Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 10:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Til Snell Logen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej i Snell Logen

Så er der et par billeder af Snell a3i med sin Frakke af.

Tænkte nogen af jer ville finde det interessant.

Mine mellemtoner var gået i stykker. Så jeg skilte dem ikke ad, fordi jeg kedede mig en søndag

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hvordan brænder man en mellemtone af?

Synes altid det er basser eller diskanter der må lade livet når det går hedt for sig?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ja troede jeg også

Men købte dem ubehørt, og fandt så siden ud af at den var gal med mellemtonerne. 

Tror sgu de billeder er lidt store hmmm.

Får vel en reprimande hvis det er galt

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hej !

Der vist lige et par ting i det delefilter jeg vil forbedre, nogle af tilslutningerne se ikke for smart ud fy føj  og det er et Snell filter  men fint at lige at få et kik

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej !

Der vist lige et par ting i det delefilter jeg vil forbedre, nogle af tilslutningerne se ikke for smart ud fy føj  og det er et Snell filter  men fint at lige at få et kik

Det ligner et lille omrejsende tivoli, ehm..hvis man da har lidt fantasi.

Nu har jeg ikke set flere 100 delefiltre i mit liv, men det ser ikke ud til der er sparet på antallet af komponenter  

Du må have gode øjne hvis det er lodninger og diverse samlinger du mener er skidt. Det er måske noget andet du tænker på, og hvad ville du forbedre ?? 

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Fedt, hvordan fik du toppen af uden at ødelægge noget?

Kan du ikke skyde et closeup af filtret?

Forstår ikke lige din logik:

"Mine mellemtoner var gået i stykker. Så jeg skilte dem ikke ad, fordi jeg kedede mig en søndag "

Burde det ikke ikke fjernes

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Som gammel AIII ejer vil jeg lige fortælle, at Snell delefiltre til A modellerne er håndtrimmet efter en reference på fabrikken. Så du risikerer at gøre en fantastisk højttaler middelmådig ved at forbedre på delefilteret. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men.................

Det er jo sådan, at fabrikken kan sælge nye filtre eller renovere/ombytte enheder ved hjælp af serienummer, fordi man opbevarer data på alle A modeller.

Måske vidste du allerede det her, så du er ved at gabe kæberne af led - ellers ved du det i hvert fald nu. God fornøjelse.

http://www.snellacoustics.com/index.php?module=order

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

Det mine øjne så var at de ledninger som kommer fra enhederne er ikke lodet,  det der med at sætte lednings muffer er banlyst i en højttaler den beste forbinelse er lodninger, og det vil jeg altid holde på

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Fedt, hvordan fik du toppen af uden at ødelægge noget?

Kan du ikke skyde et closeup af filtret?

Forstår ikke lige din logik:

"Mine mellemtoner var gået i stykker. Så jeg skilte dem ikke ad, fordi jeg kedede mig en søndag "

Burde det ikke ikke fjernes  HA HA  Jo jeg synes også vi skal lade det stå.

Jamen der har vi jo kaptajnen  

Det sidste først. Jeg skilte dem ikke ad, fordi jeg kedede mig en søndag, eller for sjovs skyld, men derimod fordi der var en grund til det. nemlig at mine mellemtoner var døde. samme sætning bare vendt om. Det her kan vist ende i ordkløveri

Nå..Men ang. toppen. Jeg fik et råd om en lille hammer og slå ligeså stille. men jeg endte med en flad kniv ude fra køkkenskuffen. Jeg lirkede det bare ligeså stille af. Der sidder 2 søm i hver side og 2 søm i hver top og bund. Så er det ellers bare med at tage det roligt og ikke begynde at vride helt vildt fordi at nu tror man lige at den er gået løs. Da den var ved at være løs måtte jeg skubbe ligeså stille fra bunden af og opefter. Så må sømmene i siden bøje lidt når man skubber op. sømmene kan jo rettes op igen. Men ikke så svært at få af. Jeg synes faktisk det var sværere at få på igen. Jeg blev nødt til at tage sømmene i siden ud og så slå dem i igen bagefter igennem det sorte frontstof  Det endte nu godt og kan ikke ses medmindre man lige ved det jo

Jeg kan ikke tage flere billeder af delefilteret da de jo er samlet igen og klar til brug. Men jeg kan eventuelt sende billederne til dig i lidt bedre kvalitet end de er her på siden.

Mvh.

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Minder de billeder ikke en anelse om Darth Wader's hjelm med skuffen åben?

Der er, som jeg ser det, masser at ting der kan eksperimenteres med at udskifte eller strippe, i det filter.. Jeg må formode at ledning 5 og 6 op, er forbindelsen til bagud-diskanten?

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Som gammel AIII ejer vil jeg lige fortælle, at Snell delefiltre til A modellerne er håndtrimmet efter en reference på fabrikken. Så du risikerer at gøre en fantastisk højttaler middelmådig ved at forbedre på delefilteret. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men.................

Det er jo sådan, at fabrikken kan sælge nye filtre eller renovere/ombytte enheder ved hjælp af serienummer, fordi man opbevarer data på alle A modeller.

Måske vidste du allerede det her, så du er ved at gabe kæberne af led - ellers ved du det i hvert fald nu. God fornøjelse.

Hej Donkeyshark

Jeg har absolut ikke tænkt mig at ændre ved noget som helst i delefilteret. Så der kan du væe helt rolig. Jeg kender mine begrænsninger...nogen af dem da.

Jeg vidste ikke noget af det du fortæller ang. renovering ombytning.Troede faktisk de havde glemt alt om hvad en snell A var. Mailede dem ellers, men fik aldrig svar. Jeg ved at fra fabrikken er enhederne valgt ud efter tolerancer og at  delefilteret er lavet efter hver enkelt enhed så højre og venstre højtaler skulle måle og lyde ens.Også derfor der stod 5R på delefilteret og 5R bagpå enheden. Jeg fik så 2 nye melletoner fra Dansk Audio Teknik så nu stemmer de selvfølgelig ikke overens med filteret på helt samme måde mere.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hvordan ser basenhederne ud?

Er der skum- eller gummiophæng på?
(Hvis du tør pille ved et af baskabinetterne)

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Billederne er rettet til i størrelse - vær rar og vær lidt mere opmærksom på det. Det er ikke specielt svært at se at siden ryger helt ud af format!

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Billederne er rettet til i størrelse - vær rar og vær lidt mere opmærksom på det. Det er ikke specielt svært at se at siden ryger helt ud af format!

Tak for det

Hvilken opløsning er den rette ??

Prøved at finde det under billedupload. Men der stod intet, så jeg fik dem bare under de 35kb som der stod når man ville uploade.

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hvordan ser basenhederne ud? Weiss nicht

Er der skum- eller gummiophæng på?
(Hvis du tør pille ved et af baskabinetterne) Ved heller ikke, men mener jeg har læst det et eller andet sted i en tråd herinde. Jeg kan bare ikke huske svaret. Jeg har ikke tænkt mig skille baskabinetterne ad før der er en grund til det. Mest pga at jeg ikke vil risikere ridser eller at stoffet ikke sidder ordentlig bagefter. Men jeg må da indrømme at jeg har lidt lyst til at se hvad der gemmer sig derinde

Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
donkeyshark skrev:

Hej Donkeyshark

Jeg har absolut ikke tænkt mig at ændre ved noget som helst i delefilteret. Så der kan du væe helt rolig. Jeg kender mine begrænsninger...nogen af dem da.

Jeg vidste ikke noget af det du fortæller ang. renovering ombytning.Troede faktisk de havde glemt alt om hvad en snell A var. Mailede dem ellers, men fik aldrig svar. Jeg ved at fra fabrikken er enhederne valgt ud efter tolerancer og at  delefilteret er lavet efter hver enkelt enhed så højre og venstre højtaler skulle måle og lyde ens.Også derfor der stod 5R på delefilteret og 5R bagpå enheden. Jeg fik så 2 nye melletoner fra Dansk Audio Teknik så nu stemmer de selvfølgelig ikke overens med filteret på helt samme måde mere.

Hej hvis jeg var dig vil jeg tage de mellemtoner ud og bestille nogle fra

Snell fordi da jeg skiftede nogle mellemtoner ud på snell C4 var der nogle nye spoler og modstande med 

mvh Nilsson

Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej Nilsson

Det lyder da interessant. Ville da være rart at få dem så tæt på originale igen som muligt.

Ved du om det er meget dyrere på den måde. ALtså når man bestiller dem hos snell?

Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Hej Nilsson

Det lyder da interessant. Ville da være rart at få dem så tæt på originale igen som muligt.

Ved du om det er meget dyrere på den måde. ALtså når man bestiller dem hos snell?

hej de bliv bestilt hos hifi klubens værksted

ring til dem og få værkstedes tlf.nr.og pris så bliver de som nye

mvh Nilsson

ps pil aldrig ved snell

Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej igen !

Det mine øjne så var at de ledninger som kommer fra enhederne er ikke lodet,  det der med at sætte lednings muffer er banlyst i en højttaler den beste forbinelse er lodninger, og det vil jeg altid holde på

I mine øjne udfra billedet at bedømme synes jeg da det ser ud til at det er loddet..men ja jeg må jo bare skille dem ad igen så vi kan få det opklaret

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Det gode ved snell er netop de snævre tolerancer ift. referenen. Derfor vil jeg heller ikke personligt pille ved noget som helst i en snell. Hifi klubbens værksted kan levere enheder med dertilhørende udmålt filter. Det er dog ikke helt billigt.

Jeg har selv udført operationen (dog ikke på en A model). Uanset oprindelig pris på en Snell, er enheder og filter en enhed hos Snell (ved ikke om det er sådan mere).

Mht. til forbindelse er lodning faktisk temmelig ringe. Crimpning hvis mulig er det bedste.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes