Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Computerhøjtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Plast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

Jeg har været ude og investere lidt i en ny 'puter, og vil gerne have nogle 'fornuftige' højtalere dertil. - Jeg har kigget lidt på Klipsch Promedia 2.1 (desværre kun plads til et stereo sæt), men er efter lidt læsen reviews, kommet i tvivl... om man får nok lyd for pengene

I 'puteren sidder et Audigy 2 ZS lydkort som jo er THX godkendt (hvor meget man så skal ligge i det), og ville gerne prøve at holde en nogenlunde symmetri...

Jeg spiller ikke så meget spil (Far Cry kan dog anbefales ), bruges mest til Mp3 filer i en bitrate på omkring 192 når jeg sidder og makker... Der må dog gerne være lidt 'umpf' og lidt kvali i dem - selvom jeg godt er klar over at vi ikke snakker High End her

Jeg ville blive virkelig glad for lidt vejledning.

(Jeg sidder lige foran en fladskærm, der står op ad en væg - højtalerne må derfor ikke være for dybe)

All Hail Zoidberg

Til top Vis Plast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plast Besøg Plast's Websted

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 April 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Hmm, det er svært. Skal det være pc-højtalere, så får du ikke noget der er bedre end Klipsc, så meget er sikkert, men om det er pengene værd, ja det kommer jo an på pengepungen. Personligt tror jeg nok at jeg ville nøjes med et 2.1 sæt fra Creative. Måske ikke helt så god lyd, men det koster kun halvdelen.

Hvis jeg var dig ville jeg tage en tur ned i Computercity, der kan du lytte til både Altec Lansing, Cambridge, og Logitech, men vist desværre ikke Klipsc. Jeg synes at alle tre mærker giver god value for money, selvom jeg synes at bassen på Logitech-sættet er for overvældende, selv på laveste setting. Jeg synes ikke lyden på Altec Lansing er helt så god som Cambridge’s men til gengæld udmærker de sig ved et anderledes design, og det kan jo også være en faktor.

Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2004 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

jeg har købt et sæt Altec Lansing der er ganske imponerende i forhold til størrelsen og prisen.

Se dem her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10818

Faktisk lyttede jeg en overgang udelukkende musik på PC'en, så da jeg endelig vendte tilbage til anlægget, synes jeg der var noget helt galt, da det ikke lød som på PC'en

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Jeg briger et par Cambridge Soundworks til min pc. Af deres ringe størrelse spiller de overordentligt godt.

Jeg tror ikke man kan få dem i DK mere, men hvis Cambridge ikke har slækket på kvaliteten er det den vej jeg ville gå.

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 April 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

øhrrmm d'herrer.

I snakker computertilbehør - ikke hifi.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes