Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Dali Suite / Denon stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Dali Suite bio

Ja så ville jeg også lige vise min stue frem. Rummet er omkring 20kvadratmeter og passer fint til en hjemmebio.

Sættet består af:

• Dali Suite 2.8 som front
  • Dali Suite 0.8 som center
  • Dali Concept 1 som bag
  • Panasonic TX-32PX10F
  • Samsung E234 dvdafspiller
  • Denon 3803 reciever
  • Taralabs scartkabel
  • Dali blue wave kabel til front og center
  • Billigt højtaler kabel til baghøjtalere
  • Gammelt digital kabel mellem dvd og tv

Her er et billede af hvordan det ser ud når man ser det hele fra sofaen. Billedet på tvet står ret uklart da jeg brugte blitz ;)

Her er Dali suite 2.8 fronthøjtaleren med og uden stof. Det er en kanon højtaler der spiller meget rent efter min mening. Den klarer det også udemærket med de dybe toner.

Jeg har haft en del problemer med denne center højtaler, da den fylder en DEL. Har kigget efter et passende tvbord i 2mdr. Jeg blev også nød til at få en smed til at tilpasse dette bord, da centeren ikke kunne være der. Men det har været det hele værd, det er en kanon center der virkelig skaber stemning i film.

Reciveren er en denon 3803. Den var jeg så heldig at få til 6000kr med fuld garenti :) Den håndterer Suite serien optimalt og spiller fantastisk i både stereo og surround.

Dvdafspilleren er der ikke så meget at sige til. Den spiller "ok", men kunne godt tænke mig en der var lidt bedre. Det kommer nok lidt senere ;)

Her er så sofaen og de 2 baghøjtalere. Vi plejer at rykke sofaen lidt frem når vi skal se film, da der er omkring 5meter til tvet. Det gør så også at vi kommer lidt væk fra baghøjtalerne.

Baghøjtalerne er Denon Concept 1, med Gale standere. Dem er jeg tilfreds med som baghøjtalere.

Her er så dvdsamlingen, det er dog kun omkring 1/3. Resten er i kasser, da jeg mangler et par reoler mere :)

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Ja det var så det hele. Er meget tilfreds, men mangler lige en subwoofer og et par småting. Men det kommer nok.

Kom gerne med kommentarer og forslag til forbedringer, men husk lige at jeg bor sammen med min kæreste ;)

Til top Vis Ryberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryberg

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

det ser godt ud, kan godt li dine front ht.

men hvorfor har du concept 1 som bag. ht og ikke suite R0.8 nu når du har resten af suite serien

Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

wolverine skrev:

det ser godt ud, kan godt li dine front ht.

men hvorfor har du concept 1 som bag. ht og ikke suite R0.8 nu når du har resten af suite serien

Grunden til at jeg skiftede fra mit gamle højtalersetup, var at baghøjtalerne fyldte for meget. Synes at suite baghøjtalerne er lidt for store. Det ville passe sammen hele vejen rundt, det har du ret i, men synes nu alligevel at C1 gør det framragende :D

Cliff
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Lækkert... jeg kan godt lide din stil, kabler i bakker og tilpasninger så alt er, som du vil ha det.. RESPEKT
Her du planer om senere at få projektor? Har du andre planer end at anskaffe en ny dvd? -projektor e.lign.?

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Cliff skrev:
Lækkert... jeg kan godt lide din stil, kabler i bakker og tilpasninger så alt er, som du vil ha det.. RESPEKT
Her du planer om senere at få projektor? Har du andre planer end at anskaffe en ny dvd? -projektor e.lign.?

Takker :D ... Ja jeg regner med at få mig et læred og en projekter på et eller andet tidspunkt. Men pengene er ikke lige til det pt. Så det bliver nok når jeg flytter i hus engang, så skal jeg have mig en kælderbio :D .. Tror heller ikke min kæreste vil være så glad for et læred i stuen.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

ser lækkert ud, er speciel vild med din Suite Center, sådan kunne jeg også godt tænke mig

Det ser faktisk også godt ud med de C1er bagi, selvo de ikke "passer" med suite serien.

Hvordan klare de 2.8ere sig egentlig i action film?? mangler du ikke en sub? har selv Dali 450 (også 2x6,5") og til film ville jeg ikke undvære min sub, men du har måske ikke prøvet en endnu.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

ser lækkert ud, er speciel vild med din Suite Center, sådan kunne jeg også godt tænke mig

Det ser faktisk også godt ud med de C1er bagi, selvo de ikke "passer" med suite serien.

Hvordan klare de 2.8ere sig egentlig i action film?? mangler du ikke en sub? har selv Dali 450 (også 2x6,5") og til film ville jeg ikke undvære min sub, men du har måske ikke prøvet en endnu.

Har ikke set ret mange film, kun et par stykker. prøvede lige med jurrasic park1 idag og man kunne altså godt høre den store tyrranusarus rex (eller hvordan det nu staves) ;) .. Det er svært for mig at vurdere ret meget hvad angår højtalere, da jeg har haft noget gammelt møj før alt dette. Men jeg mener selv at de gør det udemærket i film. Angående subwoofer, så ved jeg ikke helt om naboerne er med på den hehe. Det bliver nok først når jeg flytter i hus engang.

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Ryberg skrev:

Kom gerne med kommentarer og forslag til forbedringer, men husk lige at jeg bor sammen med min kæreste ;)

No sh*t!

- Bioen er sq gennemført god stil  - Det er et fremragende stue/bio kompromis, som vel er det vi alle er ude efter medmindre man har et decideret biorum!

Herfra!

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
Ryberg skrev:

No sh*t!

- Bioen er sq gennemført god stil  - Det er et fremragende stue/bio kompromis, som vel er det vi alle er ude efter medmindre man har et decideret biorum!

Herfra!

Takker :D Ja hun er glad for hendes puder og ting og sager :D . ... Er også selv godt tilfreds med det hele, det ser godt ud og lyder kanont

SilverShadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Virkelig nice setup. Har selv lige fået den samme receiver og de samme front højtaler.
Til top Vis SilverShadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverShadow

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan det være du ikke bi-wire dine fronter og center højttaler? Det kræver 2x blue kabel eller 1x red kabel fra Dali. Det giver større båndbredde til lyden og gør den bedre :)
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hej Ryberg.

Det ser jo rigtig fint ud. Har du fået løst problemet med DTS???

MVH WRONG

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Hvordan kan det være du ikke bi-wire dine fronter og center højttaler? Det kræver 2x blue kabel eller 1x red kabel fra Dali. Det giver større båndbredde til lyden og gør den bedre :)

større båndbredde? Næppe. To kabler kan ikke give større frekvensområde.

Ved lange kabeltræk kan der være en fordel, da dobbeltkabel giver mindre modstand. Selv har jeg god erfaring med at gå fra middelmådig biwiring til god singlewire (samme pris).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Øhh er det ikke biwire jeg kører? Der er 4ledninger bag i højtalerene. Er sikker på at det er biwire, det sagde han ihvertfald i HK.

SilverShadow skrev:
Virkelig nice setup. Har selv lige fået den samme receiver og de samme front højtaler.

Giv lige lyd fra dig hvad du synes om det :D

Angående det med lyden Wrong, det var min dvdafspiller der ikke var sat korrekt op. Den var til reperation i 3 uger og de sagde de havde lavet nået på den. "cpuen havde sat sig fast, og den er nu resetet"..... Men det var jo ikke forstærkeren der var noget galt med. Tror bare det er et standard svar de har når de ikke rigtig ved hvad hvad der er galt hehe. Men det kører godt nu også med DD :D

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Ganske nydeligt setup....men på med gulvtæppet

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Ganske nydeligt setup....men på med gulvtæppet

Gulbtæp? .... Skulle det hjælpe på lyden eller bryder du dig bare ikke om trægulv? :D

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Det er det her kabel jeg bruger http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/DALI_Blue_Wave_kabel.htm?id=1652

Der er 4 terminaler på højtalerne, bruger den alle 4. Der er 4 ledninger i dette kabel, så det er vel biwiring eller hvad?

PeptoBizmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Ryberg skrev:
Der er 4 terminaler på højtalerne, bruger den alle 4. Der er 4 ledninger i dette kabel, så det er vel biwiring eller hvad?

Jo det er bi-wiring.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Gulvtæppe er altid det bedste...da det forhindrer resonans/stående lydbølger

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Ryberg skrev:

notional skrev:

Det er det her kabel jeg bruger http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/DALI_Blue_Wave_kabel.htm?id=1652

Hov min fejl, jeg byttede om på red og blue navnene. Synes bare ikke man kan se, det er bi-wire på billedet, men det er der jo så. Fint setup ellers.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes