Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Her er så mit dejlige grej: Jeg har ikke lige pt. så meget tid til at skrive om følgende billeder, men det kommer.. Jeg har et par Beolab 8000 til at stå, som skal bruges i mit setup, som surround højttaler, har nemlig ikke lige fundet ud af hvordan jeg tilkobler dem via pre-out på receiveren..
|
|
|
Ellers noget lækkert grej du har. Hvordan er lyden? Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om dine fronter, kan du fortælle lidt om dem? Du skal bruge 2 effektforstærkere koble dem til preout og så skal højttalerene kobles på dem. nemmere bliver det ikke  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup
Går selv i tankene om at købe nogle Aurum Cantus, hvilken farge er det på de du har? (Rosewood / Cherry osv..) __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Rosewood på Aurum Cantus
kan fås i farverne , Maple , Cherrywood , Poplar Tumor , Rosenwood
men overvej Cherrywood kan gløder ved forskelige lys i rumet
jeg er ved at spille min volla ind kan tag lidt tid lige som Leisure 2 SE
mit link http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25619&P N=1
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig hørt AC, men synes klart det er noget af det flotteste man kan få  Hvordan kan det være, at du har valgt en Helicon center?
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen lyden er formidabel, de magter at spille meget dybt, virkelig utroligt når man tænker på størrelsen.. Ja og bånddiskanten / mellemtone sætter virkelig et præg på den narturlige stemmegengivelse. Fik lidt af et chock over hvor rent de egentlig spiller i forhold til andre højttalere jeg har hørt, der har en tendens til at farve lyden..
Jamen pga at jeg har helicon centeren i mit setup er pga følgende: Jeg har altid godt kunne lide helicon serien, og et eller andet sted skulle man starte, så valgte at købe centeren, da det er den vigtigste højttaler i et surround system.. Planen var så at købe helicon 300 til fronter, men efter at have hørt aurum leisure 2 se, var mine ben skubbet væk under mig.. Synes egentlig også at helicon centeren spiller rigtig godt sammen med dem.. også bånddiskant :-)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Usse.
Lækkert grej! Det er fedt at se en der tænker rigtigt ved at vælge en god center . De Aurum er bestemt heller ikke uden evner. Men for setuppets skyld skulle der næsten et par H300 eller H400 ind og så aurumerne om som bag
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Hej Usse.
Lækkert grej! Det er fedt at se en der tænker rigtigt ved at vælge en god center . De Aurum er bestemt heller ikke uden evner. Men for setuppets skyld skulle der næsten et par H300 eller H400 ind og så aurumerne om som bag
MVH WRONG
|
|
|
Og her kan jeg kun være enig - Helicon 300 kan et eller andet ved musikken, og så evner den at spiller stort på trods af den beskedne størrelse. Og så holder du jo også samme klang i front-kanalerne.
Aurum kunne så passende gå som bag-kanaler, og så kunne Beo´erme blive solgt til fordel for mere lækkert grej....
Men det var selvfølgelig kun et forslag..
Fint system! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Planen var så at købe helicon 300 til fronter, men efter at have hørt aurum leisure 2 se, var mine ben skubbet væk under mig..
|
|
|
Vil det sige at du bedre kan li' AC'erne end helicon  __________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ville også helt klart sælge disse "piber" og købe Helicon fronter
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg skal nok til at sælge mine B&O højttalere, måske til min far :-) Jeg må lige vente lidt med køb af højttalere, skal lige spare lidt :-)
Jeg er på udkig efter en ny dvd afspiller af mærket nad, hvilken skal det være.. ? T524, T562 osv.. Måske et andet forslag da der ikke er HDMI udgang ?
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige fået opdateret, hvad siger i så?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 31 December 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser meget fint ud.
vis det var mig ville jeg nok vælge en anden amp. til at trække det. __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne være en mulighed, det lyder ellers meget fornuftig, men tror også der ville være meget mere at hente, hvis det hele blev spændt for en anden amp ;)
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 31 December 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med Aurum Cantus hvor bliv der af spikes under foden på Leisure 2
jeg har dem osse i Rosewood leisure og volla + center er i Ball shaped sapele
hilsen rotel dyr
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fedt.. Jeg går ud fra du er "single" ( der er jo kun den ene stol ) eller bare ego ?
Hvis jeg var dig ( hvilket egentlig ville være fedt ) ville jeg sætte en større sub på ønskelisten, medmindre du er tilfreds 
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE, jo det er skam korrekt at jeg er single ;-) Men har ellers lige fået flyttet biografstolene ind igen, eftersom der skulle flere siddepladser til en nytårsaften. Jeg er fuldt ud tilfreds med min, sub, den leverer mere end rigeligt må jeg sige. Kunne godt bruge en int. forstærker til fronterne, når der lyttes til musik.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
HEHE, jo det er skam korrekt at jeg er single ;-) Men har ellers lige fået flyttet biografstolene ind igen, eftersom der skulle flere siddepladser til en nytårsaften. Jeg er fuldt ud tilfreds med min, sub, den leverer mere end rigeligt må jeg sige. Kunne godt bruge en int. forstærker til fronterne, når der lyttes til musik.
|
|
|
Jamen så er det bare ud og lytte - ( hvis de haster ) 
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke så mange penge at gøre godt med, er også på SU bah.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til helhedsindtrykket af mit setup, synes bare ikke lyden er god nok, har prøvet at indstille alt mht. receiveren. Jamen synes faktisk at mine beolab næsten spiller bedre, kan det ikke kun være receiveren. Det er som om stemmerne ikke kommer ordentlig ud. Har måske tænkt på at sælge hele moleviten, gå til stereo. Det er lidt frustrerende. Jeg er blevet mere og mere kritisk med tiden. Det spiller ikke så hårene rejser sig, lad mig sige det sådan ;-)
Har kigget lidt på følgende int. forstærkere Cayin 252B, Cayin 153B, Classic 6.6, XTZ 100D II, samt fået øje på en lille effekt nemlig Acoustic Reality 202 REF, som jeg har set billig brugt.
Hvad siger i?
|
Til top |
|
|