Forfatter |
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vist min tur til at vise hvordan en studerendes bio-setup også kan se ud, det er ikke fantastisk, voldsomt dyrt eller enormt eksklusivt, men det virker fedt og lyder rigtigt godt til prisen.
PS. I min fritid arbejder jeg som PA lydmand så jeg er ikke kun til de bløde pædagogiske værdier   
Her er en grej liste:
NAD T753 Integreret 7,1 surround reciever
NAD T533 DVD afspiller med indbygget dekoder
Højttalere:
Energy E: xl.25 B fronthøjttalere
Energy Take 1 center højttaler
Energy Take 2 surround højttalere
Energy E: xl s8 Aktiv subwoofer
Tv: Panasonic 28" 100 Hz widescreen

Vi lægger ud med lidt kabelrod...til gengæld er det det eneste der er !!

Her er recieveren, den spiller ret godt
Efter min mening er NAD sluppet godt afsted med designet på denne her godt gået

DVD og satelit Dvden giver meget gode billeder i forhold til prisen

Jeg ved det...skod billede
Hele fronten

Bagvægen med bag surround højttalerne

Sidebaghøjttaler
Det var lidt billeder af mit setup flere følger senere hvis det ønskes
Jeg beklager kvaliteten...det er et skodkamera
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det ser da godt ud , pæn indretning (kan godt lide den lyse og enkle stil) og ingen kabelrod .
Jeg synes dog at dine Bag HT sidder meget højt. Personligt synes jeg et det er for højt, og er der ikke temmeligt langt "ned" til dine bag center??
Men et dejligt set-up, jeg synes det ser temmeligt godt ud __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint ud, hvordan spiller dine Energy-fronter? Har selv haft Energy C-6, som er en lidt ældre model, og den spillede rigtig godt, især til prisen.
Deres xl serie kender jeg dog ikke.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord  
Jeg synes højden passer fint...og så tror jeg også det ser bedst ud indretningsmæssigt...(god måde at sige at konen aldrig vil gi mig lov til at flytte dem.)
Og jo der er lidt langt ned til bagcenteren, men bagvægen er jo hvor den er
Jeg har dog tidligere haft mine side surround til at sidde ca. 2,5 meter længere bagude, men jeg prøver nu at have dem hvor de er nu ca. 75 cm. foran lytte positionen....Jeg har desværre kun disse to muligheder på grund af husets væg konstruktion (hvis du ser det 6 billede har sidehøjttalerne siddet under røgalarmen over dørkarmen på den ene og den anden side af rummet...skod sætning)
Så min løsning er for tiden at skrue lidt ekstra op for bagcenteren hvilket virker ret overbevisende på nær når jeg kører test signalet på forstærkeren.
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til prisen tror jeg de er svære at stille op imod (især hvad jeg gav for dem) 700 for sættet over qxl auktion men selv nyprisen er lav vistnok 5000 for et sæt.
Jeg er meget godt tilfreds med lyden nok især fordi deres motto ligesom NAD er music first!
Men det er en billig højttaler og derfor kunne detalje rigdommen og basgengivelsen godt være bedre,....men jeg har hørt mange højttalere der kostede meget mere som lød dårligere, så alt i alt er jeg meget godt tilfreds med energy, især nok på grund af prisen, du ved alt står til udskiftning når chancen byder sig!
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget stilren hjemmbio, thumbs UP mester 
__________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. NAD Nørd himself 
Det ser rigtigt fint ud, kan nok være at det ikke kun er dine bløde værdier der kommer frem i dit setup, men ikke desto mindre ser det rigtigt godt ud. Dine Energy højtalere kender jeg ikke, så fortæl gerne lidt mere om dem...
Jeg forstår dog ikke, hvorfor dine baghøjtalere skal spille helt oppe under loftet, ideen er vel at man skal skabe den kendte 3D effekt med enhederne i ørehøjde - uanset WAF...
Personligt kunne jeg godt tænke mig at du afkoblede dine units med en konevenlig sort skiferplade, flise eller beton. Det vil give dig en bedre bas, og et større lydbillede med mere ro. Men ellers er det fino bambino setup..!
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stilrent og ganske sikkert med enorm WAF 
__________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Mr. NAD Nørd himself 
Det ser rigtigt fint ud, kan nok være at det ikke kun er dine bløde værdier der kommer frem i dit setup, men ikke desto mindre ser det rigtigt godt ud. Dine Energy højtalere kender jeg ikke, så fortæl gerne lidt mere om dem...
Jeg forstår dog ikke, hvorfor dine baghøjtalere skal spille helt oppe under loftet, ideen er vel at man skal skabe den kendte 3D effekt med enhederne i ørehøjde - uanset WAF...
Personligt kunne jeg godt tænke mig at du afkoblede dine units med en konevenlig sort skiferplade, flise eller beton. Det vil give dig en bedre bas, og et større lydbillede med mere ro. Men ellers er det fino bambino setup..!
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Mr. NAD Nørd himself 
|
|
|
Hvad angår baghøjttalernes placering siger dolby lab. således
Our recommended height for the surrounds is above ear level, as soundtracks are likely to be optimized for that location.
Altså skal de tilsyneladende være over ørehøjde, jeg har dog også prøvet at have dem placeret længere nede i ca 1 meters højde, men valgte at placere dem hvor de er nu da jeg synes lyden var for direkte tidligere men det er muligt at en mellemting ville optimere lyden en smule, men på grund af den velkendte WAF effekt må jeg hellere lade dem være som de er nu, med mindre jeg vil igang med en rillefræser til at skjule ledningerne med.  
Hvad angår skifferpladen, har jeg haft det i tankerne, men hvor finder jeg en sådan uden at den koster mere end fronthøjttalerne? nogen gode bud
Hvad angår hterne kan jeg blot sige at i forhold til størrelse spiller de fantastisk jeg troede ikke det var muligt at lave så gode små surround htere. Faktisk er de så velspillende at jeg i en periode har haft dem til at spille som front, det er selvfølgelig ikke optimalt men de er meget detaljerede og vellydende i forhold til deres størrelse, dette skyldes nok tildels at de skærer alt fra ved 90 hz og kan derfor koncentrere sig om et mere bestemt område. Jeg er dog bevidst om at det mest optimale ville være at have 4 "rigtige højttalere" hængende som surrounds, men igen..... WAF samt penge og alle de andre undskyldninger gør at jeg indtil jeg får et rum som kun skal bruges til bio må leve med de små sorte..
Fronterne har jeg skrevet om tidligere, men hvis du vil have nogle specs. kan du gå ind på www.energy-speakers.com og se lidt mere
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her lige et par ekstra billeder et af subben og et af det tidligere baghøjttaler setup kom endeligt gerne med tilkendegivelser, på hvad i mener vil være bedst..eller hvad jeg kan gøre for at gøre det hele bedre
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|

En lille sub men med en meget god effekt og rimelig hurtig effekt!
Den står baf den røde lænestol, og fungerer faktisk rigtigt godt selv om den er spærret lidt inde.

Her så mit tidligere setup hvor side baghøjttaler sidder ca to meter væk fra sofaen, men jeg har så skiftet til at de nu sidder en smule foran sofaen, da jeg ikke kan rykke dem længere tilbage, med mindre de ender i samme position som tidligere. Dette skyldes at der er et indhak i rummet til køkkenet

Hvad er mon bedst at gøre i denne stue? Jeg hælder selv til den nuværende position hvor siddebaghterne er en smule foran lyttepositionen, men er der nogle bud på mit lille dilemma   
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke lige på dit sidste dilemma, men vedr. skiferplade, så har jeg et forslag. Jeg har selv købt havefliser istedet for skiferplade, skulle men at beton er lige så "dødt" som skifer (men der er måske nogen som er ueninge?). Jeg malede fliserne, og synes egentlig at det virker. Sådanne fliser koster ca. 15 kr. pr. stk. (se resultatet i min tråd). __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beton er bestemt ikke "dødt"! Prøv at slå på en betonvæg og hør hvor
den "synger". Det er også derfor, at en masse nymodens byggeri i
betonelementer der ikke er adskilt ordenligt er så lydt som det er! Det
er ikke særlig cool at vågne søndag morgen, fordi naboen støvsuger
- BR
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er så bare om man nogensinde har bygget bygninger i skiffer, så man kunne udsætte denne for samme test som betonbyggeriet
Men jeg tror nu også umiddelbart at skiffer er mere lyddødt, end beton.....men måske vil flisen alligevel ha en effekt på fronten. Jeg tænker videre over det
MEN ER DER VIRKELIG INGEN MED EN HOLDNING TIL PLACERING AF SIDEBAGHØJTTALERE????
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. placering af sidebaghøjttalere,
Har du prøvet at lytte dig frem ved forskellige positioner? Når det lyder bedst for dig, har du fundet den "rigtige" placering.
- BR
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Ang. placering af sidebaghøjttalere,
Har du prøvet at lytte dig frem ved forskellige positioner? Når det lyder bedst for dig, har du fundet den "rigtige" placering. 
- BR
|
|
|
Ok du har ret jeg ved det kan være svært at lytte sig frem ved bare at se på billeder så det må i sidste ende være min opgave.
Og som det er nu tror jeg umiddelbart det er som lydbilledet oprindeligt er tiltænkt med et 7,1 setup, hvor side surrounden kommer direkte fra siden af og ikke som før hvor det hele spiller som baghøjttalere......Men det der kan undre mig meget er at der er så stor forskel på folks placering af surroundhøjttalerne...i sidste ende må der vel være forskel på lydbilledet, og selve produktionen må vel som udgangspunkt være tiltænkt, at det skal komme ud på en bestemt højttalerplacering
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at fikse en form for loftbeslag til den ene baghøjttaler? Så kan du sætte dem så langt frem og tilbage som du vil
Ellers lækkert og pænt opstillet setup. Synes dog at jeres røde stol
burde stå et andet sted (fx ved radiatoren) eller fjernes - den skærer
lidt i øjnene i den stue
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår stolen....den kan ikke stå andre steder og hvis vi fjerner den er der kun plads til tre i hele stuen...det lidt for lidt. Men jeg synes nu også at billedet bedrager en smule.
Jeg har tænkt på et loftsbeslag, men det vil med ret stor sikkerhed se meget åndet ud, men jeg vil tænke over det alligevel.
Jeg har dog oplevet ved et par film, at hvis jeg skruer en anelse mere op for bagsurroundhterne en de andre htere, bevirker det at der på trods af at sidebaghterne sidder lidt for langt fremme, alligevel føles som om de er lidt længere tilbage, så indtil videre vælger jeg nok at leve med dette kompromis. OK DET VAR EN BESVÆRLIG SÆTNING HÅBER DEN FORSTÅS   
Jeg har netop set et tilbud på granitfliser ville det ikke være en god ide at stille fronten på sådan nogle? Skal jeg fjerne spikesene hvis jeg stiller dem på en flise, eller skal jeg stille dem på fliserne med spikes på ??
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Beton er bestemt ikke "dødt"! Prøv at slå på en betonvæg og hør hvor den "synger". Det er også derfor, at en masse nymodens byggeri i betonelementer der ikke er adskilt ordenligt er så lydt som det er! Det er ikke særlig cool at vågne søndag morgen, fordi naboen støvsuger 
- BR
|
|
|
Øhh nu er jeg jo ikke bygningskonstruktør eller lignende, men nu har jeg taget min flise (altså den under højttaleren) og slået på den, og den synger ikke det mindste.....så jeg´mener at det er en fin løsning (men har dog ikke hørt en sammenligning mellem den og en skiferplade eller marmorplade for den sags skyld)
Til gengæld er jeg da enig i at nogle betonvægge kan larme mere end andre, men det er nok nærmere overfladens størrelse der gør det.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|