Forfatter |
|
rexdks Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have fuldt jeres indslag og set jeres forskellige anlæg i et stykke tid, har jeg fået lydt til at fremvise og beskrive mit eget. Selvfølgelig for at få noget feedback fra jer mere vante brugere
Jeg kan lige så godt sige det med det samme. Jeg har ikke den store erfaring på området, men har stor interesse.
Jeg kan lige så godt komme i gang med at beskrive og fremvise
Anlæg: Yamaha RX-V1500, Yamaha CDX 890, Philips DVD 634.
TV: Philips 32" widescreen (vil meget gerne have et lyt LCD tv, gerne et Samsung)
Højttalere: Alle System Audio: SA1070 (front), SA520AV (Center), SA510 (bag) SubEelctro 175.
Ledninger/kabler: Profigold: Digital optisk (til CD), Digital Coaxial (til DVD + Sub), 2x4mm2 (pr kabel til baght)
Der ud over Speedline kabel (4x2,5mm2) til front samt center.
 Billedet er taget fra min lyttepos. Hvor jeg gerne tilbringet tid når kæresten ikke er hjemme (hun har overhovedet ikke interesse)
 Her er taget et billede lidt længere fra, hvor man kan se min 2 pers. sofa der er lytte pos. Jeg ville egentlig gerne have et par fede lænestole i stedet. Sådan man rigtig kan slænge sig tilbage og nyde det.
 Et overblik over brugte udgange og kabler. Det var et stort projekt at få presset alle sammen ned i én kabelbakke der fører væk fra hylden. Dette kan ses på billedet nedenunder.
 Billlede af anlæg, venstre front, toppen af sub lidt af tv + center. Længest til venstre kan man se de to ledninger der går op over loftet til baghøjttalerne. Der mangler jeg at få sat en kabelbakke op. Men jeg kan ikke rigtig finde en i passende størrelse.
 Her er vi så bag subben, men en blik på kabelbakken fra anlæg, og man kan fornemme hvordan bakken buler ud Desuden ligger der lidt ledning gemt under tvbordet.
 Den ene baghøjttaler. Jeg eksperimenterer lidt for tiden hvor højt jeg skal skrue op for dem.
 Bag på den ene baghøjttaler, hvor man kan se ledningen komme ud af loftbeslaget. Det er noget pille arbejde, da der er skruer i vejen.
 Den anden baghøjttaler.
 Nærbillede af centeren. Det var også en kamp af få sat den op. da beslaget var meget svært at stramme ordentligt. Men jeg fik den sat op, og med en svag hældning ned mod lytte pos.
 Her fornemmer man hældningen på centeren.
 Kabelbakken hvor kabler går i hver sin retning. for oven ser man kablernen til baghøjttalerne.
 Her er begge baghøjttalere set ca. fra lytte pos. i 2 personerssofaen.
Så er der ikek flere billeder for denne gang. jeg vil meget gerne have kommentarer til mit setup.
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, og velkommen til  Det lyder som et godt set-up du har anskaffet dig! Specielt SA-ht'erne  Ser frem til lidt billeder, hvis dette er muligt? __________________ Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
rexdks Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for velkomsten
Jeg har en række billeder klar´.
Men hver gang jeg uploadet et billede går internet explorer ned, og billedet gemmes ikke
Er det nogen der har en forklaring på dette? Jeg har lige været ovre og låne et familiemedlems computer, og den opfører sig på samme måde.
Billederne er inde for det regelsæt der er opstillet.
|
Til top |
|
|
henjen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du ellers problemer med din pc når du oploader på andre sider eller bruger den til noget der kræver lidt ekstra af den feks. spil eller afspiller dvd eller lign
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er kan du bruge www.imageshack.us
|
Til top |
|
|
rexdks Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
henjen skrev:
har du ellers problemer med din pc når du oploader på andre sider eller bruger den til noget der kræver lidt ekstra af den feks. spil eller afspiller dvd eller lign |
|
|
Nej dette har jeg aldrig været ude for før, derfor undrer det mig.
Jeg får lidt hjælp, så der skulle snart være billeder på vej
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom der billeder på.. det tog et par forsøg, men det virker nu. dejligt setup iøvrigt -  .. jeg kan hurtigt komme til at savne mine gamle SA'ere når jeg ser et par fine 1070..
|
Til top |
|
|
rexdks Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak for hjælpen til Witzel. Han har lagt billeder ind for mig. Dette havde min computer ikke talent til.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig stue du har dig 
Højttalerplaceringen er nok ikke helt optimal, men de fleste af os bliver jo nødt til at indrette os efter rummet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
rexdks Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Dejlig stue du har dig 
Højttalerplaceringen er nok ikke helt optimal, men de fleste af os bliver jo nødt til at indrette os efter rummet.
|
|
|
Tak skal du have. Er godt klar over at højttalerplaceringen kunne være bedre. Men dette blev umiddelbart den bedste løsning, når man skal have noget der fungerer sammen med rummet, og i den daglige gang. Men kan bare håbe på at man engang får en bolig, hvori der er en kælder der er perfekt til en "rigtig" hjemmebio Dette drømmer jeg om.
Jeg har set nogle her inde på hifi4all som har virkelige misundelsesværdige rum og setup.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rexdks skrev:
Men kan bare håbe på at man engang får en bolig, hvori der er en kælder der er perfekt til en "rigtig" hjemmebio Dette drømmer jeg om. |
|
|
Den drøm er du ikke ene om  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
de højtaler ledninger som er til fronten og center, er det ikke T-hansen ledning som enli er beregnet til bil anlæg?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVis du spørger om det er clean kobbertråde kan jeg svare: Ja, det er det..
Hvor skidtet er købt har ikke den store betydning, og om det er quadruppel skærmet har i dette tilfælde heller ikke den store effekt :)
rex: er det billedet der snyder, eller har du vinklet dine bag højttalere væk fra sweetspot / ud mod sidevægene? - for det er en opstilling jeg aldrig har hørt anbefalet.. Måske man kunne reflektere lydene i væggen og derved rammer lyden efter THX standard selvom baghøjttalerne er placeret langt bag lyttepositionen?! :D
|
Til top |
|
|
rexdks Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
de højtaler ledninger som er til fronten og center, er det ikke T-hansen ledning som enli er beregnet til bil anlæg? |
|
|
Om det er til bilanlæg ved jeg ikke, det er muligt. Da jeg købte mine fronthøjttalere, for efterhånden nogle år siden, (sammen med en forstærker) for at høre stereo, overbeviste sælgeren mig om at disse ledninger var de bedste han havde (købt i expert). Og da jeg så skulle lave dette setup var det lige hvad jeg havde. Så det blev brugt til de forreste højttalere. Ledningen til baghøjttalerne er nok lidt bedre (jeg har ikke den store forstand).
|
Til top |
|
|
rexdks Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Er det billedet der snyder, eller har du vinklet dine bag højttalere væk fra sweetspot / ud mod sidevægene? - for det er en opstilling jeg aldrig har hørt anbefalet.. Måske man kunne reflektere lydene i væggen og derved rammer lyden efter THX standard selvom baghøjttalerne er placeret langt bag lyttepositionen?! :D
|
|
|
Heh, ja det kunne da være jeg skulle prøve at vinkle baghøjttalerne ud mod væggene. Det kan være jeg så bliver fri for at eksperimentere for lydniveauet på disse Dermed sagt at de ikke er vinklet. Jeg har ikke tænkt over det, men kan da egentlig godt se på billedet at det ser ud som om de peger væk fra sweetspot. De sidder desværre bare lige, selv om jeg godt kunne ønske mig en vinkling (ind mod sweetspot). Men da loftet er af gips blev jeg nødt til at sætte dem lige, for at ramme det træ gipsen er sat fast i. (forståeligt?, det har noget med loftbeslagene af gøre ).
Jeg har dog overvejet at lave det om, og så selv lave noget træ på loftet der kan holde højttalerne. Men det bliver ikke i nærmeste fremtid.
Da jeg var ved at købe baghøjttalerne gik jeg også med store overvejelser om guldstandere, eller alm. vækbeslag. Vi blev enige om (kæresten og jeg ) at guldstandere ville blive noget rod, da vi passerer mange gange (spisebord bagved og teressedør). Og ved vægbeslag ville de sidde i vejen når man brugte vores spisebord.
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, kunne heller ikke forstå hvis det var tilfældet :) Beslagende i sig selv ser meget smarte ud, men du har ret, der mangler nogle muligheder for vertikal og horisontalt at kunne justere højttaleren!! Forstår udemærket valget, det ser skide godt ud, og de sidder garanteret ikke for højt pga. afstanden til sweetspot, Men hør nu her :
Hvorfor borer du ikke bare et nyt hul i toppen af beslaget (den runde plade) så kan du bruge nøjagtig samme skrue og hul i loftet som før!! Keine problem... Bare sørg for at det nye huls afstand til det originale/gamle bliver ens på begge beslag, eks. 2 cm, hvis du forstår hvad jeg mener :)
Ellers nydeligt setup med harmoni mellem apparaterne og højttalerne - prismæssigt og sikkert også "ydelsesmæssigt".. Ser nogen gange folk der bruger mange tusinde på højttalere og så 2000kr på en forstærker, eller omvendt 
|
Til top |
|
|
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 15 December 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|