Forfatter |
|
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lige kort, er der nogen der ved hvorfor de ikke har sanyo z4 mere??? er de ved at skifte til andre producenter mon
Mvh. Benfi
|
Til top |
|
|
Gyzzo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der to grunde til.
Den første er, at DLP-projektorerne efterhånden er kommet så langt ned i pris, at de er det bedste køb under 20.000,- Læs evt. tråden "DLP’erne kommer!": http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38102
Selv Otto har nu en Optoma HD72i stående i stuen.
Den anden grund er, at det ikke længere er rentabelt for os at sælge Sanyo Z4. Avancen på dem er minimal og de sidste blev solgt med tab. Det er naturligvis ærgerligt, at dette skal være grundlag for at stoppe salget.
Håber det er forklaring nok.
|
Til top |
|
|
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak det var fint, saa maa man ned til jer og se om i kan overbevise mig til DLP
|
Til top |
|
|
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på de ikke kommer til at vise dig Sony VPLVW 100 med HD-DVD signal. Det er simpelthen for godt!!!
Mit opscalerede DVD-signal på min sony HS-60 er intet i forhold
til dette. Måske man skulle til at lægge 3000 til side hver måned og så
om ca 30 måneder erhverve sig denne fantastiske projector.
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
bird skrev:
Pas nu på de ikke kommer til at vise dig Sony VPLVW 100 med HD-DVD signal. Det er simpelthen for godt!!!
Mit opscalerede DVD-signal på min sony HS-60 er intet i forhold til dette. Måske man skulle til at lægge 3000 til side hver måned og så om ca 30 måneder erhverve sig denne fantastiske projector. |
|
|
Hehe 
- ellers kan du håbe på at de gode folk hos Tapeconnection får fingrene i Mitsubishis kommende 1920*1080 LCD projektor med D6 paneler eller Panasonics rygtede 1920*1080 LCD projektor (paneltype=?) til væsentligt lavere priser end VW100. Men hvordan de vil performe i sammenligning kan man kun gisne om pt. 
30 måneder er laaang tid at vente på 1080!  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
- ellers kan du håbe på at de gode folk hos Tapeconnection får fingrene i Mitsubishis kommende 1920*1080 LCD projektor med D6 paneler eller Panasonics rygtede 1920*1080 LCD projektor (paneltype=?) til væsentligt lavere priser end VW100. Men hvordan de vil performe i sammenligning kan man kun gisne om pt.  |
|
|
VW100 er god af mange andre årsager end 1080p. Rent faktisk vil jeg gå så langt som at sige at det er en rigtigt god projektor der tilfældigvis er 1080P, men det er ikke dét i sig selv der gør den god. Jeg ville hellere kigge på en (fiktiv) 720P udgave af VW100 end en 1080P udgave af min HD72, eller en 1080P LCD (som jo rent faktisk allerede findes, men bare er så dyr at ingen har bemærket den - fra Fujitsu). Så ved jeg godt at de nye D6 LCD ikke bare sådan lige kan sammenlignes med D5, men stadigvæk er der meget andet end opløsning i verden. Det er IKKE 1080P i sig selv der gør VW100 så fed. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto - jeg var lige forbi forleden for at tjekke jeres DLP'ere ud, men opdagede til min rædsel, at en eller anden tømrer har indkvarteret sig i jeres ex-demorum. 
Ved du hvornår i får det hele på benene igen og kan du fortælle hvilke ændringer vi måske får at se i jeres demorum?
Tog så ind i HiFiKlubben og demo'ede den nye InFocus IN76 DLP - den var ganske fin (forbløffende lav blæserstøj), men den mangler 'noget' i sortniveauet og så kunne jeg se noget 'uro' i billedet under hurtige panoreringer (eller når en skuespiller hurtigt drejer ansigtet eller lignende). Det lignede dithering, men det er jeg vant til kun at få øje på i mørkere scener.
Men til prisen er det en ganske udemærket maskine - gode farver, høj opløsning. __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Otto - jeg var lige forbi forleden for at tjekke jeres DLP'ere ud, men opdagede til min rædsel, at en eller anden tømrer har indkvarteret sig i jeres ex-demorum. 
Ved du hvornår i får det hele på benene igen og kan du fortælle hvilke ændringer vi måske får at se i jeres demorum? |
|
|
Jeg regner med at vi er færdige midt i næste uge, der skal lige males osv når tømrerne er ude, og det afhænger også lidt af hvor hurtige elektrikerne er. Ændringerne vil nok ikke være specielt åbenlyse, men ikke desto mindre væsentlige: Vinduet ud imod vejen bliver lukket af, så der bliver en ren væg i stedet for. Det gør vi først og fremmest for at kunne vise et fastramme-lærred, og derudover vil vi hænge fire forskellige rulle-lærreder op, så man kan sammenligne. Desuden giver det lidt bedre mørklægning, da vores gardin i dag ikke slutter helt tæt. Denne ændring skulle samtidigt gerne forbedre akustikken i rummet, og samtidig ændrer vi på bagvæggen, også af akustiske hensyn.
Mht. at "tjekke vores DLP'ere ud", så har vi lige nu kun Optoma HD72 og Mitsubishi HC3000 i butikken. Samsung SPH 710 følger efter når den ellers kan leveres igen, og så vil vi formentligt også få Optoma HD81 til demo når den kommer. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK -takker. 
Jeg håber så det bliver muligt at lave en direkte sammenligning imellem DLP'erne og VW100 med samme kilde. HC3000 havde jeg lidt blandede følelser med, ligesom det var tilfældet med InFocus IN76. Optoma'en er med sin mangel på lensshift (og dens offset) også lidt besynderlig, på trods af det gode billede. Det er sjovt hvor stor betydning denne lille feature pludseligt kan få. __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
Til top |
|
|