Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 02:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Zu/Acoustic Solid/Unison Research (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 10 Marts 2012 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

UPDATE d. 5 aug. 2012 - nye billeder s. 8 nederst

Nu er jeg snart færdig med at samle mit vakant-anlæg, ihvertfald i første omgang.

Foreløbigt er det blevet til følgende komponenter :

-Zu Audio Essence i ghost black finish (side 1)

-Acoustic Solid Classic Wood Black (side 8)

-Unison Research PRE/DM forstærker sæt. (ankommer d. 14 aug.) Side 9

-Benz Micro Glider low output (side 10)

-Zu Audio Libtec HT-kabler, Zu Wylde interconnect samt vdH The Orchid XLR  mellem forstærker sættet.

-Strømkabler fra Kina  (side 8)

-Strømkabel Zu Audio BoK

-Trichord Dino mk.II, Dino+ samt High Performance Cable (side 15)

-Furutech Schuko stikdåse. (side 15)

-Rotel RT-12 streaming med indbygget DAC/DAB/FM (side 15) - returneret

-Logitech Squeezebox Touch

-Metrum Acoustics Octave NOS DAC - M2TECH Hiface 2, Stereovox digital  kabel.

Tankerne gik ellers på rør, men kunne ikke rigtig få fat i en Leben CS300XS, så det endte med et sæt fra Unison Research, her er der nok rigelig med kræfter til at drive mine letdrevne Zu, hvilket nok er en fordel med al den rock og heavy jeg hører.

Er flyttet til en anden vakant-bolig som har et bedre rum til anlægget. Det måler ca. 6x5 meter og jeg spiller på langs.

Den ene højttaler står ca. 40 cm fra sidevæggen, ellers står de 50 cm fra bagvæggen. Det virker og lyder godt, men planen er at lege lidt med diffusers for at se om man kan vinde lidt på det også.

Foran højttalerne har jeg et tykt tæppe, persienner hjælper også ved sidevæggen. En simpel klappetest viser der ikke er de store problemer og rummet er ok dæmpet, dog kommer der endnu mere op som tiden går, da vi ikke er færdigindrettet endnu. 3-delt oliemaleri er indkøbt til ophængning bag anlægget.

CD-afspiller lever pt. på gulvet, da den skal udskiftes som det næste, det bliver sikkert Aura Neo da den virker mest alsidig af dem jeg har kigget på. Planen er at have en mulighed for digital lagring og køre igennem CD'ens DAC når og hvis det bliver aktuelt. Hører dog mest LP.

På vinyl siden skal jeg opgradere min PU. Pt. er det en Ortofon 2M Red, så der er en del at hente der, selvom det lyder ok nu. Har en ven der sælger en Benz Glider low output, som ellers var i kikkerten, men den er nok ikke optimal sammen med Unison's indbyggede riaa (?). Så lige nu er det nok en high output MC eller MM pickup jeg skal have indkøbt.

Der kommer flere billeder når tingene falder på plads.

Nye billeder side 8. nederst

Andet udstyr :

-Xavian Giulietta

-Rotel RC/RB 06 forstærker

-Rotel RCD 06

-JBL L-166 Horizon

-Pioneer PL-9

-Audioromy 838A

------------------------------------------------------------ --------

Har sammensat et anlæg jeg skal købe. Højttalerne lægger fast, dog ikke de andre dele.

Nogen forslag til andre modeller/mærker i deres respektive pris/kvalitets segment.

-Zu Audio Essence + Zu Cables (er bestilt) - Er ankommet

-Leben CS300x (Almarro 318b?) - Købt Unison Research PRE/DM sæt

-VPI Scoutmaster II + pickup - Acoustic Solid Classic Wood Black bestilt.

-Rega Saturn

-RIIA - (?)

Kan ikke lytte på komponenterne, da jeg er bosat i Grønland. Giv evt. thumbs up eller down på enkelt delene, hvis i kender dem og har noget insight.

 

UPDATE :

Så kom der nogle Zu Audio Essence med posten. Disse er bare foreløbige billeder og er ikke sat korrekt op.

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 10 Marts 2012 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Kender ikke nogen af dem, men det er da lidt af en pose blandede bolsjer du er ved at sætte sammen Kunne du evt. sætte et par link på?

__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 10 Marts 2012 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Blandede bolsjer - jep! Prøv at google de enkelte dele hvis du vil se detaljerne om de enkelte dele.

Alt andet end de mere gængse varer på det danske marked - tak .

Ikke for at nedgøre det andet, men det bliver liiidt for kedeligt med B&W, NAD, Dali og hvad ellers man kan nævne. Nu skal jeg ikke sige mere, før en krig bliver startet .

Gerne et alternativ til Rega Saturn.

Og en RIIA anbefaling.

På forhånd tak

Skal måske lige tilføje at tanken med anlægget er at genfinde glæden med musik. Har forsøgt at sammensætte et system der gør det "sjovt" at lytte til musik igen, hvor teknik ikke er målet, men musikken.

Mit nuværende anlæg er i den "nedre" ende : Xavian Giulietta, Rotel for/effekt forstærker 06 series samt tilhørende CD. Thorens 295 mkII pladespiller samt en Audioromy rørforstærker.

Gør det sådan set udmærket, men vil meget gerne opgradere på alle led, med spændede dele.

 

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 10 Marts 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

 

En RIAA. Tror den koster omkring 20K. Skulle efter sigende spille særdeles godt. STEREO giver den 100%! Topklasse.

http://www.bmc-audio.com/index.php/bmc-phono-mcci-30.html

Ellers laver Lehman Audio en Silver Cube, Clearaudio laver også fede ting. Der er mange at vælge imellem. Hvad med en Vitus Audio til ca. 300K?

mvh

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 10 Marts 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Mit budget er ca. 100.000,- på hele anlægget.

Selve delene skal indgå i et tema om at nyde musikken fremfor teknik eller elektronik. Sådan lidt et livsnyder statement afspejlet i anlægget, som får sit eget rum med dertil hørende omgivelser, hvor det drejer sig om at slappe af og nyde et godt glas vin i stearin lys - sådan lidt romantisk/retro? Gerne med lidt ædeltræ i designet.

Svært at forklare. Ved bare jeg vil have et "modent" anlæg, hvad det end betyder. (er 37 år ).

Væk fra konfirmations anlægget eller studenter anlægget, eller det andet der oser af design/specs/se på mig - tingester. for 10 år siden - jo tak, bare ikke længere.

Gammelsmølf :

Tak for dine bud. Kigger på det. Med tanke på VPI Scoutmaster II, hvilken prisklasse skal man kigge på mht. RIIA, hvad er "for meget" eller "for lidt", just a ballpark. Ved godt det ikke er så simpelt som det. Har ikke den store forstand på vinyl opsætning.

 

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 10 Marts 2012 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal kigge på noget Mcintosh, det skulle have en utrolig varm lyd, det har et meget retro look over sig.. Jeg har
aldrig selv hørt det, men kunne forestille mig det er yderst musikalsk. Og det typisk rør du finder ved Mcintosh. Så det vil
passe ind til en hygge "stue"

Ellers god jagt
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Leben er kendt for at være i en ganske fantastisk kvalitet og superflot finish - med et meget smagfuldt retrodesign. Jeg har desværre aldrig selv lyttet på sådan én endsige set den in real life. Ved et hurtigt google-search - afsløres det, at byggekvaliteten sagtens kan tåle et kig under hjelmen. Point to point all the way. Komponentkvaliteten kan jeg ikke vurdere, men mon ikke at man kaster nogle ok ting i den, når man nu gør så meget ud af resten - det tænker jeg.

Jeg er klart Vintage-mand, men skulle jeg presses ud i nye ting, så ville Leben eller de nye Radford STA-trin være på min ønskeliste. (og så lugter det jo igen af Vintage)

De andre produkter kender jeg ikke.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Yes sir - gik ellers igang med et vintage anlæg.

Købte nogle JBL L-166 Horizons og en Philips PL-9 pladespiller. De er i DK, min lillebror vil ikke skille sig af med dem, så dem har jeg ikke hørt.

Planen var noget Sansui til at drive dem eller i den dúr.

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

En riaa kunne være FM Acoustics.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hvis den hjælp du søger, ikke skal bære præg af "luk øjnene, slå op i hfif-bogen, peg og kig på resultatet...

Så bør du oplyse hvad du skal bruge grejet til!

Hvilken musiksmag har du?

Hvor stort er dit rum?

Hvor højt vil du kunne spille?

Hvad er dine præferencer? "typisk" rør lyd? laid back? Up front? detaljeorientet? kraftig bas? m.m.m.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

En lidt pudsig tilgang til det hvis det er musikken der er i centrum. Jeg er selv endt op med Edge cd og pre samt Adam audio
højttalere i musikken tjeneste, der er tilføjet en Real Sound Lab Coneq for at få styr på rummet s unoder... Det formidler musik
på en skøn måde, nok ikke det mest gængse hifi udstyr, men nu har jeg heller ikke gået efter hvad andre syntes er fedt, men
hvad der falder i min smag. Det er bestemt kun en tilgang jeg kan anbefale! det tager tid, men du ender op med det du selv
finder glæde ved.


__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg bor vakant lige nu, så hvad det ender med rum ved jeg ikke, men det er klart jeg vil kigge efter noget der opfylder mine krav og egner sig til musikrum.

Zu Essence er opgivet til 97dB SPL/1w/1m, så de er rimelige følsomme og kræver ikke den største forstærker, desuden er den på 12 ohm og går ikke under 9 ohm, så nem belastning også.

Hører alt nærmest, mellem himmel og jord, fra heavy til klassisk, men fik en kæmpe bunke LP'er af min far, som indeholder hovedsagelig Jazz, bebob, i den dur. Billy Holiday og hvad ellers man kan komme i tanker på fra den tid. Det skal jeg bruge en masse tid på.

Lyden skal gengive musik instrumenterne som de lyder i virkeligheden, med krop og sjæl. Er opsat på rør forstærker, køber ikke en transistorforstærker til dette projekt. Måske til et andet. Har også mit andet anlæg der er med transistor. (og et halvt retro anlæg med JBL L-166 horizons)

Faktisk, så er det mest CD-afspiller samt RIAA jeg mangler bud på. Mht. de andre dele ledte jeg egentlig efter feedback fra ejere af de pågældende produkter.

Læste lige min originale post, og det fremgår ikke, hvilket jeg beklager. Der skulle stå hvad folk mente om de pågældende produkter og hvad de ellers anbefalede, hvis de mente at der var bedre alternativer baseret på deres egne oplevelser på de pågældende produkter.

Til pladespiller mangler jeg et bud på pick-up. Ortofon Rondo Bronze?

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

FM Acoustics, hmm, svært at finde en forhandler - har du evt. et link .

Nogen erfaringer med Stello eller Aura produkter mht. CD-afspiller. Syntes Aura Neo ser godt ud, men mon den kan noget, eller er det bare metervare? Kan godt lide toploadede cd-afspillere. Desuden er der en masse tilslutningsmuligheder hvis man vil gå den vej.

Ærgrer mig over at ikke kan finde Stello CDT100 signature og DA 100 signature DAC. Mon de er udgået?

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Saturn er et godt køb til prisen, der er ikke meget jeg hellere ville have under 10K

Jeg kan tilslutte mig Leben ideen men disse Zu har fået delte meninger så håber du er sikker i din sag. Jeg har ikke selv hørt dem men andre super effektive højtalere kan være svære at få god lyd fra.

Iøvrigt så er der visse Naim tilhængere som bruger Zu, disse forstærkere er superb men transistor og nogle støjer nok for meget til ZU.

Afhængig af pick-up så køb evt samme fabrikat riaa hvis det findes. Ellers en anbefaling herfra på Rega, Dynavector, Linn, Graham Slee, Tom Evans, Naim, AN der er et hav af dem.

Modigt at ville sprede sig så meget når du ikke lige har hjælp ved hånden pga lokation, jeg ville nok bare vælge et komplet Rega anlæg til 25K men jeg er også en fattigrotte

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Ja, men er meget spændt på Zu'erne. kan se en del reviewers har købt sådanne efter test, så mon ikke de kan et eller andet.

Var ellers på markedet efter Klipsch heritage serie, men opgav at få dem sendt til Grønland, det var der jeg opdagede Zu. Fuldtone med hjælp af de sidste høje toner med en tweeter. Bass skulle gå ok ned (30hz), hvilket jo er ok for en fuldtoner, samt en god følsomhed.

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

jmk74

Jeg har desværre ikke noget link, så du må google på den. Men den kommer fra Sweits. Der er også en fra Pentagon, som er en amerikaner. Du kunne godt lide toploadede cd afspillere.....? 

 Jungson Impression.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej gå efter almarro 318b den spiller som en drøm.
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Den Jungson der da noget funky ud. Måske en anelse for sci-fi agtigt ift. min smag. Men tak for budet :)

Sonic :

Ja, Almarro 318b . Vil meget gerne investere i sådan én. Gør det måske også, men må også tænke på mine børn (5 stk, som er nogle værre pilfingre). Så må jeg vel bare låse døren ind til Almarro'en.

Almarro 318b koster en smule mere end Leben CS-300x, men til gengæld betaler jeg ikke moms i Grønland, så det fratrækkes prisen.

 

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

jmk74 skrev:

Den Jungson der da noget funky ud. Måske en anelse for sci-fi agtigt ift. min smag. Men tak for budet :)


Sonic :


Ja, Almarro 318b . Vil meget gerne investere i sådan én. Gør det måske også, men må også tænke på mine børn (5 stk,
som er nogle værre pilfingre). Så må jeg vel bare låse døren ind til Almarro'en.


Almarro 318b koster en smule mere end Leben CS-300x, men til gengæld betaler jeg ikke moms i Grønland, så det
fratrækkes prisen.


 



Ang. Almarro, sa kan jeg kun sige KØB! Den skulle lyde rigtigt meget som mine Audio Mirror blokke... Har ogsa fået
formiddable tests rundt omkring.



__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Roksan Xerxes

Aesthetix Rhea

Begge er forrygende!

 

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 

Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes