| Forfatter |
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jællow.
Dejligt vejr i dag. Lige til at sidde inde i sin sofa og høre noget dejligt musik . For ikke at snakke om, den dejlige fornøgelse det er at opleve ens gamle cd-spille lave det ene mærkelige stunt efter det andet . Jeg tror den er døden nær . Men det er jo også noget billigt - med ganske udmærket - skrammel, samlet i Kina og sendt via oksekærre over Rusland, sejlet i en lille båd der gyngede med 15 sultne nordkoreanske flykninge over Øresund og derefter kørt med en Rickshaw til Audio Consult på Frederiksberg. Min Cambridge CD6 er for anden gang i sit liv, ved at dø. Hjælp mig med at finde en erstatning. Men da jeg bruger en dejlig rørbestykket ekstern DAC , er det et en maskine der skal fungere som drev. Pengene er meget små, så vi snakker mellem 2 og 4.000,- Har du et godt råd/tilbud.
|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud: En af Sony´s ES modeller. Gerne en af de lidt gamle....
Svært at få bedre kram!
en 5ES eller 7ES måske! det du´r!!
mvh
SvJ
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. eller en Pioneer, men den SKAL have deres Stable Platter løbeværk. de fungerer også godt. og kan fås billigt.
så vidt jeg ved sidder der Sony drev i Audio Note's dyrere drev....
mvh
|
| Til top |
|
| |
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der en Teac p-700 til salg i markedet til 4kkr... Det kunne være en mulighed hvis du vil strække dit budget en smule  __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de gamle Marantz? Med hensyn til Sony ES. Hvilke modeller og hvad ville være de gode årgange, samt pris??
Har i selv hørt forskelle på diverse drev? Jeg har netop bestilt et digital kabel fra Bertram Cables og glæder mig til om jeg kan høre forskel på min gamle no-name sorte lakrids og disse nye sølv digi kabler fra Hr. Bertram.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er jo selvfølgelig også NAD, til billige penge.... hvad med noget brugt high end grej?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
|
Hvad med de gamle Marantz? Med hensyn til Sony ES. Hvilke modeller og hvad ville være de gode årgange, samt pris??
Har i selv hørt forskelle på diverse drev? Jeg har netop bestilt et digital kabel fra Bertram Cables og glæder mig til om jeg kan høre forskel på min gamle no-name sorte lakrids og disse nye sølv digi kabler fra Hr. Bertram.
|
|
|
Af Sony ES er der en del muligheder, specielt når vi snakker drev:
CDP-X559ES - ca. 1700 kr.
CDP-X303ES - ca. 1200 kr.
CDP-X505ES - ca. 2000 kr.
CDP-X779ES - ca. 3200 kr.
CDP-X707ES - ca. 4000 kr.
CDP-XA3ES - ca. 1700 kr.
CDP-XA5ES - ca. 3500 kr.
CDP-XA30ES - ca. 2500 kr.
CDP-XA50ES - ca. 4000 kr.
Det er ca. de brugtpriser du kan forvente. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
røv evt en gammel Denon DCD 1500/1700/1800, har selv haft 1500 og 1800 sat til en Audio Note Dac 1 med et strålende resultat. 
De vejer mellem 9.5 og 11kg stykket så vidt jeg husker, er alle med coax digital udgang og er bundsolide. De skulle kunne fås for en rimelig penge brugt, nyprisen på en 1500 i '86 var 4895kr.
Jeg købte min DCD-1500II brugt på dba.dk for 500kr for en to år siden og jeg har den endnu 
Eneste minus jeg kan komme på er at de ikke æder CR-RW... __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan ikke betale sig at gå efter disse ældre denon buget modeller! skal du have en af de ældre skal du gå efter DCD3560!! jeg henviser til indslagene : Unik 16/44 cd. afspiller og Denon DCD3560 modefikationer her på siden...
Her får du kanon lyd for pengene !! og den kan fås for mellem 1500 & 2000 kr..
Smid nogle hundrede kr. nye opamps i og den rykker ved siden af helt nye maskiner til samme pris den kostede i 1991!!! smid ny clock for 1500 kr.. i og den spiser kirsebær med de store til langt over 20000kr! og af de helt nye!!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle forslag mm. Jeg har et godt tilbud på en større Sony ES model på hånden, den er godt nok halvgammel, men nu satser jeg. Hvad koster ellers alle de fine opgraderinger hos LC og hvad er den generelle holdning omkring disse?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Tak for alle forslag mm. Jeg har et godt tilbud på en større Sony ES model på hånden, den er godt nok halvgammel, men nu satser jeg. Hvad koster ellers alle de fine opgraderinger hos LC og hvad er den generelle holdning omkring disse? |
|
|
uf kør med den som den er 
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da selv være uf!! Snakker "alle" ikke om at japanere ikke kan lave lyd??

