Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD som kan spille brændte? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hey all,

Er der nogen der kan nævne et par DVD afspillere som kan spille brændte DVD'er?

Eller kan alle det idag? Ved det ikke helt....

Budgettet er på ca 1000kr.

Martin

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg mene at de alle kan i dag. Og jeg tror nok at de ekstremt billige Bilka-maskiner er de bedste til det, da de er opbyggede med computerdrev. Ellers ville jeg tage en brændt DVD med ned i butikken og se om det duede. Der kan nemlig være stor forskel på brændte skiver. Det burde nu også fremgå af specifikationerne om de kan afspille DVD-R/RW
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Sendt: 01 April 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Okay takker, det vil jeg så prøve.

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 03 April 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hey!

Jeg var i Tape Connection den anden dag og ville ha købt mig en ny DVD-afspiller..

Havde egentlig udset mig en YAMAHA S 540 - men så var der netop problematikken : Kan denne afspille brændte DVD'er..? Ekspedienten sagde noget om at den ik havde DivX (som vist nok sku være et meget anvendt format når man brænder film). Og så blev jeg jo blank, da jeg ik ved skide meget om emnet.

Derfor : Er der nogen der har haft problemer med at afspille brændte skiver på en YAMAHA DVD S 540?? Og hvordan er billedkvaliteten på afspilleren i øvrigt?

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 April 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Yamaha DVD-S540 er en udemærket afspiller (der i grove træk er en Philips i forklædning), og den kan godt spille brændte skiver - både CD-R og CD-RW samt VCD, SVCD og JPEG!

Se evt. AreaDVD´s test af den: http://www.areadvd.de/hardware/yamahadvds540.shtml

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 05 April 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Okay, takker Ronin..!! 

Nu er mit gamle folkeskole-tysk ik hva det var engang (og det nåede aldrig at blive ret godt), men jeg ka da stave mig frem til, at de i testen mener det er en rigtig god maskine set i forhold til prisen..

Dog snublede jeg over en ting :

Mht "Bild" får Yamaha S540'eren 6 stjerner i "Bewertung Interlaced", men kun 3 stjerner i "Bewertung Progressive". Ovenover står der noget om at den ik fungerer ret godt sammen med projektorer - men har det noget med de tre stjerners "forskel" at gøre, oder was..?

(Jeg har i øvrigt ingen intentioner om at anvende den sammen med en projektor - kun fjernsyn)

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 08 April 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Yamakawa 265 til 440,- Ret uhørt!!!

http://www.digital-nord.dk/index.php?view=moreinfo&produ ctid=456&s=2

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 April 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Bad Ass Mike skrev:

Hey!

Jeg var i Tape Connection den anden dag og ville ha købt mig en ny DVD-afspiller..

Havde egentlig udset mig en YAMAHA S 540 - men så var der netop problematikken : Kan denne afspille brændte DVD'er..? Ekspedienten sagde noget om at den ik havde DivX (som vist nok sku være et meget anvendt format når man brænder film). Og så blev jeg jo blank, da jeg ik ved skide meget om emnet.

Derfor : Er der nogen der har haft problemer med at afspille brændte skiver på en YAMAHA DVD S 540?? Og hvordan er billedkvaliteten på afspilleren i øvrigt?

DIVX formatet er typisk ikke understøttet i særligt mange DVD afspillere, men f.eks danske KISS gør meget i den retning.

DIVX formatet gør at man kan presse en spillefilm ned på en alm. cd-r/rw, hvilket dog også gør, at kvaliten ikke er den samme pga. komprimering osv.

Netop fordi du kan presse en hel film ned på en alm. cd, har gjort DIVX til det foretrukne format for deling over internettet fordi man ikke skal hente store datamængder for at få en film ~ 700MB.

Man kan dog også rippe en org. DVD til DVD, hvilket typisk også indebærer noget komprimering, dog vil slutindholdet altid være bedre end DIVX. Disse kopier kan aflæses af stort set alle nyere dvd afspillere, inkl.  S540.
Kvaliteten er som sagt bedre, fordi komprimeringen kun skal ned på ca. 4,3GB hvilket er den mængde data der passer på standard DVD-R/+R skiver.

Så hvis du ikke henter film fra nettet, behøver du ikke bekymre dig om din næste dvd afspiller kan klare DIVX - det har ingen betydning for dig.

Håber det hjalp lidt på forståelsen

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 April 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

hvis det er en original dvd som du brænder med en dvd brænder. så kan alle afspille den men hvis det er en du har downloaded fra nettet også brændt. vcd svcd eller divx. jeg tror alle kan afspille vcd og svcd. men det er ikke alle som kan afspille divx...
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Find en brugt Pioneer DV-717, den kan ihvertfald æde cd-r og cd-rw, og så er den klasser bedre end det Yokoahama, Yoakawa, Bilka crap.

FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 April 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Se

http://www.videohelp.com/

http://www.videohelp.com/dvdplayers

for at finde ud af hvad en DVD kan afspille.

MVH

Til top Vis FLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLarsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes