| Forfatter |
|
angrii Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om MP3 går med under spørgsmålet, men jeg er af den mening at hvis man lytter meget til et bestemt band, kan man sq ikke være andet bekendt end at købe musikken. 
Mine favorit band: pearl jam, creed, kashmir, dire straits, dizzy mizz lizzy og sublime kunne jeg aldrig finde på at svigte ved brug af "ikke proffesionelt indspillet musik".
KUNNE HELLER IKKE FINDE PÅ AT ARBEJDE GRATIS!
Ydermere går vi jo alle herinde mere eller mindre op i lydkvaliteten i vores usle hjem, så det må siges at være enten dobbeltmoralsk, eller knald i låget at lytte til en dårlig brændt cd eller MP3 med lige så meget lydkvalitet som hund i hundekiks, for dernæst at logge ind på HIFI4ALL og fortælle om sit super anlæg til en halv milliard.
Jeg har vel et fint anlæg til 100.000 (incl projektor) , så jeg vil ikke mene at det er forkert at have spenderet omkring 10.000-15.000 til cd'ere og dvd'er som i mit tilfælde. Uden dem kunne jeg ligeså godt høre radio
Hva med jer andre, det er da et godt relevant POLL...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm den har vist været oppe og vende, det eneste musik jeg har liggende er downloadet i tiden 00-03 pga den svine dyre VDO headunit jeg havde i min bil på daværende tidspunkt ikke støttede de kopisikrede CDer, ergo måtte jeg jo Downloade det hvis jeg ville høre det, gør det ikke lovligt, men hvad skal man ellers gøre når de er så "smarte" og lave sådan et stunt. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er sikkert en spændende poll.. men hvor er den..?? tråden bliver flyttet til Musik & film..
nu skriver du: "KUNNE HELLER IKKE FINDE PÅ AT ARBEJDE GRATIS!" gælder det dig, eller de bands du skriver om.. Jeg arbejder fx gratis lige nu.. det er faktisk meget underholdende.. det kræver self. betalt arbejde andet steds, for at der kommer mad på bordet.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvfølgelig bør man ik downloade musik !! Kopisikring, ja så har man jo købt den så må man smide den i en rodekasse og downloade sangene så man kan bruge dem !!
Personligt er jeg da pisse irriteret over at jeg er nødt til at købe meget af min musik både to og tre gange, men sådan er livet jo.. har en del koncerter/albums både på DVD, CD, og Vinyl, ja et enkelt eksemplar os i dvd-audio.. ingen der har sagt det er en billig hobby
synes ik det er meget du har brugt på musik of film 
hvis man tager en gennemsnitspris på 120 kr for en cd så svare det til du har ca 100 ? (og det er endda uden dvdér, og så et enlæg til 100 k.. man køber vel sit anlæg for at høre musik.. ik omvendt 
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angrii... jeg tror skam ikke det er os inde på hifi4all.dk der er de værste til at kopiere og downloade mp3'er fra internettet...netop fordi langt de fleste af os kan høre forskel på original og kopi på vores anlæg...
Så måske skulle du gemme dit sure opstød til andre forums...
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen hajkopier hos mig. Hverken cd'er, dvd'er, mp3'er eller software. Bliver p***e sur hvis nogen stjæler fra mig, så selvfølgelig stjæler jeg ikke fra andre.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
m0tZ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt sikkert give ret i at det er hammer træls for dem som laver film og musik at de ikke tjener så meget som de burde.
Men det virker nu lidt latterligt at man kan finde en DVD film flere
måneder før de kommer i butikkerne, og endda nogle gange når de stadig
går i biffen. Samtidig med at det er gratis.
Jeg synes antipiraterne osv burde droppe deres søgen efter private
personer. I stedet synes jeg man skulle få fat i dem som UDGIVER
filmene og musikken. fx nordisk film. For en film kommer sgu da ikke på
nettet uden grund. Dvs at det er anmeldere og folk som arbejder steder
som nordisk film der låner filmene med hjem og ripper dem.
Derved burde man nok stramme reglerne om at lade medarbejderne låne DVD/CDerne hjem INDEN de kommer i butikken.
I stedet for at søge private personer op som måske fattige studerende,
som ikke har den store lyst til at give 200-300kr for en DVD film de
kan hente på nogle timer over nettet gratis.
Man burde starte fra starten, og ikke tage de mere eller mindre "uskyldige"
Det er nu min holdning til alt det pirat pjat.
mvh
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er helt enig i din hold mht. at stjæle ”ikke betale” for den musik/film man vil have. Og din holdning til at være loyale overfor de bands man holder af..!? men nogle gange kunne jeg ønske at de kunstnerne er loyale overfor kunderne! Jeg bliver pi..e sur over kunstner der op til jul feks. Udsender en plade mad alle deres gamle nummer og kommer 1 nyt på, så der også er for de trofaste, eller de folk der godt kan lide til eks. Terminator film, hvor mange versioner er den snart kommet i?? Skal de trofaste betale kunstnerne ved kasse 1 hver gang de eller deres plade selskab finder på den type nummer? Hvad med den nye Thomas Helmig, den kan ikke afspilles i ret meget udstyr..!? hvem har taget rø..n på hvem her? ”her vil jeg ski.. på at det er Thomas selskab, i min verden er det HAM der er et fjols , over for sine fans.
Jeg vil gerne betale! Men loyalitet virker begge veje, og efterhånden er der kunsterne/selskaberne der skal til at oppe sig. De jo ikke blege for at tage kassen for deres plades, selv her efter 20 år, hvor alt andet er faldet i pris. Ikke fordi jeg downloader des lige, men det er ved at værre tørre tåre, når jeg høre deres klage sang.
Nu min mor ikke fra Danmark! Men hvilket selskab har fortalt hende at de film hun købte sidst i udlandet, kunne hun kaste i skraldespanden?? For der var ingen form for forklaring omkring regions koder i hendes ny indkøbte DVD afspiller.
Hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |