Forfatter |
|
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
*UPDATE 5/10-05 - NYT på S. 4*
*NYE BILLEDER 5/10-05 S. 4*
Så er der skiftet lidt ud grundet omrokering af stuen og dermed mindre plads på gulvet. Jeg har anskaffet mig et par minipods fra Blueroom og disse spiller ganske fornuftigt (pris/størrelse) taget i betragtning. Jeg fandet sættet i USA til under halv pris og med forsendelse+moms/told endte jeg præcist på halv pris ift. Hifiklubben herhjemme.
Højtalerne skal smides op på væggen og suppleres med nogle micropods og en sub (B&W formentlig).
Det var ikke med min gode vilje, at jeg har anskaffet mig disse ny, da jeg har været rigtig glad for Dali'erne, men sådan er livet engang imellem ;)
Nye billeder:

Hej alle
Efter at have fulgt med og spurgt mig omkring på dette vidunderlige forum, har jeg nu været ude og bruge af (konens) sparekroner! Det blev til følgende setup og det skal rigges til i aften. Det blev indkøbt i Hifiklubben i aftes, men de havde desværre ikke receiver og fronthøjtalere hjemme, så jeg måtte sende konen ned til deres lager i Nørager for at hente skidtet hjem til farmand . Når klokken ringer og jeg har fri, vil jeg køre ud og finde mig et TV, så jeg også kan nyde en film eller to i weekenden. Kan stadig ikke helt bestemme mig for, hvilket TV det skal være, så hvis nogen har en god ide til et 32" 100hz TV til 8000.- så må i endelig sige til.
Surroundreciever: Cambridge Audio azur 540R
DVD: Cambridge Audio azur 540D

Fronthøjtalere: Dali 5005

Baghøjtalere: Dali r1000

Center: Dali c1000

Kabler: Bandbridge profigold (scart, dig. koaxial samt DVD-A) - HT-kabler hentes i eftermiddag, ved ikke hvilket mærke endnu.
Og så mangler jeg bare et lille møbel til receiver og DVD så kom frisk med nogle gode ideer. Det skal ikke fylde for meget og skal helst være pænt at se på Skal stå ved siden af TV'et.
Det var alt for denne gang. . Kommentarer/kritik/ros modtages gerne, da det er mit første ægte "mid-fi" anlæg.
Her er lidt flere billeder - bl.a. af mine rare gulvlister med indbygget kabelbakke. Og desuden mit nye TV som blev et Philips 32PW8609.

/nimand
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest tillykke med dit setup. Min støvede hukommelse fortæller mig at et Panasonic 32" 100hz i den prisklasse er et af de bedste bud, men kig lidt ovre i TV subforaet du er ikke den første der spørger. (har du overvejet en projektor?) __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har overvejet projektor, men som jeg kan forstå det, ville det være en tand for dyrt dels i anskaffelse og dels i længden, da det også skal kunne fungere som dagligdags TV. Men med tiden bliver systemet helt sikkert suppleret med en projektor og et dejligt stort lærred 
/nimand
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nimand-> Godt at høre dine overvejelser omkring projektor og du har ret i at det hurtigt løber op med 3-4 timer hver dag. Det er dog alligevel imponerende hvad man kan få for 10K. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det står nu er økonomien "kun" til et TV i den prisklasse, så det må vente lidt - hvilket nok også går. Jeg havde før dette indkøb et meget lille TV (22-24" eller noget) og et pap alt-i-et surround anlæg fra Hitachi. Så alt i alt er det et godt skridt i den rigtige retning 
Nu du siger Panasonic, kan du måske også sige mig, hvem der forhandler dette mærke?
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke huske nærmere detaljer omkring Panasonic, kommer pludselig i tvivl om jeg forveksler modellen med PD30 som er en noget anden prisklasse. Der kommer nok nogen snart og kommer med mere kvalificeret hjælp end hvad jeg kan tilbyde på TV-området. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set efter den del fjernsyn i det prisleje, du nævner. Og så vidt jeg kunne se, vil du kunne finde dem i El-Giganten eller Merlin (Jeg har kun checket på nettet).
Du burde kunne finde et Panasonic TX32PX10F til omkring 8.000 kr. http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1008937/index.html
Jeg har også set et Thomson 32WZ410B til samme pris, men jeg kender ikke noget til kvaliteten af det mærke.
Vh Flemming |
|
|
Til top |
|
|
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke skrive lidt om den cambridge reciever, en søgning på nettet er lidt sparsom med detaljer. Tror jeg smutter forbi klubben og hører den idag. Den virker ret spændende
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.cambridge-audio.co.uk/540r_amp.html - hvis det ikke er nok om receiveren så kan jeg ikke hjælpe dig så meget, da jeg kun har set/hørt den i H-klubben. Den står nu derhjemme i en kasse, efter min dejlige kone er kommet hjem fra Hifi klubbens lager med den sgu rart med en pige, der gider at ofre sig lidt for at gøre sit legebarn af en mand glad 
/nimand
|
Til top |
|
|
hedi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til TV har Bilka et 32" 100 hz Philips PW8506 til knap 6000 på bud i denne uge. (det er rigtigt billigt)
Jeg har selv PW8206 udgaven, som jeg købte for kr. 8000. i Bilka på bud.
Det er et rigtigt godt tv efter min mening.
MVH
henrik
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hedi --> tak for tippet. Efter lidt søgen tror jeg det bliver 32PW8609 modellen som kan fås hos Expert til 7999.- inkl. bord. Phillips originale borde koster ca. 2000.- så det er et meget godt køb. Modellen er trods alt nyere end 32PW8506.
Det eneste jeg er lidt i tvivl om med 8609'eren er, at der i produktspecifikationerne fra philips.com ( http://www.p4c.philips.com/files/3/32pw8609_12/32pw8609_12_p ss_eng.pdf)
står, at det understøtter progressive scan, hvilket som jeg forstår er lidt usandsynligt på et TV i den prisklasse?!
/nimand
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
blaster Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nimand skrev:
http://www.cambridge-audio.co.uk/540r_amp.html - hvis det ikke er nok om receiveren så kan jeg ikke hjælpe dig så meget, da jeg kun har set/hørt den i H-klubben. Den står nu derhjemme i en kasse, efter min dejlige kone er kommet hjem fra Hifi klubbens lager med den sgu rart med en pige, der gider at ofre sig lidt for at gøre sit legebarn af en mand glad 
/nimand
|
|
|
Du har åbenbart set reklamen med "hvad blomster kan gøre" 
Mvh
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
blaster --> godt ord igen der...må nok hellere lige svinge omkring blomsterhandleren på vejen hjem ;-) Tak for det (næsten) bedste tip i dag 
/nimand
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med dit nye anlæg, har selv Dali og er har kun ros tilovers for dem  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ak ak ak, endnu en sjæl hooked på en hobby, der bare bliver dyrere og dyrere
Tilgengæld bliver den også sjovere og sjovere
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der billeder til dem som ikke har nok i ord 
/nimand
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert, lækkert. Jeg har selv haft 6006, så jeg ved hvad Blue kan præstere.. 
Jeg er især vild med dit hifi-rack! Hvor har du købt det lækre møbel henne?
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fik jeg af Fona som tak fordi jeg købte en skærm af dem...rare mennesker !
Er ved at kigge lidt omkring efter et lille rack til de 2 enheder, men synes skisme det er noget dyrt for så "lidt". Nogle ideer?
/nimand
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pæne billeder !!! ser godt ud  men ville nu os godt se et af konen der har betalt for det  bare for at se hvad det er man skal kigge efter
|
Til top |
|
|