil sige, at der er ægte finer på, og enheder og basporte er fræst ned i fronten med en CNC fræser. Og den er MEGET større end din. Jeg mener at udvendig mål er 45x80x75 cm
|
|
|
Ja ok så løber det op. Det er dyrt at få ting hjem fra usa og en senker skal jo også have sin timeløn. SÅ meget større er den nu heller ikke, min er ca 42x42x55. XLS'er kræver ikke så meget volume.
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Bruce skrev:
Selvbyg er desværre ikke en mulighed, da jeg er udstyret med noget, der minder om 60 tommelfingre- men tak for forslaget! Er der ikke andre, der vil reklamere for nogle SUVERÆNE subs eller eventuelt komme med lidt indput på Dali Evidence 470 (...over Dali 15a) eller Jamo Concert center (...over Mission 75c)?!
Hugs & Kisses Bo A. (The Bruce) |
|
|
Så gør som Svend P og hyr en tømrer eller sneker til at lave kabinet? 
Men hvis gør det selv ikke er dig må du jo op med tegnedrengen, eller hvad med at finde en brugt?
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 03:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået tilbagemelding fra Tom Vodhanel- én af stifterne af SV-Subwoofers (V'et er "hans"  )
Han foreslår, at jeg skal tage et kig på Paradigm Servo 15 sub'en, for han har haft erfaringer med at den skulle kunne fåes her i norden til billige penge og den skulle spille kanon godt!!!  Seriøst- Dét er fandme service!!!
Er der nogen af jer, der kender til denne sub eller ved hvor den kan købes (De gav selv et link til hifi-klubben, da de officielt skulle forhandle dem, men jeg kan ikke finde noget!!!) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
angrii Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 06:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
se på B&W ASW 2000 eller 675.. Dyyb bass, kontrolerede enheder, og god til det hele... Ejer selv en ASW 2000. Og mangler betemt ikke bass...
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
angrii skrev:
| se på B&W ASW 2000 eller 675.. Dyyb bass, kontrolerede enheder, og god til det hele... Ejer selv en ASW 2000. Og mangler betemt ikke bass... |
|
|
Enig! Og udover det er ASW675 vel nok den fedeste sub der findes, rent designmæssigt...IMO 
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Bruce skrev:
Seriøst- Dét er fandme service!!!
|
|
|
Ja, det må man sige. Det er sjældent en forhandler anbefaler et andet mærke frem for sit eget. Det er jo næsten smukt! 
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ligge en B&W ASW 2000 i- rent pris-mæssigt?!
Hvad med Paradigm Servo 15'eren- er der nogen der kender den, har hørt den eller ved hvor den forhandles?! ...også i Tyskland, England og lignende?!
P.s. Jeg så i en anden tråd, at Dynaudio 72 skulle være at foretrække fremfor Dali Evidence 470 (bl.a. pga. en strammere bas...!) ...men den skulle også være noget mere effekt-krævende!  Jeg har en Yamaha RX-V 740 (6x90 W ved 8 ohm) ...er det nok til at få presset noget anstændig lyd ud af ovenstående højtalere?! __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
...hmmmmm, er der slet ikke nogen, der har NOGET at tilføje til ovenstående?!
Hvad med sub-kabel? Hvad er i rigtig god kvalitet- men til overkommelige priser? (...under 1000 kr) Har I nogle erfaringer med "Bettercables" (det er dét, som kan bestilles sammen med SVS sub'erne!)
__________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig 2 indlæg op! __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun hørt gode ord om B&W ASW675. Du betaler nok lidt mere for design ved den, men ud over det, så tror jeg sq det er fin lille satan (på trods af sin lille størrelse). Har ikke hørt den for fuld udblæsning, men den lyder til at have styr på det :)
Koster 8k i Hifiklubben. __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også overveje Dali SWA-15, den har jeg også hørt meget godt om.
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- der var også en australier fra ét af de amerikanske forummer, der anbefalede en Dali SWA-15 (Han havde selv to- stående OVENPÅ hinanden  )
...Jeg har dog i mellemtiden (I forgårs) gjort min bestilling på sub'EN (PB2-Plus'en), så den skulle gerne være her om en 3 uger eller noget i den retning!!! Den ventetid bliver den v-æ-r-s-t-e længe!!!  ...Hvad har I andre gjort for at fordrive tiden, mens I har ventet på et "Hifi-Komponent"?!
Desuden- Hvad med xtra udgifter, når den endelig kommer her til Danmark!!!
Selve sub'en koster $1200, dernæst har jeg købt et subwooferkabel til $50 og til sidst kommer selve fragten til at ligge på $235!!! Altså 1200+50+235= $1485
Når den så endelig kommer her til DK, så skal der jo lidt moms til (25%), men skal de regnes ud efter det samlede beløb ($1485) eller skal fragt-omkostningerne IKKE regnes med?
...og til sidst "Told-afgift"! Ved i hvad denne procent-andel ligger på, når det gælder Højtaler-import fra USA! Jeg har prøvet at finde det på hjemmesiden, men uden held!
HVIS vi nu siger, den er på f.eks. 22%, hvad skal de så regnes ud efter (...MED fragt-omkostninger? MED momsen?! ...eller hvordan?)
Jeg håber I kan hjælpe mig, så jeg kan være så godt forberedt på den syngende, danske, "økonomiske ørefigen" som muligt...- når dén tid nu kommer... __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |