Forfatter |
|
Kaasing Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg gået og kigget på alle i andres lækre anlæg og setups, så jeg tænkte det var min tur til at komme med et bidrag.
Receiver: Harman Kardon AVR 5550 DVD: Harman Kardon DVD 30 HTPC: P4 3000, GT6800 i lydløst Coolermaster kabinet SUB: DIY på baggrund af DALI SWA 15 Front: DALI Helicon 400 NY 01 12 2005 Center: B&W DM 602.S2, tidligere baghøjttalere Bag: DIY på baggrund af nogle DALI højttalere der aldrig kom i produktion. Tidligere fronter. Projektor: Sanyo PLV-Z3 NY 2005 Lærred: Projekta rullelærred 2mtr bredt, klart bedre end væggen ;-) TV: SONY KV-X2983E
Kabler: Scart- IXOS Professional Audio Visual, Høttalerkabel- Straight Wire HT12 Pro Special, til bag et billigere jeg ikke kan huske hvad hedder, Signalkabler Black Rhodium, IXOS 1141, SUPRA

Fremtisplaner: Skifte front og center højttalere ud til DALI Helicon, Anskaffe en Sanyo PLV-Z3 projektor, og når softwaren bliver god nok i HTPC'en skal DVD'en ud.
 Og lige et nærbillede af HTPC, ved godt det ikke er optimalt med DVD ovenpå, men det er midlertidigt den bedste løsning.
Der skal nok komme flere billeder på et tidspunkt.
Nyt 3 Oktober 2005
Har fået nyt rack, og endelig en fast projektor, Sanyo PLV-Z3, som jeg er mægtig tilfreds med. Her er lige et par bilelder af det nye udstyr.

Det er så det nye rack, som passer noget bedre til udstyret.

Og et billede af den super dejlige projektor. Giver bare et kanon godt billede sammen med HK DVD30, som jeg desværre ikke kan finde ud af at fotografere.

Og så lige et billede for at vise helheden. Gode fotoråd søges :-) Uden lærred

Med lærred.

