Emne: kabel fra projektor til DVD mm... ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
sir_gavin Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg har længe........ rigtig længe haft en fladskærm i tankerne, og er egentlig også tæt på at købe en, og så alligevel ikke...
Er blevet meget interesseret i sådan en projektor, hvis pladsen kommer til at tillade det. Det jeg vil spørge om er:
Hvis projektoren er i den ene ende i loftet, og DVD-afspiller og forstærker er i den ende hvor lærredet skal være..
Er ledningerne så lange nok fra projektoren? Eller kan ledningerne forlænges så det kan stå på den måde? Kan ikke sige hvor langt der præcis er, da jeg først flytter fra d. 9 Juli, Men der er ikke SÅ langt, det er en 2 værelses lejlighed på 65 m2, men der vil nok ihvertfald være en 3 meters afstand fra sofa til lærred
Er der evt. nogen der har nogle close-up billeder til hvordan de har ført kabler på denne måde, hvor dvd-afspilleren er i den modsatte ende af projektoren og hvor ledningerne er ført langs loftet, så det ikke hænger ned bag sofaen?.. Tror nemlig det bliver et problem at få sat det hele op i den ene ende, og vil også gerne kunne bruge DVD-afspilleren til alm. tv .. lige pt. ihvertfald..
Men hvis det er helt umuligt, så kan man jo altid købe en ekstra dvd-afspiller ..
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sir_gavin skrev:
Hej...
Jeg har længe........ rigtig længe haft en fladskærm i tankerne, og er egentlig også tæt på at købe en, og så alligevel ikke...
Er blevet meget interesseret i sådan en projektor, hvis pladsen kommer til at tillade det. Det jeg vil spørge om er:
Hvis projektoren er i den ene ende i loftet, og DVD-afspiller og forstærker er i den ende hvor lærredet skal være..
Er ledningerne så lange nok fra projektoren? Eller kan ledningerne forlænges så det kan stå på den måde? Kan ikke sige hvor langt der præcis er, da jeg først flytter fra d. 9 Juli, Men der er ikke SÅ langt, det er en 2 værelses lejlighed på 65 m2, men der vil nok ihvertfald være en 3 meters afstand fra sofa til lærred
Er der evt. nogen der har nogle close-up billeder til hvordan de har ført kabler på denne måde, hvor dvd-afspilleren er i den modsatte ende af projektoren og hvor ledningerne er ført langs loftet, så det ikke hænger ned bag sofaen?.. Tror nemlig det bliver et problem at få sat det hele op i den ene ende, og vil også gerne kunne bruge DVD-afspilleren til alm. tv .. lige pt. ihvertfald..
Men hvis det er helt umuligt, så kan man jo altid købe en ekstra dvd-afspiller ..
|
|
|
Det afhænger af hvilket kabel du anvender, og hvor langt der er mellem de 2 komponenter. Analoge kabler er slet ikke noget problem, men hvis der er mere end 5-6 m kan DVI godt gå han og give problemer. Jeg havde selv tidligere min DVD i den modsatte ende af min PJ, og jeg havde et component kabel på 14m. som virkede upåklageligt. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
sir_gavin Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, er slet ikke med på hvad forskellen er på de forskellige kabler, om hvad der er bedst.. men den løsning du brugte først og som virkede upåklageligt, den kan da bruges til at starte med hvis det er, så takker for svaret :-)
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
min projektor er ca. 3.5 meter fra min dvd. men jeg har trukket mit kabel langs fodlisterne da min pj ca er 1.4 m fra gulvet. det bedste vil helt sikkert være hvis du har en HDMI udgang på din dvd så du kan bruge denne typekabel. HDMI mister ikke noget af signalet over længere modstande (som DVI) ville ha gjort.
berl. __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
Til top |
|
|
sir_gavin Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. ja, projektoren behøver vel egentlig ikke være oppe i loftet?
Kan den evt. stilles på et bord eller sådan noget når den er i brug?...
Min kæreste synes helt bestemt jeg skal vælge en fladskærm og vente med projektor.. Og hun mener også at alle de skærme hun så i BILKA idag havde god tv kvalitet, men der grinede jeg godt nok lidt... Men det er selvfølgelig en smagssag... Men man kan jo få et større billede med en projektor billigere end fladskærme, og nok også bedre kvalitet?
Men hvis det kan gøres meget diskret med en projektor og kun skal bruges til film, og ikke alm. tv, så kan den jo sikkert nok sættes lidt til side når den ikke er i brug..
Nu skal jeg virkelig tænke over hvad det skal være, hehe.. Man kan vel godt få en god projektor til en 8000 kr? Det skal selvfølgelig være en der er god til at klare en stue..
Har du nogle billeder af dit setup? ;)
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det til film og hvis du gerne vil have den fulde oplevelse af en film er der ingen tvivl... PJ er valget. men er det sjællent der skal ses film og er dit musikanlæg ikke i en vis klasse, så ville jeg nok vælge et tv.
mht til kvaliteten af billedet er jeg ikke sikker. men for ca. 10k kan du få en sanyo plz3 fra tyskland, som er en fremragende pj til dens pris. men så skal du også have et lærred. somm vil koste ca.3-4K ( da du nævnte det helst skulle være diskret gik jeg ikke ud fra du vil op i en størelse som vil øge prisen mere end de 3-4K), som er UDEN motor, skal der motor på kan du lægge 4K oven i prisen. jeg har taget udgangspunk i mærket lissau.
et HDMI på 10m nok vil komme op i 1k.
jeg har akkurat lige fået min PJ sat op.... film opleves på en ny måde!!! det kan sku virkelig anbefales. jeg har ikke taget billeder af mit setup da jeg stadig ikke har fået skjult mine kabler.... hader simpelthen at jeg skal ud og købe kabelskjuler, men det skal jo gøres 
__________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
Til top |
|
|
sir_gavin Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højtalerne jeg har er måske ikke de bedste af de bedste, men det er da heller ikke et højtalersæt til 1000 kr, og så er der sony forstærker på 120x5W.. Men må lige tænke lidt over det
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|