Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 14:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: KT-Radio i Odense, undgå dem. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mwulffn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har været så uheldig at købe en Pioneer DV-490 dvd afspiller hos KT-radio i Odense.

Den er nu til reperation for 2. gang. Første gang var den væk i en måned fordi den havde problemer med at spille dvd'er via hdmi udgangen uden
flimmer.

Den samme fejl opstod så igen og jeg indleverede den endnu en gang. Nu har den så været til reperation i 19 arbejdsdage (ca 1 måned) og der
er stadig ikke en løsning i sigte.

Jeg har bedt KT om at hæve købet da jeg sandt at sige ikke synes det er rimeligt at en dvd-afspiller skal være knap 2 måneder på værksted når
jeg har haft den fra den 20-11-06 til i dag.

KT-Radio har syltet sagen indtil på mandag hvor de vil kontakte Pioneer Danmark for at få svar. Jeg vil forsøge at hæve købet hvis jeg ikke har
min dvd afspiller på onsdag (22 arbejdsdage).

Så jeg vil på det kraftigste anbefale ALLE om ikke at købe noget som helst der, med mindre de er sikre på at det ikke kan gå i stykker.

MVH
Michael
Til top Vis mwulffn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mwulffn

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Og du synes ikke det er en smule overdrevet direkte at fraråde andre at handle i KT Odense, blot med henvisning til en enkelt uheldig sag? Der er jo ingen butikker i denne verden der helt kan undsige sig, at der i ny og næ sælges produkter med fejl. Det sker for alle

Desuden virker det som om, ud fra din beskrivelse, at KT har handlet helt i overensstemmelse med købeloven, dvs deres ret til at forsøge udbedring. Dog giver jeg dig ret i, at de efterhånden presser grænsen for rep.tid men efter min vurdering er de stadig på den rigtige side af hvad man kan forvente.

Desuden har dette næppe noget med butikken som sådan at gøre. At rep af den slags ting tager lang tid for butikker uden eget værksted (går ud fra at KT får tingene ordnet andre steder?) er meget forventligt. Så med andre ord finder jeg din kritik en smule tynd, pardon my french..

Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

Desuden har dette næppe noget med butikken som sådan at gøre. At rep af den slags ting tager lang tid for butikker uden eget værksted (går ud
fra at KT får tingene ordnet andre steder?) er meget forventligt.

Lige pæcist dén opfattelse vil jeg anfægte. Købeloven er blind for sælgers interne arbejdsfordeling. At de ikke har et eget værksted, eller at dette
har for travlt er ikke, har aldrig været og bliver aldrig købers problem.

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Mortus skrev:

Desuden har dette næppe noget med butikken som sådan at gøre. At rep af den slags ting tager lang tid for butikker uden eget værksted (går ud
fra at KT får tingene ordnet andre steder?) er meget forventligt.

Lige pæcist dén opfattelse vil jeg anfægte. Købeloven er blind for sælgers interne arbejdsfordeling. At de ikke har et eget værksted, eller at dette
har for travlt er ikke, har aldrig været og bliver aldrig købers problem.

Jeg er enig, undskyld hvis jeg ikke lige fik præciseret dette... Jeg mente såmænd generelt, uden for købelovens optik. Men jeg er stadig af den opfattelse, at den beskrevede tidshorisont er inden for købelovens rammer, fra butikkens synspunkt. Kan du følge mig?

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke hvad du mener med uden for købelovens optik? Men, bortset fra det er jeg sva. enig i hvad du skrev. Omend jeg synes at to reps.
af en mdr. varighed hver er på grænsen til hvad man skal acceptere. Givet at fejlen ikke afhjulpet, vel at mærke.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg mener forøvrigt de har eget værksted.

Jeg vil nu trykt handle der, igen, det er da mere Pionere som har lavet et "uheldigt" produkt.

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg mente bare, at købeloven fastsætter en grænse (omend den grænse er svær at definere) for acceptabel ventetid - en grænse KT ganske rigtigt efterhånden presser en smule. Der er dog mange der synes, at købelovens øvre grænse stadig er alt for lang ventetid og det er hér jeg mener, at den ventetid må man nødvendigvis forvente når KT nu ikke selv står for rep m.m.

Så vi er (formentlig?) ganske enige! Min kritik i første omgang gik også mest på, at der udbasuneres en meget generel kritik af KT, på baggrund af et enkelt tilfælde, der kun knapt er i kambulage med købeloven. Thats all

kosmos67
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

hej

de har eget værksted

Hilsen richard

Til top Vis kosmos67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kosmos67

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

mwulffn skrev:
Jeg har været så uheldig at købe en Pioneer DV-490 dvd afspiller hos KT-radio i Odense.

Den er nu til reperation for 2. gang. Første gang var den væk i en måned fordi den havde problemer med at spille dvd'er via hdmi udgangen uden
flimmer.

Den samme fejl opstod så igen og jeg indleverede den endnu en gang. Nu har den så været til reperation i 19 arbejdsdage (ca 1 måned) og der
er stadig ikke en løsning i sigte.

Jeg har bedt KT om at hæve købet da jeg sandt at sige ikke synes det er rimeligt at en dvd-afspiller skal være knap 2 måneder på værksted når
jeg har haft den fra den 20-11-06 til i dag.

