Forfatter |
|
duckstardeluxe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Efter at have kigget lidt på I andres surround-setups får jeg lyst til at vise mit frem. Bevares, det er ikke noget specielt men det virker da.
Specs: Denon AVR-1601 receiver, Denver DVD/Divx, Hitachi VHS, 5 x B&W VM-1, Gale 3070W sub, Kingpin 79" motorlærred og Hitachi PJ-TX10 LCD projektor. Uden for setupet står et Tandberg 32" 16:9 CRT TV.
Jeg har ingen at tage hensyn til, men trods dette har jeg forsøgt at lave indkøb samt integreringen i stuen så diskret som muligt.
Ris/ros modtages med glæde.
Tandberg TV'et i skammekrogen - bliver snarest skiftet ud med et 32" LCD.
(Gale subben står bagved avisholderen)

Hyggehjørnet - trænger seriøst til en flydersofa med lounge-hjørne istedet.

Nærbillede af TX-10'eren på dens beslagfri hylde samt ledningsbakke (huhej for Ikea :-) )

Højre baghøjttaler (B&W VM-1 på orig. stander)

Receiver, DVD og VHS gemt af vejen i skænk (I know ledningerne roder bagved)

"Udsigten" fra sofa med anlægget ikke til at se.. dejligt, for det er grimt som bare fanden. Bemærk at billedet er taget i fuld dagslys, så alt taget i betragtning kan TX-10'eren til en vis grad godt bruges i et nogenlunde lyst miljø.

