| Forfatter |
|
larsen® Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at de er begyndt at komme med ders digital forstærker både i stereo forstærker og a/v Reseiver. har kun set Sony Og Harman/kardon..
Men hvordan spiller de i forhold til en normal forstærker. Er lyden bedre, og er der mere tryk på effekten. o.s.v
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne Hører den nye Tact, og AR! Er der nogle der kan sige lidt...Hvordan er lyden anderledes fra en klasse AB analog forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs evt. anmeldelsen af Acoustic Reality's forstærker på deres hjemmeside. Den rammer det meget godt. Om 10 år findes konventionelle forstærkere ikke mere!
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
> Om 10 år findes konventionelle forstærkere ikke mere
Det sagde man sikkert også for 30 år siden om rør 
Lars
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
|
Lars
|
|
|
Haha, touché! Der fik du ham sku 
Jeg kan ihvertfald garantere at der i mange, mange, mange år kommer til at stå en analog forstærker hos mig. __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Norsk Fidelity har den teori at der er konventionelle transistor watt, rør watt og digitale watt, dette og meget mere kan læses i det seneste nummer.
Iøvrigt så tror jeg at rør, transistor og PWM kommer til at "leve" side om side, det bliver ikke enten eller.
Men alt andet lige så er det spændende med den "nye" udvikling med PWM, når bare de "kloge hoveder" husker at det er i lyden tjeneste.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørstrøm skrev:
LarsChristensen skrev:
|
Lars
|
|
|
Haha, touché! Der fik du ham sku 
Jeg kan ihvertfald garantere at der i mange, mange, mange år kommer til at stå en analog forstærker hos mig.
|
|
|
Nu spørger jeg fordi jeg ikke har forstand på det, hvad fordele har en analog frem for en digital. Jeg skal selv have ny forstærker iløbet af året. Har kig på bla. en Primare, som HVIST NOK er digital - men hvad er fordele / ulemper digital / analog
mvh.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
|
|
|
|
Jeg vil da helt klart mene at rørforstærkere er en ikke eksisternede forstærker type. Klart nok... Der findes på verdensplan nogle tusinde nørder der stadig synes det er sjovt at rode med forældet teknologi. Sådan er det inden for alle produktgrupper, se bare på biler. Men set overordnet er rørforstærkeren uddød. Hvor mange transistorforstærkere bliver der mon solgt pr. rørforstærker? Jeg garantere vi er oppe i millionerne.
Sådan vil det også se ud for traditionelle transistorforstærkere om 30 år fra nu... __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
| ... Der findes på verdensplan nogle tusinde nørder der stadig synes det er sjovt at rode med forældet teknologi. |
|
|
Vil det sige at mine krydsfiner-hornhøjttalere og min Philips quadrofoniforstærker på 4x10W er gået af mode ?
Så må jeg hellere købe mig noget Limp, det har jeg hørt herine skulle være så godt.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
...aaah jeg kan se at Philips i fire kanaler ikke er gået helt af mode, og at det nok ikke er den store forbedring i at skifte til Linn
Beskrivelse: LK140 er en stereo effektforstærker på 140W i 4?. Bemærk at Linn bruger den færdige kreds TDA7294 i udgangen, i stedet for alm. transistore. Dette er noget Linn har valgt at bruge i alle deres ny forstærkere, dog ikke i klimax serien, hvor der benyttes nogle ultra lineære transistore fra Sanken.
set på:
http://www.hifisamling.dk/
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror faktisk jeg vil revidere mit indlæg lidt. Efter min overbevisning vil alle surround produkter om 5 - 10 år være baseret på en eller anden form for digital forstærker teknologi. 80% af alt 2-kanals udstyr, hvis det altså findes , vil også være baseret på digital forstærkning. Så kan de sidste 20% ligge og rode med sidste årtusindes forstærkerteknologier lige så tosset de vil. Men det vil absolut ikke have nogen som helst indflydelse på den generelle retning, mod digital forstærkning, markedet vil tage.
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
LarsChristensen skrev:
|
|
|
|
Jeg vil da helt klart mene at rørforstærkere er en ikke eksisternede forstærker type. Klart nok... Der findes på verdensplan nogle tusinde nørder der stadig synes det er sjovt at rode med forældet teknologi. Sådan er det inden for alle produktgrupper, se bare på biler. Men set overordnet er rørforstærkeren uddød. Hvor mange transistorforstærkere bliver der mon solgt pr. rørforstærker? Jeg garantere vi er oppe i millionerne.
Sådan vil det også se ud for traditionelle transistorforstærkere om 30 år fra nu...
|
|
|
Problemet er bare, at når man har hørt hvad en god rørforstærker eller rørforforstærker kan udrette, så er det meget svært at gå tilbage til transistorgrejet.
Faktisk er salget af rørbaseret udstyr steget, her de seneste år.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare, at når man har hørt hvad en god rørforstærker eller rørforforstærker kan udrette, så er det meget svært at gå tilbage til transistorgrejet.
Faktisk er salget af rørbaseret udstyr steget, her de seneste år.
Karsten
Fra skal jeg gætte 0.5 til 0.6 %
MVH
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må så være en af de 2% af alle hifi/musik elskere der altid himler op hver gang der introduceres ny teknologi. Hvis folk som dig havde fået lov til at bestemme udviklingen ville vi stadig sidde og lytte til "optræks grammofoner med tragt"...
Det kan da godt være salget af rør-grej er steget. Men vi er stadig nede på et meget lavt niveau. Fakta er at det kun er et fåtal nørder der gider bekymre sig om rør og deslige.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja BT og Ekstra Bladet er absolut også nogen af landet bedste aviser, for dem bliver der jo solgt mange af... Jer der lidt hånligt rakker ned på det nye gammeldawse rør grej, er enten unge eller bare lydmæssig afsporet. Jeg siger ikke rør er det eneste rigtige, men rør-grej kan der være noget helt særligt over, som ikke altid er til at forklare. Men nok om det. 
FORDI NOGET ER NYT, ER DET IKKE ENSBETYDENDE MED AT DET OGSÅ ER BEDRE!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg tror at dr. jeep har ret. digitalt grej er kommet for at blive. Det vil stille og roligt overtage analog grejs plads.
Jeg har selv Acouistick reality`s Enigma Plus og kunne ikke drømme om at gå tilbage til analog. Det digitale kan efter min mening noget, analog ikke gør lige så godt.
Selvfølgelig er man kritisk når noget nyt kommer på banen, men en hvis åbenhed overfor nyt hjæper, uanset om vi snakker forstærker eller andet.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Mr. High Fy: Jeg taler ikke her om hvad der er bedst men hvilken teknologi der vil komme til at dominere i fremtiden... At jeg så også selv bedre kan lide transistor og digitalt baserede forstærkere er en anden sag...
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
|
Selvfølgelig er man kritisk når noget nyt kommer på banen, men en hvis åbenhed overfor nyt hjæper, uanset om vi snakker forstærker eller andet.
mvh. Eriek
|
|
|
Præcis... Det gælder nemlig om at være åben over for de nye teknologier der hele tiden bliver introduceret. Det burde være en naturlig del i den stræben, vi alle har, efter god lyd.
Hvis der er noget de "traditionelle" hifi entusiaster ikke er så er det åbne over for nyt. De mener som udgangspunkt at alt digitalt er af det onde og rørforstærkere på 2x0,5w er det eneste der gengiver musikkens sjæl, hvad det så end er, men lur mig om det ikke er det der kunstige romantik slør alle rørforstærkere i størrere eller mindre grad frembringer... Det kan jeg ikke bruge til noget...
Jeg kunne, som Eriek, heller ikke finde på at gå tilbage til nogen form for traditionel forstærkning. __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
|
Lars
|
|
|
ja lidt ligesom LP'en.
det er også dømt død et par gange. men still going strong... og hvis nok i pt fremgang 
|
| Til top |
|
| |