Så er der sket lidt, denne gang meget lidt, men nok til jeg lige ville smide en update
Det omhandler ikke lyden, men en start på noget andet som har stået på ønskesedlen, nemlig mine højtalere hvide
Jeg har fået 2 3M prøver ind af døren. En meget dyr en med luftkanaler og alt muligt i, som kan strækkes meget og er lavet
til at pakke biler ind i, samt en mere "normal" folie, dog også fra 3M, bare en del billigere
Så kan jeg få det prøvet af,
og se om jeg kan få de kritiske steder til at se ok ud, inden jeg smider mange penge efter folie nok til at pakke dem helt ind
i. Her ligger de til "udstrækning" over venstre front, efter de har været rullet sammen under transporten.
Den dyre er lidt blankere end den billigere og har en lidt flottere og mere "ren" hvid, det kan dog ikke ses på billedet, og er
heller ikke noget man vil ligge mærke til i hverdagen. Det bliver spændende at se om det kan lade sig gøre at få et fornuftig
resultat ud af det
Der ud over vil jeg lige komme med en opfordring til alle! Os med Spotify Premium kan jo få Netflix gratis frem til nytår, og
dermed er det blevet set en del film på det seneste her hjemme.
Her den anden dag kom turen så til Pearl Habor... Og
WOW! Fantastik film! havde hørt meget godt om den, men den er godt nok god! Det hele, men også lyd og billed, selvom det
bare var over Netflix! Den burde alle se, den er god. Under filmen kom de gamle også ind og brokkede sig over at de ikke
kunne være i stuen fordi det var for højt (det var ikke specielt højt!). Dette fik mig til at krydse fingre mine naboer ikke
bliver nogle pernippende nogle, når jeg skal flytte i lejlighed til sommer, for det vil godt nok være træls, hvis ikke man kan
høre musik eller se film på bare moderat volumen
I weekenden så jeg The Hunger Games, hvilket skete på svigerfars Bose Lifestyle 48 (Boses flagskib). (Det var faktisk også
en god film!) Kan godt se hvorfor mange falder for Bose! Det kan godt nok spille højt uden at forvinge, ja der er mine Dali
870 for længst faldet fra! Stemmer står også rigtig klart i det og trods den fysisk lille sub, så kan den godt flytte noget luft og
sparke fra sig! Men, men, men, men, så stopper glæderne også der, for når man ser på, at det er et anlæg til 35k og
flagskibet fra Bose, så var det alt i alt en skuffelse! Der var ikke særlig mange små detaljer med i lyden, til gengæld var
dem der nu engang var der, meget klare! Sammenhængen i lydbilledet var elendigt! Suben var vildt ringe integreret og
sammenhængen var der overhoved ikke, det hele lød helt forkert og "skævt"! Sidst men absolut ikke mindst så var der
dynamikken. Hvor var den lige henne? Alt var samme lydniveau, hvad end det var en eksplosion eller en stille scene!
Dynamik er der intet af i det anlæg, hvilket giver en noget flad og kedelig lyd. Alt det overstående har jeg også tidligere lagt
mærke til ved hurtig lytning på musik på anlægget, men nu fik jeg lige chancen for at have en længere session på det og fik
der dermed bekræftet.
Alt i alt forstår jeg godt, hvorfor mange folk falder for Bose med deres design og hvor lidt det fylder, samt funktionalitet med
alt bygget ind i en så lille boks. Omvendt kan jeg også sagtens se, hvorfor så mange hifi hoveder er efter dem, for det er
velfortjent, hvis man interesserer sig lidt for lyd og har hørt bedre
Men, tilbage til mit anlæg, hold øje med tråden, for der sker lidt forskelligt i næste par dage!