Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 06:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Kollegie stue/biograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Efter at have fulgt dette forum i længere tid, er det på vidst på tide selv at vise sagerne frem.

Rummet er 6*2,5 meter, og fungerer som kontor, stue, hjemmebiograf og soveværelse.

Og som I nok kan fornemme, bor der også en pige i hytten ;-)

Anlægget består af:

• Harman Kardon DVD25
  • Harman Kardon AVR 4550
  • TDC Selector
  • Panasonic PTAE 100
  • 2 x Jamo Concert 11
  • 1 x Jamo Concert center
  • 2 x Jamo Concert dipole surround
  • Nintendo Gamecube  
  • En PC forbundet via digital coax og VGA

DVD og Gamecube forbundet via component, Selector via S-video. IXOS 604 OFC HT-kabel til fronterne og center, alm. ledning til baghøjttalerne.

Lærredet er fundet på en losseplads, men har ingen folder el. lign. Fungerer fint indtil der skal bygges fastrammelærred i en lejlighed engang.

Nok æwl & kæwl!, nu nogle billeder:

Hele setuppet, set forfra:

Lidt tættere på:

Hardwaren:

Hardwaren set lidt tættere på:

Og så fra siden:

Toppen af IKEA-TV-bordet med DVD-holder:

Som i virkeligheden er en kaffefilterholder fra Inspiration :

DVD- & spilsamlingen på væggen til højre:

Venstre fronthøttaler:

Venstre fronthøjttaler uden tøj:

Closeup:

Projektoren forfra (monteret i hemsen):

Projektoren bagfra:

Projektor med sofaen og lidt af kontoret i baggrunden:

Sofaen:

Kontrolcenteret:

Den ene baghøjttaler:

H/K's multiroom funktion udnyttes selvfølgelig til badeværelset:

Det var egentlig bare det. Jeg har ikke opgraderet et stykke tid nu, og regner ikke med at gøre noget ved det, førend jeg flytter i lejlighed engang.

Mangler lidt en subwoofer, men Concerten der hører til koster over 10.000,- og det lyster jeg ikke at bruge penge på. Samtidigt er det også lidt unødvendigt, da concerten leverer en efter min mening glimrende bas..

Ris/ros modtages gerne...

- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted

veddum-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

det der er jo voldtægt af din projektor!

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

veddum-manden skrev:
det der er jo voldtægt af din projektor!

Jeg er meget dårlig til at læse mellem linier. Kan du uddybe?

Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Imponerende hvad man kan få ud af forholdsvis få m²

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Det er imponerende.... Lækkert, lækkert. Fede højtalere
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

M.Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Fedt setup.. det ligner meget P.O. Pedersen kollegiet...

Hvor stort billede har du ca., virker ikke helt som om du udnytter dit lærred helt?

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Tak for rosen til jer alle. Det er nok også noget af det bedste ved anlægget, at der er plads til det

M.Riis skrev:

Fedt setup.. det ligner meget P.O. Pedersen kollegiet...

Hvor stort billede har du ca., virker ikke helt som om du udnytter dit lærred helt?

Det er ganske rigtigt POP - godt spottet

Billedet er 60" stort, og det er meget passende, og projektoren kan da heller ikke komme længere tilbage på hemsen.

Kasteafstanden er ca. 180cm, og da jeg kører projektoren i low-mode er lysstyrken i forvejen ikke den bedste, specielt ikke om dagen... - om aftenen er den glimrende.

Men lækkert at hemsen dæmper for en del lys om dagen.. Jeg prøver lige at tage et billede af en DVD-film engang iaften, når det er blevet mørkt. Det kan give et bedre indtryk...

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Eksemplet herunder er mest for at give en indblik i billedstørrelsen, da billedkvaliteten af billedet ikke kan sammenlignes med billedet på projektoren... Jeg kan ihvertfald ikke finde ud af at sætte kameraet ordentlig op til at tage et godt billede..

Her er et eksempel på et TV-billede:

Og herunder er et still-billede fra DVD'en sat på pause:

Selvom det kan se sådan ud, er hverken billedet eller lærredet specielt skævt, ligesom keystone-correction er nogenlunde korrekt indstillet... :-)

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert anlæg, flot integreret på så lidt plads !

Er også selv ved at fixe højttalere til køkkenet så jeg kan udnytte de 2 ekstra kanaler på min Denon AVR-3802 .. bliver lækkert =)

Bliver der spillet spil på PC'en på projektoreren, eller er det kun til film osv. ?

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 03:31 | IP-adresse registreret  

tillykke med dit anlæg - jeg er imponeret over at du kan få plads til så meget på så lidt plads - får du ikke problemer med lyden hvis du spiller for højt i så smalt et rum ?

Du må have en dejlig kvinde siden hun kan holde ud at der er så trængt

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke, at jeg kan huske at de kollegieværelser jeg har været på igennem årene har haft egen hjemmebio! Rigtig lækker rum i har fået jer der.

Dine Jamo'er vil nok have godt af lidt mere plads, men det kan de så forhåbentlig få når du engang flytter til noget større.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg ville straks få den center ned og ligge på reolen under projektoren, det må gå helt galt med den sammenhængende lyd fra front og center.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Vildt flot på så lidt plads , Men vil da også gerne vide hvorfor du har voldtaget projektoren jeg syntes det er nydeligt. Det med kvinden havde jeg spottet , og det ser jo godt  ud 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Først tak for de mange pæne kommentarer

Azo^:

Jeg benytter stort set ikke projektoren til PC-gaming. Den benyttes en sjælden gang imellem til emulering, og da PC'ens bagside er lige bagved sofaen, ligger der en stak joypads på hylden bagved sofaen, som kan hives frem hvis man vil spille 4-player bomberman f.eks.

Ellers foregår alt gaming på min Gamecube. Derudover har en jeg en N64 og en NES koblet til TV'et oppe på hemsen, og så har jeg min gameboy liggende på badeværelset, når jeg ikke er ude at rejse

tub61:

Jeg synes egentlig ikke at jeg problemer med lyden. I forhold til tidligere højttalere, så er disse concerthøjttalere enormt stramme i bassen, og f.eks Dave Matthews Band synes jeg lyder enormt godt på lige netop disse højttalere, også ved høje niveauer.

Til film kan man engang imellem godt mangle lidt ekstra buldren, men jeg kan godt få godt sug i maven under f.eks T2 THX-traileren..

Jeg tivler på at jeg har problemer med eks. stående bølger da højttalerene ikke reelt spiller mod nogen bagvæg. Loftet krummer simpelthen ned og rammer den noget mindre underetage i loftshøjde. Det gør til gengæld at lydniveauet er næsten lige så højt nedenunder som ovenpå, men hvad fanden, man ser jo sjældent film på høj volumen, mens der sidder en nedenunder og læser lektier...

Og Ja! - det er dejlig kwin! I starten stod sofaen langs væggen, fordi det var pænest mente hun. En dag hun ikke var hjemme blev den flyttet på nuværende plads, og så sagde jeg til hende at vi kunne prøve det et par dage, og hvis hun ikke kunne lide det, så måtte hun selv flytte den tilbage igen. Det er 3 å siden... - og idag kan hun sagtens se, at det ville have været forfærdeligt med daværende sofa-positionering.

MichaelWB:

Mht. front HT positionering har jeg nok presset citronen maksimalt i dette rum. 35cm til bagvæggen og 20cm til sidevæggene. Flyttes de bare et par centimeter mere, begynder de at være i vejen for at komme med trappen op til hemsen... Men dermed ikke sagt at jeg ikke  glæder mig til an større lejlighed for de kan få den plads de fortjener...

Rasmus S:

Centeren kommer ikke ned at ligge på bordet. Der har kæresten nedlagt veto, og jeg er i og for sig enig. Her må det æstetiske sejre over en mulig lydforbedring. Jeg har overvejet at have den dernede, men det vil simpelthen ikke være pænt, og det spiller altså også en rolle for mig. Det begrunder jeg yderligere med, at jeg tivler på at det vil give nogen nævneværdig forbedring, da enhederne i front og center jo så kommer endnu tættere på hinanden, dog selvfølgelig nu i tilnærmelsesvis samme højde med diskanterne...

Men jeg er klar over at det ikke er optimalt, da jeg godt kan høre at stemmerne kommer "oppefra" - og ikke fra personen på lærredet, men det er kun hvis jeg beslutter mig for decideret at høre efter det, at jeg kan høre det. Til daglig generer det mig minimalt.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Spiller din center vandret ud i lokalet? Hvis den gør det kan du evt. prøve at hæve den lidt i bagkanten så den spiller mere ned mod lyttepositionen, det kan være det hjælper lidt.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Spiller din center vandret ud i lokalet? Hvis den gør det kan du evt. prøve at hæve den lidt i bagkanten så den spiller mere ned mod lyttepositionen, det kan være det hjælper lidt.

Det gør den faktisk. Det kunne nok være en god ide at vinkle den bare en 4-5 grader nedad. Spørgsmålet er bare om det er muligt? (selvfølgeligt er det jo det )

Hylden er ikke bare en hylde. Det er plateauet man skal stå på, for at komme ud af nødudgangen, og går rent faktisk kun halvvejs på tværs af rummet, så højre halvdel af centeren "svæver", hvilket i sig selv ikke er optimalt for lyden...

Jeg burde nok finde en mere optimal placering af centeren, men man har jo hele tiden i baghovedet, at man skal flytte inden der er gået et år, og da skal den nok op at sidde på en hylde på væggen lige under lærredet, så det er lidt begrænset, hvad man gider at bruge tid og penge på lige nu... - men dette kunne da nok gøres nemt og billigt, så det skal der leges lidt med...

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg mod forventning skulle sidde med lidt ekstra skejsere efter sommerferien, kunne et subwooferindkøb godt blive aktuelt.

Jeg kan godt skyde en hvis pil efter Jamo Concert Sub'en, der koster på den gale side af 10.000,- og desværre sjældent bliver udbudt på brugtmarkedet..

Til gengæld er Dali SWA 12 ofte til salg på brugtmarkedet til ca. 2000,-. Det er en efter min mening ganske nydelig og potent subwoofer, og den skulle i givet fald benyttes udelukkende til film.

Mit spørgsmål er dog, om det ville være et rigtigt valg?

- Og er der andre bedre alternativer til den i prisklassen < 3000,- (gerne brugt)?

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

jeg kan bare tilslutte mig de andre kommentare

FEDT SETUP

Casper

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

McTiaz McTurbo skrev:

Hvis jeg mod forventning skulle sidde med lidt ekstra skejsere efter sommerferien, kunne et subwooferindkøb godt blive aktuelt.

Jeg kan godt skyde en hvis pil efter Jamo Concert Sub'en, der koster på den gale side af 10.000,- og desværre sjældent bliver udbudt på brugtmarkedet..

Til gengæld er Dali SWA 12 ofte til salg på brugtmarkedet til ca. 2000,-. Det er en efter min mening ganske nydelig og potent subwoofer, og den skulle i givet fald benyttes udelukkende til film.

Mit spørgsmål er dog, om det ville være et rigtigt valg?

- Og er der andre bedre alternativer til den i prisklassen < 3000,- (gerne brugt)?

Ja, jeg kunne desværre ikke se billederne, da de er blevet fjernet, men det lyder som et fint setup...

Til under 3000 tror jeg ikke du for noget der er meget bedre end dalis, det skulle da lige være en B&W ASW 6-et-eller-andet på ebay, men tror hurtig at prisen kommer længere op.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

fordømt, ingen billeder! det lyder ellers fedt dit set-up.

Hvis du ikke lige har et program til at resize billeder med så der der et link her...

http://www.missionpeaksoftware.com/

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum