Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 21:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Rentefrit lån=> gebyr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

jeg faldt lige over en forhanlderannonce her på forsiden hvor der bliver reklameret for et forstærkersæt:

Sidst i annoncen står der følgende:

"Husk at vi nu kan tilbyde rentefri finansiering. Eksempel Kr. 30.000,- over 12 måneder til kun 2.640,- om måneden eller 23 måneder til kun Kr. 1.385,- om måneden. Kontakt os for andre beløb. "

tjaa 12*2640kr giver ikke 30.000kr men 31680kr. Er det så lovligt at kalde det rentefrit? Dvs. det merbeløb man betaler er ikke renter men gebyrer???

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

jeg faldt lige over en forhanlderannonce her på forsiden hvor der bliver reklameret for et forstærkersæt:

"Husk at vi nu kan tilbyde rentefri finansiering. Eksempel Kr. 30.000,- over 12 måneder til kun 2.640,- om måneden eller 23 måneder til kun Kr. 1.385,- om måneden. Kontakt os for andre beløb. "

tjaa 12*2640kr giver ikke 30.000kr men 31680kr. Er det så lovligt at kalde det rentefrit? Dvs. det merbeløb man betaler er ikke renter men gebyrer???

Ja det er fuldt lovligt... desværre, for der er mange som "falder for det" ude omkring.

Dog har jeg mest set den der med at man giver et GEBYR for at få lov til at afdrage i rater, og selvom de kalder det noget andet, så er det for mig at se renter, så kan de sg kalde det hvad de vil. Det er en ekstra udgift som de LOKKER MED og hvad enten det er selve forretningen (det er det sjældent) som "låner" kunden pengene, så tjener de fedt på det. Det bedste er altid, enten at gå i sin bank og låne de penge som man skal bruge, eller aller bedst selvfølgelig, at betale kontant!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Kan man gødt han bruget et selskab , som jeg også bruger.

Jeg vælger bare en anden måde , jeg har valgt at betale alt for den kunde der køber,jeg vælger rente/gebyrfrit , men det koster så mig penge.

Det kan du også vælge men snak med ham om det først.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Nu var det ikke fordi jeg skulle købe det. Min su rækker ikke til Edge forstærkersæt til 80000, selvom det er lækkert. Men hvis jeg skulle lånte jeg dem i banken i stedet til e 1/4 af renten. tak for info

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Tjaa, ikke forbi mit svar er særligt juridisk, så koster det jo penge at låne penge. Om det hedder renter eller gebyrer er kun et spørgsmål om hvad barnet skal hedde. I de tlfælde du henviser til her, er det så fuldstændigt ligegyldigt, i hvert fald for så vidt angår stiftelsesomkostningerne, for gebyret har samme skatteværdi som renterne. 

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg gentager lige noget som vist nok er skrevet før, det er altid årlige omkostninger i procent (ÅOP) du skal kigge på. Det er ligegyldigt med alt det andet manipulative information, kig på ÅOP.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
taz123456 skrev:

Tjaa, ikke forbi mit svar er særligt juridisk, så koster det jo penge at låne penge. Om det hedder renter eller gebyrer er kun et spørgsmål om hvad barnet skal hedde. I de tlfælde du henviser til her, er det så fuldstændigt ligegyldigt, i hvert fald for så vidt angår stiftelsesomkostningerne, for gebyret har samme skatteværdi som renterne. 

Jeg mener nu ikke, at du kan trække gebyr fra i skat, selvom rentefradraget er meget udhulet !!!!!

Men tal altid med egen bank først, de er normalt meget billigere at låne af, og så er de også ofte mere forstående hvis du beder om at springe et afdrag over.

PS: Et af de værste firmaer med alle disse "skjulte" omkostniger er dælme Leasy - Lej dig flad.
Og samtidig er deres købekontrakter horrible, typsik omkring 25-30% i ÅOP !!!!!!, og priserne de bruger som grundlag ligger i forvejen ofte 2-30% over. Hos Leasy hedder det køb 1 nu betal for 3 over 6 år.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Jeg gentager lige noget som vist nok er skrevet før, det er altid årlige omkostninger i procent (ÅOP) du skal kigge på. Det er ligegyldigt med alt det andet manipulative information, kig på ÅOP.

Man skal også huske at kigge på tilbagebetalingstiden. En ÅOP på 2 % over 10 år kan være dyrere end en ÅOP på 20 % i et år.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
luis figo skrev:

Man skal også huske at kigge på tilbagebetalingstiden. En ÅOP på 2 % over 10 år kan være dyrere end en ÅOP på 20 % i et år.

Her må jeg nok sige det er tildels forkert for det kommer an på inflationen. Hvis den er 3% så er realrenten i det første tilfælde -1%, og du bliver betalt for at låne penge. I det andet tilfælde er realrenten 17%.

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

I det første tilfælde med 12 måneder er gebyret/renten kun 5,6%. Det er altså en meget lav rente og spørgsmålet er om det overhovedet er værd at spilde tid på at finde det billigere andre steder. Hvis man tager højde for inflation så er det forholdsvis tæt på at være gebyr/rente frit.
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
I det første tilfælde med 12 måneder er rente gebyret/renten kun 5,6%. Det er altså en meget lav rente og spørgsmålet er om det overhovedet er værd at spilde tid på at finde det billigere andre steder. Hvis man tager højde for inflation så er det forholdsvis tæt på at være gebyr/rente frit.

Det er fordellen ved at købe for større beløb når det er rentefrit. Hvis det ligger på 5,6% så fås det ikke meget bedre som forbrugslån og realrenten er ca. 3%. Det vil jeg kalde et yderst fornuftigt forbrugslån, hvor det så end er. Om produkterne du køber så er meget dyrere end andre steder er en anden sag!

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Det er da stadigt billigere at tag et Rentefrit lån på 1 eller 2år dem jeg kender der koster det 4% at det beløb man køber for dog min. 450,- og så kr. 20,- i gebyr om måneden.

1680,- for at låne 30.000,- er da ikke ripoff men det er måske en smagsag, det er jo altid billigere at betale kontant. Man får jo ikke noget gratis

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

det er jo altid billigere at betale kontant. Man får jo ikke noget gratis

Hæ Hæ hvor utroligt det end lyder......nej bøje, hvis realrenten er negativ bliver du betalt for at låne penge. Jeg mener nogen blev stinkende rige ved at gøre det i 70erne hvor der var høj inflation. Långiver er taberen, hvis han modtager 10% i rente og priserne stiger med 11% i samfundet, her taber han 1% som du vinder som låntager.

Men som andre skriver det er ikke værd at bruge meget tid på at lede efter andre lån, det er billigt som forbrugslån.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

synes nu banken plejer at være et meget godt redskab til pejling, hvis de ikke vil låne en penge, er der sgu nok en god grund til det. Kan dog ikke se det helt store problem i at låne pengene og betale dem af over x antal måneder hvis man har en nogenlunde sund økonomi. Der vil altid være folk der argumenterer for at det er smartere at lægge pengene til side, men det er da let nok at sige. Nu er det jo at bruge alle pengene der holder samfundet kørende.

Jeg har da også prøvet til en lønforhandling at presse et par tusinde mere ud af chefen med samfundet som argument, dog uden det helt store held, da svaret var at så skulle min lønstigning være procentuelt det større næste gang

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Jeg mener nu ikke, at du kan trække gebyr fra i skat, selvom rentefradraget er meget udhulet !!!!!

Se Ligningsloven § 8, stk 3 eller ligningsvejledningen afsnit A.E.1.3. Stiftelsesprovisioner, éngangspræmier og lignende éngangsydelser for lån kan fratrækkes, dersom lånets løbetid ifølge låneaftalen er mindre end to år. Deraf også løbetiden i det nævnte eksempel (12 mdr. og 23 mdr.).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes