Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: DIY - heavy metal koncert (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
second
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

update: opload på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=fyw2h_F9ERo

En lille røverhistorie om et par naboer som spillede techno langt ud på natten (det skal lige siges der intet ondskabsfuldt imellem mig og naboerne)

Fredag d. 2 juli...

Bevares - spiller da selv en del musik og acceptere også lidt buldren fra den anden side af væggen... hva faaen - lidt sjov skal man jo have ;)  Men lige den morgen lavede et meget tungt beat inde ved siden af nærmest bølger i min kaffekop. Jeg skulle alligevel ud af døren så tog mig ikke så nøje af det. Da jeg senere på dagen kom hjem igen var musikken der stadig - dog ikke så høj og lidt on/off.... nå ja - whatever.  Men lidt vidste jeg om at min anden nabo tilsyneladende havde planlagt fest den aften.. det fandt jeg så ud af kl. halv et om natten da jeg vågnede med øjne så store som tekopper.. skal love for der blev gået til den. Til min store glæde blev min anden(som havde spillet om morgenen) nabo inspireret til også at spille musik, så jeg nu, midt om natten havde nabolarm i stereo.

Ved ikke helt hvordan ideen opstod - men ret spontant lavde jeg dagen efter en annonce ud på dba.dk

"Søger heavy metal band til koncert i lejlighed pga af technonaboer"

Faktisk gled annoncen lidt ud i glemsomheden. Men efter få dage begyndte kommentarene at melde sig i min mail box. Og da jeg tjekke op på det en uge efter havde den fået over 300 hits.. Men jeg havde faktisk ikke regnet med at der var et band som helt seriøst påtog sig opgaven.

Kevin fra det Nordjyske thrash metal band Omen kontaktede mig med meddelelsen : " vi er klar"

Altså et 5 mands metalband i på 29 kvm stue/køkken + venner og en bunke bajere.. det tror sq at jeg prøver Det tog et stykke tid at få det på plads - men 13 november skulle der spillet en gang tråd så det kunne høres.

D. 13 november:

Jeg havde et par dage i forvejen fået tømt mit sted og fået fat i et lille lysshow for syns skyld(tja - hvorfor ikke)  Men vidste faktisk ikke hvad jeg kunne forvente hvad rødderne fra Omen slebte med.. kunne nok forestille mig en del udstyr. Men en trailer på størrelse med det halve af min stue havde jeg ikke lige forudset.. Vi fik hilst og de begyndt med det samme at nærmest skovle gear ind i min stue.

Så lykkedes det...... på dette her tidspunkt virkede det nærmest som om at det havde fået sit egent liv. Jeg havde sørget for at fylde køleskabet til renden med dåsebajere og vennerne var ved at være på plads.

Skal vi få gang i det?

Lad mig bare sige med det samme - de trykkede den af som ind i h....  de kunne kunne lige så godt have stået på en rigtigt scene. Det var nærmest en freak agtig oplevelse at have et band midt stuen.. at stå en meter foran et band som performer som de rødder kan var en seriøs musikoplevelse og derfor jeg besluttede mig at skrive lidt om det.  

Om det kan anbefales at få et band på besøg?  Også i den grad   Billederne retfærdiggøre slet ikke oplevelsen.

Og til naboerne og alle andre i en omkreds af 340 meter. Beklager hvis det var for meget af det gode

Til Omen - tusind tak for musikken og oplevelsen. I rykker sq! ;)

Til top Vis second's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af second

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

HAHAH!!!
Hold kæft hvor godt! Så kunne naboerne godt pakke deres CV'er med techno væk!
Det må have været en total fed oplevelse.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Vi mangler slutningen på historien:Hvad sagde politiet da de ankom til din lejlighed.Hvordan har din krop det efter dine to naboer rottede sig sammen,og bankede dig.Sidst men ikke mindst:Har det været koldt at bo på gaden her i vinter,efter du fik dit lejemål sagt op.

carsten

Ps.det er nok den sjoveste historie jeg har læst på HIFI4ALL

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Har lige hørt historien fra Caro (tidl. Omen) selv - flinke jyske gutter hvis bil vist brændte sammen på vej hjem... vi skulle have
spillet job her i kbh med dem for kort tid siden (vi måtte melde afbud af personlige årsager) men vi lagde grej til koncerten og
Caro trykkede den af for fuld hammer.

Fedt! Er der spillet tekno siden da ?
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Alt for grineren!

Så kan de fandme lære det
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

LEGEN.f**kING.DARY!
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

> NAD mand

Det var mega fedt - komplet overkill som er en smule svært at sammenligne med noget andet som man kan have i stuen *gg*

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

> cars10

ingen af delene er sket *gg*...... politiet var der godt nok før vi begyndte men de ledte heldigvis efter en anden lejlighed..... *puha*.....

ps: jeg bor i ejerlejlighed 

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

second skrev:

> NAD mand

Det var mega fedt - komplet overkill som er en smule svært at sammenligne med noget andet som man kan have i stuen *gg*

Haha!!! Overkill? Tjoh, den kan vi godt blive enig om, men du har oplevet noget de færreste får opnået, at få koncerten hjem i stuen!!!!

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

> Kongen

Fedest - hvad hedder dit band? =)

Der har været lidt techno - men slet ikke i samme grad... *gg*  Håber jeg får mulighed for at holde noget større senere på året - men skal lige undersøge mulighederne

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
second skrev:

> NAD mand

Haha!!! Overkill? Tjoh, den kan vi godt blive enig om, men du har oplevet noget de færreste får opnået, at få koncerten hjem i stuen!!!!

En af dem som var med fortalte at man kunne høre taget ryste udenfor *g*.... Men som sagt - det er noget som skal opleves

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

second skrev:
NAD-Mand skrev:
second skrev:

> NAD mand

En af dem som var med fortalte at man kunne høre taget ryste udenfor *g*.... Men som sagt - det er noget som skal opleves

Ork søde børn! Jeg ville virkelig gerne have været fluen på væggen da du havde gang i den!
Jeg synes det er sjovt når min sub, får tingene masseret lidt, men den kan vidst godt pakke sammen, i forhold til den oplevelse du har haft!

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Super fedt initiativ, det må have været en klasse oplevelse

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
second skrev:
NAD-Mand skrev:
second skrev:

> NAD mand

Ork søde børn! Jeg ville virkelig gerne have været fluen på væggen da du havde gang i den!
Jeg synes det er sjovt når min sub, får tingene masseret lidt, men den kan vidst godt pakke sammen, i forhold til den oplevelse du har haft!

Du må komme forbi næste gang jeg får skruet et arrangement sammen... ;)   Jeg har i øvrigt tit tænkt på at min anlæg lyder ok realistisk... men efter at have Omen på besøg synes jeg sku at mit gear lyder en smule sløjt *gg* 

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

second skrev:
NAD-Mand skrev:
second skrev:
NAD-Mand skrev:
second skrev:

> NAD mand

Du må komme forbi næste gang jeg får skruet et arrangement sammen... ;)   Jeg har i øvrigt tit tænkt på at min anlæg lyder ok realistisk... men efter at have Omen på besøg synes jeg sku at mit gear lyder en smule sløjt *gg* 

Ja det kunne være sjovt!
En naturtro lyd, bliver nok 'næsten'  umulig at få leveret gennem sit grej, men lang kan man komme. Eller også lejer man bare et band! 

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Lige et link til deres profil på myspace

http://www.myspace.com/omenmetaldk

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Februar 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Fedt......

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

opdateret

08-06-2011

dch199
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juni 2011 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Det er fandme da lige en reklameide til DBA.dk, har du overvejet at sælge den til Carsten Ree :-)
Jeg er p***epjattet med sådan et initiativ, det holder da hele vejen

mage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juni 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

TOP-klasse! PRICELESS!!!

Mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage

Side af 2 Næste >>