De to sidste billeder er taget i dagslys, kun med afdækning af de to vinduer til højre. Det var den eneste mulighed for at tage billedet uden brug af blitz og samtidig have nogenlunde farver på.
8´Nov 2005
Fremtidsplaner: Jeg går med planer om at udskifte alle mine højttalere. Egentligt spiller fronterne fremragende til ren musik, men når det gælder surround, er systemet ikke helt homogent med alle de forskellige produkter, der klangmæssigt nok ikke passer helt perfekt sammen. Jeg overvejer derfor at skifte til DALI Helicon serien, er dog i tvivl om jeg skal vælge 800 eller 400 som fronter. Stuen er ca 55kvm i vinkel, hvor anlægget så står i den ene vinkel som det kan ses, der er langt til bagvæggen, ca 12mtr.
Ris, ros og forslag er selvfølgelig velkomment :-)
/Poul
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt set-up - glæder mig til flere billeder... 
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og dejligt stort billede som passer til din stue
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ganske godt ud 
Hvor mange " er dit lærrede, og hvor langt sidder du fra det?
Hvor har du din HTPC stående? Evt. et nærbillede?
|
Til top |
|
|
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud ! er spændt på at se det når fremtidsplanerne bliver realiseret 
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de pæne ord. Mit Lærrede er 2 mtr bredt, skal nok tage et billede af det også her i weekenden. Vi sidder mellem 2½ og 4 mtr fra lærredet.
Jeg har uploadet et nærbillede af HTPC'en, og tak fordi du ikke opdagede den i første omgang KasperP, det er hele meningen med den :-)
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde godt en ide om at det var den, men så så jeg navnet coolermaster som jeg kender fra et par år tilbage, og var ikke klar over at de lavede den slags kabinetter, men det er fedt synes jeg
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ser nydeligt ud Har du problemer med at mørklægge? hvad står dine fronter på? har du overvejet DLP istedet for LCD?
Velkommen til!!!! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Der ser nydeligt ud Har du problemer med at mørklægge? hvad står dine fronter på? har du overvejet DLP istedet for LCD?
Velkommen til!!!!
|
|
|
Ja, jeg regner med at købe mørklægningsgardiner i weekenden. Fronterne står der bare, har nogle spikes til dem, men har ikke fået dem under endnu, regner måske også med noge gumifødder af en art. Jeg lider meget under regnbueeffekten fra DLP, har prøvet nogle ret dyre projektorer, men kan stadig se regnbue, derfor LCD.
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kan komme afsted med det budre du prøve at lave en sort ramme rundt om billedet.
- Det giver en langt bedre kontrast (ikke direkte men man opfatter det som bedre).
- Den væg tigger da også om at blive udnyttet til hjemmebio! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing skrev:
Filmtossen skrev:
Velkommen til!!!!
|
|
|
Ja, jeg regner med at købe mørklægningsgardiner i weekenden. Fronterne står der bare, har nogle spikes til dem, men har ikke fået dem under endnu, regner måske også med noge gumifødder af en art. Jeg lider meget under regnbueeffekten fra DLP, har prøvet nogle ret dyre projektorer, men kan stadig se regnbue, derfor LCD.
|
|
|
Kan varmt anbefale spikes på et hårdt underlag.....surt med regbue effekten, men sådan er det jo for nogen. Kan godt selv se den hvis jeg flytter hovedet meget hurtigt, men det generer mig ikke! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet nye billeder.
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice!!! 
Er det B&W 602, S2 som er dine fronthøjttalere? Snyder billedet for de ser da lidt bredere ud end i virkeligheden? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Maitreya Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser sgu godt ud!!!
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan og med hvad du klarer dig på stereosiden når du nu kører det over HTPC(fedt kabinet!) ???
Mvh __________________ Jan L
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Er det B&W 602, S2 som er dine fronthøjttalere? Snyder billedet for de ser da lidt bredere ud end i virkeligheden?
|
|
|
Nej, B&W'erne er baghøjttalere. Fronterne er nogle DIY, bygget af en bekendt som arbejdede i klubben, før den mistede sin integritet. De er omkring 1m høje og 35 cm i bredden. Spiller fremragende.
/Poul
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maitreya skrev:
Ja det ser sgu godt ud!!!
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan og med hvad du klarer dig på stereosiden når du nu kører det over HTPC(fedt kabinet!) ???
Mvh
|
|
|
Tak.
Stereo kører jeg dels gennem HK DVD 30, men efter opgradering af HTPC med et Audiotrak Prodigy 7.1LT lydkort, bruger jeg nu mest HTPC'en, den lyder meget bedre. Er tilsluttet forstærkeren med optisk Supra kabel. Planlægger at skrive lidt om min HTPC, når jeg får tid engang, den er ved at være som jeg ønsker det efterhånden.
/Poul
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul, Fantastisk flot panorama udsigt du har fra dit vindue over Himmelbjerget. Fornuftigt at du ikke har købt et fastramme lærred, der dækker den smukke udsigt.  Jeg husker dog Himmelbjerget væsentligt mindre, da jeg besøgte det i 7. klasse. Det er et lækkert setup du har samlet sammen og valgt af Z3 lcd projektor er fornuftigt, man får utrolig meget for pengene. Skriv endelig om dit HTPC projekt, det altid spændende at høre andres erfaringer. - torpedo
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing skrev:
Olsen skrev:
Er det B&W 602, S2 som er dine fronthøjttalere? Snyder billedet for de ser da lidt bredere ud end i virkeligheden?
|
|
|
Nej, B&W'erne er baghøjttalere. Fronterne er nogle DIY, bygget af en bekendt som arbejdede i klubben, før den mistede sin integritet. De er omkring 1m høje og 35 cm i bredden. Spiller fremragende.
/Poul
|
|
|
Lyder som en god investering med dem som ham du kender har bygget - også i disse tider hvor folk vil have mere og mere originalitet
(Lærredspørgsmål slettet) 
Og så en lille efterlysning: Billeder af 'bagdelen', dvs. baghøjttalerne  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så lige en lille beskrivelse af min HTPC.
Kabinettet er et Coolermaster ATC, som jeg synes er meget smukt og passer godt ind i racket. Desuden har jeg opdaget at desktop kabinetter har den fordel at de ikke bliver nær så varme som tower kabinetter.
PSU'en er en nærmest lydløs NorthQ
CPU er en Intel P43.0GHz med Hyper-Threading. Kølet af en coolermaster køler med en Zalman dims til at styre omdrejningerne trinløst, hvilket gør den nærmest lydløs, og stadig maks 56 grader varm ved fuld load.
RAM er 2x512MB Kingston 400MHz, ja de er der, og de er jo nødvendige.
Grafikkortet er et ASUS V9999GT, Geforce GT6800, som jeg har modificeret med passiv køling, den fabriksmonterede overdøvede lyden fra projektoren...
Lydkortet var tidligere et Trust 5.11, som egentligt gjorde et udmærket stykke arbejde, men jeg blev træt af at jeg ikke klunne køre igennem uden indblanding. Istedet har jeg købt et Audiotrak Prodigy 7.1LT, som bare lyder super godt, både til film og cd.
TV-kortet er et Hauppage PVR 150, som også giver et godt billede, selv på storskærm. Se evt billede længere oppe.
Harddiske har jeg to af. Det er to Seagate 200GB 7200, som er rimeligt lydløse.
DVD drevet er et NEC 3540A, som larmer ret meget ved spinup, men ellers er rimeligt lydløst, og ganske hurtigt. Og så kan det jo brænde dvd'er.
Makinen er XP SP2 baseret, med Media Portal ovenpå. Jeg bruger Foobar til at afspille musik på, den kan også klare APE og FLAC.
TheaterTek og Zoomplayer bruger jeg til DVD, og BSPlayer til AVI filer. FFDshow bliver brugt til at skalere med, roder stadig med opsætningen, som er noget langhåret.
HTPC projektet er langtfra afsluttet, og har da også givet en del frustrationer hen af vejen. Det har været bøvlet at få den rigtige lyd ud, og billedet er stadig ikke så godt som jeg kunne ønske. Faktisk er det bedst med BSPlayer når jeg afpspiller HDTV filer.
Men det er også befriende dejligt at have hele cd-samlingen liggende på harddisken, så kan skiverne også med tiden komme op på loftet i en papkasse, på nær de få udvalgte selvfølgelig.
Her er lige et billede af indmaden, billeder af fronten kan i se i det første indlæg.

Kabinettet må iøvrigt have en høj WAF, jeg har ihvertfald ikke fået brok fra min hustru, og hun skal nok sige til.
Ris/ros/forslag/spørgsmål og andre kommentarer modtages gerne.
/Poul
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Og så en lille efterlysning: Billeder af 'bagdelen', dvs. baghøjttalerne 
[/QUOTE]
Jamen her kommer fluks et billede af den ene baghøjttaler.

Der er lidt ekstra kabel på, så den kan flyttes i den rigtige position når der skal ses film.
/Poul
|
Til top |
|
|