|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Jeg mener også at du bare skal spille med den som den er.
specielt hvis du skal bruge den kun som drev.
Hvilken ES model er det du har "på hånden?"
HAr selv en 5ES og den spiller som en drøm Endnu er der ikke nogle cd afspiller jeg har hørt der kan matche den. (efter min egen mening)
mvh
SvJ
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den sidste "rigtige" cdafspiller fra Sony CDP-XA555ES og jeg er meget tilfreds....
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
|
Du kan da selv være uf!! Snakker "alle" ikke om at japanere ikke kan lave lyd??

|
|
|
Ikke alle snakker om det - for det kan de godt. Det kommer bare an på hvilke vi snakker om.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
det kan ikke betale sig at gå efter disse ældre denon buget modeller! skal du have en af de ældre skal du gå efter DCD3560!! jeg henviser til indslagene : Unik 16/44 cd. afspiller og Denon DCD3560 modefikationer her på siden...
|
|
|
De afspillere jeg nævnte er sku ikke nogen "budget modeller". De var toppen af Denons linie i 85-87 og er hverken dårlige eller billige. Jeg er sikker på de modeller du nævner også er værd at overveje, men det gør sku ikke de førnævnte dårligere!  __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for alle forslag. Valget er faldet på en gammel Sony 5ES. Den maskine og Bertram digital kabel, har umiddelbart givet et kæmpe løft. Til dem der ikke ved det, brugt jeg før en Cambridge CD6 som drev og digi-kablet var en sort no-name lakrids. Nu vil jeg bare håbe der er nogle år tilbage i denne 5ES.....
God Påske
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Ørstrøm][QUOTE=miju]
[/QUOTE]
De afspillere jeg nævnte er sku ikke nogen "budget modeller". De var toppen af Denons linie i 85-87 og er hverken dårlige eller billige. Jeg er sikker på de modeller du nævner også er værd at overveje, men det gør sku ikke de førnævnte dårligere! 
[/QUOTE]
NEJ!! NEJ!! de er da ikke DÅRLIGE!!...så`n skal det bestemt ikke menes!!..
MEN!!.. DCD3560 er blot den bedste af dem!... og til prisen af hvad man kan få en sådan for brugt i dag... ser jeg ikke nogen fornuftig grund til at gå efter andre!....
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Mr. High Fy]Tak for alle forslag mm. Jeg har et godt tilbud på en større Sony ES model på hånden, den er godt nok halvgammel, men nu satser jeg. Hvad koster ellers alle de fine opgraderinger hos LC og hvad er den generelle holdning omkring disse?[/QUOTE]
Deres XO3 clock med egen strømforsyning kan jeg kun anbefale!... resten IKKE!!..
XO3 er et stort skridt i den rigtige retning.. den er klart bedre end XO2 der efter mine erfaringer var meget maskine afhængig, for hvordan resultatet blev!! nogle fungerede den rigtig godt med!! andre en katastrofe!!.....
XO var ikke så god på mange maskiner og gjorde efter mine erfaringer nogle gange mere skade end gavn!!...
AD825 & 8065 opampsene er lidt for tynde i lyden!!!..( kliniske) her vil jeg gå efter BB OPA627 skulle jeg skifte disse!!..??.. men igen afhænger det af sammenhængen! jeg har hørt AD825 spille ok!!.. men i min DCD3560 var de en katastrofe!!.. her var NE5532 & 5534 ( der oprindlig sad i ) klasser bedre!.. ( ikke alt er pr. automatik bedre fordi det er nye og har super data!!)
Zapfilter har jeg både gode og dårlige erfaringer med!!.. det afhænger en del af maskinen ( DAC & digtial filtre ) den sættes sammen med!!
I store træk kan jeg anbefale XO3 clock... hvad angår andre modefikationer så kan & vil jeg ikke her anbefale noget!... her må du selv prøve dig frem!..
Men at skifte opamps kan være en god ide!!... hvilke?? det må du selv finde ud af!..
Jeg kan kun anbefale udfra det resultat der er opnået med DENON DCD3560 og i DEN! maskine!.. hvad der sker i andre?? aner jeg ikke!!!??
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo kigge efter en Cambridge Discmagic.
En arcam Delta 250 er et rigtig godt løbeværk. Den er også til at finde til penge.
|
| Til top |
|
| |