Forfatter |
|
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Efter en mindre update af mit hifi udstyr (mest placering) så har jeg taget lidt billeder. Okay så, en del billeder .
Da jeg for det meste har været på SU så har jeg ik haft råd til det helt store, men er meget godt tilfreds med det jeg har fået samlet.
Kommentare, ris og ros modtages gerne.
Udstyr (Gale/Yahmaha):
- 3040: Fronthøjtalere
- 3060B: Baghøjtalere
- 3090: Subwoofer
- 3050C: Centerhøjtaler
- Yamaha RX-V650: Surround Receiver
- DENON DVD-1720: DVD-afspiller
Div. Kabler:
- Højtaler: QED Original kabel (Hifiklubben)
- TV/DVD: Profigold Scartkabel (PGV782)
- TV/VHS: Profigold Scartkabel (PGV782)
- DVD/RECEIVER: Optisk kabel
- SUB/RECEIVER: Profigold Sub-kabel (PGA4105)
Ønskeliste:
Ja i tænker måske nu at det ik var de store ønsker, men det gir ingen mening at skrive nogle vildt dyre højtalere eller DVD op, da jeg er på elev løn og derfor ik har det store råderum. Så ville jeg hellere liste nogle ønsker som er overskuelige og derved opnåelige. Har lidt forelsket mig i Dali Concept 6'eren, syntes den har en go konevenlig størrelse, lyder godt og til en overkommelig pris for mit vedkommene. Da jeg har udskudt fladskærms TV planerne på ubestemt tid går jeg og overvejer om jeg skulle finde en brugt Z3'er eller Z4'er, da det vil gi mit råd til et "ok" lærrede.
Billeder:
Sådan kom det til at se ud efter omrokaden. (ældre billede kommer længere nede):

Sweet spot fra sofaen:

Gale 3040 Gulvhøjtaler uden stof forfra og i profil:

Gale 3040 Gulvhøjtaler set bagfra med wireing:

3040'erne står hver på en sort granit flise så jeg kan gøre brug at de medfølgene spikes. Fliserne står på nogle skum plader for at beskytte gulvet:

Gale 3060C Centerhøjtaler set forfra og i profil:

Gale 3090 Subwoofer med og uden stof:

Jeg har prøvet at få skjult kablerne så godt som muligt og her ses kablerne til subben:

Gale 3060B Dipol Baghøjtalere med og uden stof:

Kablerne var et af de større projekter i denne omgang og er godt tilfreds med resultatet. Her kommet nogle billeder af hvordan jeg fik taklet kabel rodet:

De Bananstik jeg bruger til højtalerne:

Min Yamaha Surround Receiver:

Min Denon 1720 DVD og Philips Video:

Her kommer 2 billeder af sofa arrangementet så du kan få et helheds indtryk:

Som lovet så er her et billede af hvordan det stod før:

Mit lille film udvalg:

The end of the pictures 
Håber ik der var for mange billeder. Næste projekt er nok en 32" fladskærm. Har øje på et par stykker fra Samsung, men der skal lige være penge til det, men det kommer nok. Og derefter er det nok en projektor. Når jeg så engang er færdig med det hele så er det nok på tide at opgradere mine højtalere. Har kigget lidt på Dali Concept 6 og synets de er rigtige dejlige, men dem må jeg nøjes med at have i mine drømme, hehe. Kan jo også bare vinde i lotto 
Spørgsmål, kommentare, ris eller ros er meget velkommende.
-LPH __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser meget bedre ud angåenden opstilling, har du nået mellem spikes og den marmorsten plade?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
ser meget bedre ud angåenden opstilling, har du nået mellem spikes og den marmorsten plade? |
|
|
Hehe, det er ikke marmor, men granit . Ja der er nogle andre spikes fødder jeg havde. De er ik særlig store så de laver mærker i gulvet. Det er ik meget, men vores gulv tager så vildt meget imod det mindst 
-LPH
|
Til top |
|
|
elfernovich Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt set-up LPH.. 
Det ser godt ud med kablerne efter du har fået ryddet op i dem..
Og det er egentlig en ret fed stue du her der, hvor højtalere ikke dominerer.. Flot arbejde..
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et smukt og stiiilet Set-up... Jeg har haft 3045, og det er en rimelig god højtaler!:.Jeg synes bare ikke det var helt nok ..
Hvad synes du om subben?? - jeg havde nemlig selv kigget på den, men faldt over noget andet!:..
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Det er et smukt og stiiilet Set-up... Jeg har haft 3045, og det er en rimelig god højtaler!:.Jeg synes bare ikke det var helt nok ..
Hvad synes du om subben?? - jeg havde nemlig selv kigget på den, men faldt over noget andet!:..
mvh Henrik
|
|
|
Tak for de pæne ord. Jeg er rigtig rigtig meget glad for subben. Det er skræmmende hvad den kan når det går vildt for sig. Og jeg er måske også enig med dig om de ik er de bedste, men på en SU så syntes jeg de lyder meget godt. Vil gerne opgradere dem når en gang jeg får råd.
-LPH
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 19 September 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter det siste billedet af dit front HT og tv så står de da for tæt på hianden giver da for tæt overkrys af lyden ,plus du har din bas ligge på gulvet godt nok med føder men her kunne du godt dæmpe lyder så den bliver mere i luften end i gulvet ,og du har flytte rundt med basen jeg har prøvet at sætten den i center her lyder den best måske skulle du prøvet det ? , kun som forslag ,
hilsen sony dyr
|
Til top |
|
|
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 19 September 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ mangler du kun lige en projektor. hehe Det ser ok fornuftigt ud , og mht. lyden ser det meget godt ud ! Men lidt mere mellemrum mellem fronthøjtttalerne. Man plejer gerne at sige at ligeså mange meter der er imellem højttalerne skal der også være ud til lyttepositionen, så dvs. at du har kun 2 meter ca., selvom du sidder 4 meter fra dem..., så ryk den ene lidt længere ud til siden. Eller fint !
__________________ Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
sony dyr skrev:
efter det siste billedet af dit front HT og tv så står de da for tæt på hianden giver da for tæt overkrys af lyden ,plus du har din bas ligge på gulvet godt nok med føder men her kunne du godt dæmpe lyder så den bliver mere i luften end i gulvet ,og du har flytte rundt med basen jeg har prøvet at sætten den i center her lyder den best måske skulle du prøvet det ? , kun som forslag ,
hilsen sony dyr
|
|
|
Undskyld men jeg har lidt svært ved at tyde hvad du skriver. Forstår godt det med højtalerne står for tæt, det er det med subwooferen. Ja den står på gulvet, hvor skulle den ellers stå? Har planer om at få noget lydisolerene materiale som den kan stå på så lyden ik går så meget i gulvet. Og så det sidste, hvad mener du med at sætte subben i center?? Under fjernsynet?
lockheed skrev:
SÅ mangler du kun lige en projektor. hehe
Det ser ok fornuftigt ud , og mht. lyden ser det meget godt ud !
Men lidt mere mellemrum mellem fronthøjtttalerne. Man plejer gerne at sige at ligeså mange meter der er imellem højttalerne skal der også være ud til lyttepositionen, så dvs. at du har kun 2 meter ca., selvom du sidder 4 meter fra dem..., så ryk den ene lidt længere ud til siden.
Eller fint !
|
|
|
Okay, det vidste jeg faktisk ikke. Højtalerne kan ik rigtigt komme længere fra hinanden for så kommer den til at stå i vejen for spisebordet. Næste projekt er faktisk et 32" LCD tv. Jeg arbejder ved et engros firma som lager mand og min øverste chef er ved at se om han kan skaffe mig et Samsungs TV. Skulle få besked i denne uge så går og venter spændt, næsten som juleaften, hehe. Men jo jeg vil da gerne have en projektor og det skal jeg også nok få en dag. Problemet er igen her at væggen ik er så stor og hvis jeg smider det lige på væggen så syntes jeg man kommer til at sidde for skævt iforhold til billedet. Men håber en dag at få en stue som jeg kan udnytte optimalt.
PS. Syntes mange af dem jeg kigger på herinde har deres fromt højtalere ca samme længde fra deres tv som jeg har, men måske sidder de ik så langt fra TV'et som jeg gør.
-LPH
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 19 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup.  Jeg kan godt lide måden du har fået integreret hjemmebio i stuen uden det dominerer rummet.  En fladskærm ville være prikken over i'et  Det er dog lidt synd du ikke kan få mere afstand mellem fronterne. Det ville gøre meget for stereoperspektivet.
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Flot setup. Jeg kan godt lide måden du har fået integreret hjemmebio i stuen uden det dominerer rummet.  En fladskærm ville være prikken over i'et 
Det er dog lidt synd du ikke kan få mere afstand mellem fronterne. Det ville gøre meget for stereoperspektivet.
|
|
|
Kan kun gi dig ret, men der er ik plads til mere så jeg må nøjes . Som nævnt tidligere går jeg og venter på hvad min chef finder til mig. Der skulle gerne komme et bud her i ugen og så smider jeg det nok op her inde, da TV heller ik er min stærke side.
-LPH
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
granit/marmor kunne ikke lige huske navnet den aften havde det nu på tungen heh,
du har ikke overvejet nogle VT feet mellem granit og spikes? __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
granit/marmor kunne ikke lige huske navnet den aften havde det nu på tungen heh,
du har ikke overvejet nogle VT feet mellem granit og spikes?
|
|
|
Er ik helt sikker på hvad du mener. Mellem spikene og granitpladen har jeg nogle VM ACOUSTICS VM tablets fra Hifiklubben og under granit pladen er der nogle VALHALLA TECHNOLOGY VTfeet igen fra Hifiklubben. Syntes du der skal mere til??
-LPH
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
*TV Update*
Har jo gået og snakket om at jeg skulle få et tilbud fra min chef om et Samsungs TV. Tilbudet er desværre udeblevet og i dag havde jeg lige fat i min chef for at høre om der var nyt og om de havde glemt os. Han sagde at han ville skrive en mail og rykke for det. Så jeg kan kun gå og håbe på det bedste og at der kommer et bud.
Men i samme anledning er jeg kommet i det dilemma, om jeg skal sælge min nuværende DVD. Skulle jeg få en fladskærms tv ville HDMI jo være en dejlig ting og det har min DVD ikke. Derfor går jeg og overvejer om jeg skal smide min DENON 1720 i salgs sektionen. Den er fra April månede i år og der er self garenti endnu. Jeg har kigget på den der er et nummer større, nemlig DENON 1730, nu da jeg er elev og ik vælter mig i penge så tror jeg den ville være sagen for mig. Pointen er bare hvad jeg evt kan få for den jeg har nu så jeg kan få en ny.
|
Til top |
|
|
elfernovich Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
*TV Update*
Har jo gået og snakket om at jeg skulle få et tilbud fra min chef om et Samsungs TV. Tilbudet er desværre udeblevet og i dag havde jeg lige fat i min chef for at høre om der var nyt og om de havde glemt os. Han sagde at han ville skrive en mail og rykke for det. Så jeg kan kun gå og håbe på det bedste og at der kommer et bud.
Men i samme anledning er jeg kommet i det dilemma, om jeg skal sælge min nuværende DVD. Skulle jeg få en fladskærms tv ville HDMI jo være en dejlig ting og det har min DVD ikke. Derfor går jeg og overvejer om jeg skal smide min DENON 1720 i salgs sektionen. Den er fra April månede i år og der er self garenti endnu. Jeg har kigget på den der er et nummer større, nemlig DENON 1730, nu da jeg er elev og ik vælter mig i penge så tror jeg den ville være sagen for mig. Pointen er bare hvad jeg evt kan få for den jeg har nu så jeg kan få en ny.
-LPH
|
|
|
Så er det jo bare og håbe på det bedste angående den fladskærm..
Angående den dvd-afspiller, så har jeg ikke rigtig nogen idé om, hvad du kan tage for den, men hvis du beslutter dig for at skal sælge den, må du meget gerne sende mig en PB, for jeg står nemlig og skal have fat i en ny dvd-afspiller..
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har disse: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Hoejttaler tilbehoer/VALHALLA_TECHNOLOGY_VTfeet__0-10_kg.htm under granitpladen. Havde dem under højtalerne før, men da højtaleren vejer mere på forsiden så stod de ikke jævnt. Det kan jeg så kompencere for nu da jeg bruger spikes som kan indstilles.
Men jeg har ingen til min sub, har ik lyst til at købe sådan en pakke med 8 i når jeg kun skal bruge 4. Kunne jo evt se om jeg kunne finde en der har lyst til at dele med mig , men så kommer der jo sikkert noget porto ind i billedet også.
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey,
har lige Prøvet at lave en tegning over det jeg mente

__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
okey,
har lige Prøvet at lave en tegning over det jeg mente
*har slettet billedet pga det bare fylder :)*
|
|
|
Ved godt hvad du mener, men har valgt at smide dem under granitpladen for at skåne gulvet og kan ik rigtig se hvad forskellen skulle være om det er under spikenes eller under granit pladen. Men her må de kloge hoveder gerne sige jeg er forkert på den. Og på denne måde ser det meget kone-venligt ud.
|
Til top |
|
|