Det var alt...
__________________ Hilsen Anders
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget stilet setup 
Hvordan er lyden i højttalerne i forhold til større (mere almindelige) højttalere?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
Hvordan er lyden i højttalerne i forhold til større (mere almindelige) højttalere? |
|
|
Jeg har altid været til små højttalere (bryder mig altså ikke om store klodsede højttalere, selvom jeg sagtens kan høre at de spiller meget bedre end små) og har førhen haft en del forskellige fra Paradigm. VM-1'erne er kritikerroste for at på trods af deres størrelse, spille rigtigt godt. Jeg købte dem klart ud fra en tankegang om diskretion samt prisen (de koster kun 1.800 stk. ex. stander) men med et godt øje til de mange uafhængige anmeldelser jeg kunne finde. __________________ Hilsen Anders
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig stilrent setup, jeg prøver selv gradvis å venne meg til små høytalere ved at kjøpe et hakk mindre hver gang det handles noe nytt.
Jeg har et spørsmål til deg, synes du ikke at lyden fra den vanstre bakhøytaleren blir anmasende når den står så tett på? Måske det er plass til den i hjørnet bak fjernsynet?
|
Til top |
|
|
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad syntes du om din projektor??...hvis jeg ikke husker helt forker så har den en pris der er til at betale  ...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
duckstardeluxe skrev:
Jeg har ingen kæreste/kone/samleverske/elsker at tage hensyn til, men trods dette har jeg forsøgt at lave indkøb samt integreringen i stuen så diskret som muligt. ...og det er lykkedes rigtig godt i mine øjne 
Ris/ros modtages med glæde. Jamen ros skal du ha' for stilen og integrationen i stuen. Ris er der ikke meget af... jeg tror dog du kunne vinde en del billede/lyd ved at opgradere din DVD. Alt starter ved "kilden" og bliver ikke bedre gennem de næste led.
|
|
|
Alt i alt rigtig flot! 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg har et spørsmål til deg, synes du ikke at lyden fra den vanstre bakhøytaleren blir anmasende når den står så tett på? Måske det er plass til den i hjørnet bak fjernsynet? |
|
|
Jo der er fint plads, men så kommer den unægteligt meget længere væk fra lyttepositionen end højre baghøjttaler.. billedet snyder også lidt, den står cirka lige så langt væk fra som højre. __________________ Hilsen Anders
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon avr-1804 skrev:
hvad syntes du om din projektor??...hvis jeg ikke husker helt forker så har den en pris der er til at betale ... |
|
|
Jeg har villet have den siden den kom på markedet pga. dens udstykning med både horisontal og vertikal lensshift, ikke at jeg bruger det voldsomt men det gør placeringen lettere. Endvidere er zoomfunktionen en direkte nødvendighed pga. de relativt mange meter der er fra lærred til projektors placering. Jeg kan næsten ikke få billedet mindre end det er.. ;)
- og ja den er faldet godt i pris, men den er også lige gået ud af produktion ifølge projectorcentral.com - jeg ved dog ikke om det er sandt. Jeg havde først bestilt den hos screenmaxx.de men den røg i restordre og det gad jeg ikke vente på. Dagen efter så jeg en annonce her på sitet fra cinemagic.dk og der var prisen godt den samme - og ikke mindst leveringen af projektoren var gratis samt korrespondancen ifb. med købet rigtig rigtig god. Købte endvidere også lærred hos ham. __________________ Hilsen Anders
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
VM-1'erne valgte jeg i sin tid også pga. deres magnetisk afskærmede enheder - før i tiden stod TV'et på skænken og for at beskytte det mod defekter var dette også et issue. At jeg så altid gerne har villet have 5 ens højttalere i mit setup gjorde valget endnu lettere.
__________________ Hilsen Anders
|
Til top |
|
|
soegaard2000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Anders
Lækkert setup! 
Selvom du ikke (fortiden) har andre at tage hensyn til i indretningen er det godt at se at opsætning og installation skal leve op til en vis stil. For at ensarte udtrykket omkring billedet/lærredet kunne du jo sætte stof bag glasset på møblet under lærredet. Nøjagtig som på dine vægvitriner.
Ser vi snart nogle billeder, taget i mørke, med en god film sat på??
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud. Kører du S-vhs fra dvd til projektor??
Hvis jeg var dig ville jeg opgradere min dvd til en der som minimum kan køre komponent. Har du tænkt i de baner?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Mr. Sanders Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W VM-1 tenkter jeg selv å benytte i egen stue når jeg får nok
penger til en plasma. Lyden i dem er vel god, sammen med Gale 3070W sub?
Ser ta Kingpin leverer motoriserte lerret til en brukervennlig pris. Er det synlig struktur fra lerret ved panoreringer?
Alt i alt et stilig og ryddig setup.
__________________ Confidence C1 og TDAI2200
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Det ser rigtig lækkert ud. Kører du S-vhs fra dvd til projektor??
Hvis jeg var dig ville jeg opgradere min dvd til en der som minimum kan køre komponent. Har du tænkt i de baner?
MVH WRONG
|
|
|
Hørt!
du kan i dag få en meget billig DVD med et billede, der siger spar 2 ! det er synd ikke at få det optimale ud af din projektor. Ellers rigtig flot 
Har forresten selv haft en 1603'er (har den stadig, bare oppe i min storebrors lejlighed pt.! ) den gør det meget godt! __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og stilrendt set-up  Glæder mig til snart at kunne vise mit eget frem her på sitet.
Kan også kun give de andre ret mht DVDen.... Men det ved du garanteret godt
__________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som svar til alle omkring signalet til projektoren:
Jeg er absolut ikke kender for så vidt angår projektorer - mit valg af Tx-10'eren skyldes faktisk Soegaard2000-brugerens anbefalinger (tak Peter, jeg er ikke utilfreds med valget) og da prisen pludselig passede til min samvittighed så slog jeg til. Jeg har overhovedet ikke overvejet signalvejen før i aften hvor jeg har haft filmaften i min udmyge stue. Jeg har trukket et 10 meter Svhs kabel i en kabelbakke sammen med både højttaler, strøm og antennekabler og det skulle jeg ikke have gjort. Der er skrå/vandrette løbende skygger over billedet når der er mørkt på baggrunden.
Jeg er slet ikke i tvivl om at det skyldes kabling og DVD'ens kvalitet. Det må blive næste projekt, men mit dankort skal lige slappe af oven på en overordentligt dyr jul/nytår, hvor måneden ud over gaver til familien har budt på 35.000 kroner på trimning af min bil og samlet set en udgift på over 30.000 på anlægget over den sidste periode - men OK kommer tid kommer råd ;) __________________ Hilsen Anders
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Sanders skrev:
B&W VM-1 tenkter jeg selv å benytte i egen stue når jeg får nok penger til en plasma. Lyden i dem er vel god, sammen med Gale 3070W sub? Ser ta Kingpin leverer motoriserte lerret til en brukervennlig pris. Er det synlig struktur fra lerret ved panoreringer?
|
|
|
Jeg synes subben gør det fint sammen med VM-1'erne. Enhedernes størrelse i VM'erne siger jo sig selv, der er stort behov for en sub. Men lydens renhed og kabinetternes designet er i mine øjne i top.
Mht. Kingpin lærrederne har jeg intet at sammenligne med. Brugervejledningen der fulgte med var ubrugelig (kinesisk oversat til engelsk via altavista.com og dermed næsten ubrugelig) men ud over det virker det som et godt lærred til prisen (fjernbetjent motorlærred på 79") __________________ Hilsen Anders
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ret godt ud, det må jeg sige, lækkert og godt integreret..... .
Jeg må give de andre ret mht. signal ml. DVD og PJ, der vil du vinde temmeligt meget.... (ved det..kommer tid kommer råd)
Nå men velkommen til __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
soegaard2000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
...takker....uuuhhhh hvilken stemning sådan en projektor giver! 
.........og jeg drømmer videre.......
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne være rigtig fedt med nogle screenshots af den x10'er, og en lille mini anmeldelse, hvis du gider. Jeg overvejer den nemlig selv meget kraftigt, nu da den er på tilbud.
|
Til top |
|
|