Hej.
Er lige kommet hjem fra Topsound, med hænderne fulde, af højttalere
Weeee..
Tænkte at jeg lige ville vise jeg mit forholdsvis nye anlæg anlæg frem i en ny tråd, da jeg er både er flyttet i lejlighed og har fået udskiftet stort set alt mit udstyr siden jeg oprettede mit første indlæg i dette forum: (Det gamle anlæg) ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2970&KW =%2Dchiller%2D)
Mit anlæg består af følgende:
Forforstærker:
Nad t163 v2 (Alle kendte formater, lækkert!) Den eneste surround forforstærker i en fornuftig prisklasse. Så havde den jo ovenikøbet fået et par gode anmeldelser. Den er jeg yderst tilfreds med, så det bliver ikke den der bliver udskiftet næste gang.
Effektforstærker:
Harman Kardon Signature 2.1 (5x100 solide watt) Tjaa, den gør sit job. Overvejer lidt at skifte den ud, synes der mangler et eller andet. Noget styr på sagerne. Kan ikke sige hvad det er.
DVD afspiller:
Nad T562. Tjaa, den fungerer udemærket, omend lidt langsom til at skifte numre. Den har en fin analog del. Og den lyder godt i stereo. Det er fint for mig. Har dog hørt en fugl synge om at der snart kommer nye DVD afspillere fra NAD, så de skal da lige kigges an.
Fronthøjtalere :
Jamo D-430. Sprit nye. Lige købt i dag, så de står og spiller lystigt inde i stuen. Har været ude og lytte til en fandens masse før jeg besluttede mig. Var ellers faldet for både B&W cm2, og Dali Royal Scepter. Men Jamo'erne er bare et perfekt mix af de 2 højtalere. De har lidt B&W'ernes detajler og spilleglæde og lidt af Dali'ernes glød og dynamik. Jeg var imponeret over disse højtalere da jeg hørte dem. Jeg troede ikke Jamo kunne levere sådan en lyd i den prisklasse. Og nu er de købt. 
Baghøjtalere:
Jamo D-430. Det er jo altid rart mens ens højtalere hele vejen rundt 
Center højtaler:
Jamo D-4cen. Den matcher jo de andre højtalere perfekt 
Subwoofer:
BK XLS200, i eg. Rigtig god lille subwoofer til prisen. En Peerless XLS 10" i et lille lukket kabinet. Med en kraftig forstærker og lidt EQ... 
Fjernsyn:
Thomsom 28", 4:3. Snøft, vil så gerne have noget STORT
Højtalerkabler:
Front: LC-audio, black Shadow
Center: Noget Rega.
Baghøjtalere: Harald nyborg (Tjaa, det funger)
Alle højtalerne er i lyst æblefinér.
Er endnu ikke kommet helt på plads i den nye lejlighed, jeg mangler at få sat kabelbakker op, og få lidt mere styr på ledningerne. Men det burde snart være færdigt.
Min stue er ca. 20kvm stor, så den er en fin størrelse til mit anlæg, synes jeg selv.
Det næste jeg har tænkt mig er at købe en subwoofer. Har kigget lidt på Audio Pro's ace-bass 2, men også på subben der hører til jamo højtalerne, denne har jeg dog ikke lyttet til. Weee...har fået købt mig en ny SUB. En BK XLS200. Den er en godt køb til prisen!!
Jeg kunne også godt tænke mig en projektor, men denne må vente til jeg har udbygget lyden helt.
Jeg har ikke fået ordnet kabelbakker osv endnu, men kunne ikke vente med at smide et par billeder op!
Mit gamle setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2970&KW =%2Dchiller%2D

Mvh Christian