KT-Radio har syltet sagen indtil på mandag hvor de vil kontakte Pioneer Danmark for at få svar. Jeg vil forsøge at hæve købet hvis jeg ikke har
min dvd afspiller på onsdag (22 arbejdsdage).

Så jeg vil på det kraftigste anbefale ALLE om ikke at købe noget som helst der, med mindre de er sikre på at det ikke kan gå i stykker.

MVH
Michael

Michael,

Jeg synes du er et [du burde læse tænk før du taler inden du kalder folk noget lignende /Zorglub]

Med dette mener jeg at du forventer en forretning som er i sin gode ret, købelovens ret her, til at forsøge at få udbedret fejlen adskillige gange, skal frasige sig denne mulighed. Hvorfor kan du ikke forstå at lovens rammer er netop dette rammer?

En ramme har to ender en minimumsende og en maximumsende, det er først når man kommer uden for rammerne at den er gal.

Nu er du jo en sur kunde, men du er altså ikke en ulovligt eller urimeligt behandlet kunde!

Derfor mit første statement omkring [beeeeep]

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

nå okai, så bare glem ovenstående..(men hvorfor skulle KT så kontakte Pioneer dk? Det var dét der fik mig til at tro, at de fik den lavet andetsteds.. men som det så rigtigt er blevet pointeret er det ligegyldigt i køberetligt perspektiv)

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med flere af overstående udtalelser.
Men det ligegyldigt. Så har KT i odense da godt nok eget værksted. Men når der er tale om garanti reperationer, så vil jeg da tro at de sender det til et Pioneer godkendt værksted. Som jeg ikke aner om de selv har. Men det ville ihvertfald forklare hvorfor de var nødt til lige at kontakte Pioneer.

En ting, som mange sikkert glemmer når de er en sur kunde, er at forretninger som KT, oa, helt sikkert også synes at 1mdr x 2 er for lang tids reperation af en dvd afspiller som ikke er ældre. Men hvad pokker skal de gøre, andet end følge loven. (Specielt hvis det ikke er deres eget værksted som skal lave reperationen, må dette være en frustrations faktor ud over det sædvanlige)

Jeg mener helt sikkert det er lige tidligt nok at hænge KT ud.

Mvh Mikael

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jokerman skrev:

Jeg mener helt sikkert det er lige tidligt nok at hænge KT ud.

Præcis min pointe... 

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

kosmos67 skrev:

hej

de har eget værksted

Hilsen richard

Jep det har de.

JEg havde min projektor til rep i 3md, der var nogle problemer med forsikringsselskabet, så KT beholdte projektoren indtil der var afklaring på betalingen. Jeg var nede ofte og spørge til den, altid fik jeg et fornuftigt svar. Jeg har aldrig haft problemer med deres værksted, heller ikke da min gamle H/K dvd gik i stykker. Fin service.

men er det ikke noget med at Pioneer selv står for rep af deres produkter?
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Det er leverandøren/importøren der betaler for garantireparationer idag. Derfor kan de også forlange at få aparaterne sendt ind til dem eller til en reparatør som de har indgået aftale med. Nogle forhandlere kan også have aftaler med leverandører om at reparere apparaterne selv mod betaling. Om apparaterne skal sendes ind, afhænger altså ofte af hvor man har købt dem. Jeg ved ikke om KT-Radio Odense har aftale med Pioneer.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Ellers har du bare været for hård ved sagerne...
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Max-Payne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Du/KT-radio kan først hæve købet når/hvis varer er blevet repareret/ombyttet 3 gange inden for et år fra købsdato.

Efter 3 gang kan du indsænde sagen for forbrugerstyrelsen, og du vil 98% få medhold i din sag

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Måske man hellere skulle fraråde folk at købe bemeldte Pioneer-afspiller? det er sgudda ikke butikkens skyld, at skidtet er defekt.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Måske man hellere skulle fraråde folk at købe bemeldte Pioneer-afspiller? det er sgudda ikke butikkens skyld, at skidtet er defekt.

Mvh

Brok

Tror sørme du har fat i en pointe der Brok

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Max-Payne skrev:

Du/KT-radio kan først hæve købet når/hvis varer er blevet repareret/ombyttet 3 gange inden for et år fra købsdato.

Efter 3 gang kan du indsænde sagen for forbrugerstyrelsen, og du vil 98% få medhold i din sag

Hvor ser du det henne?
Mig bekendt har sælger højest to afhjælpningsforsøg før køber kan hæve købet (i alle tilfælde skal afhjælpning ske inden rimelig tid, hvilket som nævnt er ret svært at definere)

Og jeg forstår heller ikke din 1-års frist. Som udgangspunkt har man to års reklamationsret, og i de første 6 mdr findes der en formodning for, at produktet var fejlbehæftet ved købet. Sælger har bevisbyrden, og efter 6 mdr vendes bevisbyrden..

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Måske man hellere skulle fraråde folk at købe bemeldte Pioneer-afspiller?

Det er måske lige hurtigt nok p.g.a. et enkelt uheldigt eksemplar. Fejl kan opstå i alle mærker/modeller. Det er jo derfor man har garantien.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes