| Forfatter |
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer lige lidt godt nyt fra det store udland vedrørende DVD priser.
I Thailand som jo er et af de store lande hvor kopier af DVD film florerer mere eller mindre offentligt har man gennem nogen tid nu brugt det ultimative våben til at stoppe det. Man har sat prisen ned på original film og ladet dem udkomme kun få uger efter premieren i biffen. Og det virker.
I Thailand koster en kopi film 200 Baht (ca 30Dkk) som er i bedste udgave. Dvs det drejer sig om en master kopi af filmen, med tryk på skiven og kassette. Man kan ikke se forskel på denne og den originale varer. Den er med stor sandsynlighed også lavet på samem fabrik som originalen. Den har samme stregkoder og kode numre på discens bagside osv. Vi taler her om den originale vare bare solgt på en anden måde, såsom en vogn på gaden.
Igennem det sidste halve år har man så slået til med det ultimative våben og det eneste effektive efter min bedste mening. Nu sælges original film fra de fine butikker til 199Baht og kun få uger efter bio premieren.
Så nu er der jo ingen som gider at købe kopierne mere, logisk ikke.
De eneste der stadif troligt køber kopi film er turisterne for de kende rikke til den nye udvikling og desværre for dem køber de kopifilm de forkerte steder, så de for lov til at betale 200 Baht for en skrækkelig kopi på DVD 5 format som er optaget med et kamara i biffen med rystemde hånd. Noget værre skammel som man da ike skal bruge sin tid på at se.
Det gode er for film indsustrien at de sælger langt flere film, ingen gider købe kopifilm og de tjerner stadig gode penge.
Så hvorfor f skal film koste en sand formue i Danmark. Det gør jo bare at fol kopierer som en vild. Få dog sænket de priser til noget realistisk, som er noget der ligener unde en 50'er inkl moms for nyudgivelser.
Hvad mener i?
PS, Så koster en nyudgivelse af musik CD mellem 300 og 400 Baht i Thailand, hvilket er ca 50 til 60kroner.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er ret naivt at tro at det også er noget vi kommer til at se i EU eller USA. Lovgivning og moral er lidt blakket på den kant du nævner, især Thailand.
Desuden er købekraften helt anerledes, hvilket jo også må afspejle sig i markedsprisen, ellers har folk jo ikke råd til at købe varen.
Så en DVD vil fortsat koste 199/249 herhjemme, og dem der absolut vil slå sig ned som pirat, ja de kan så se frem til store erstatningskrav og op til 6 års fængsel i hotel gitterly.
|
| Til top |
|
| |
Baggerboy22 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig, det er lidt som med grænsehandel, hvorfor ikke få de penge i den danske statskasse og stoppe de ulovlige kopier(Hvor ved de som en skjult bonus sparer penge i politi korpset på at optrævle disse sager og så bruge dem på at stoppe fx stoffer eller de dybt kriminelle).
Uanset hvad kan det næsten ikke komme til at koste penge... Og hifiklubben får lidt lettere ved at få dårlig lyd ud af verdenen(Deres nuværende slogan/ordsprog)
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget parallel import? Det må da være muligt, når nu de er så billige?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne være at jeg skal til at parallel importere film og sælge dem.
I Robot er lige kommet på gaden til ca 30kroner og så er der stadig plads til lidt fortjeneste og moms og prisen kan holdes omkring en 50'er. Eller hvad medn Man on Fire som har premierer i Oktober tror jeg i Danmark.
Men helt ærligt hvis branchen, både musik og film, ikke snart sætter de uhyggelige priser ned, ja så florerer kopierne endnu mere og så sælger de intet tilsidst.
Købe kraften er højere i Dk, måske, men det er muligheder for at lave hjemme kopier så sandelig også.
Forstå mig ret, jeg taler absolut ikke for at kopierer, men branchen indbyder jo til det med de priser sætter.
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange af jer køber dvd'er til 200,- 250 kr. ude i byen i Fona eller Merlin?.... ingen af jer forhåbentlig.. De eneste mennesker Fona og Merlin tjener på er dem der ikke ved bedre...
når først "internet" generationen bliver de dominerende forbrugere på markedet, skal der enten ske noget nytænkning eller også skal priserne falde..
Og det er ikke kun dvd'er, men al elektronik i alimndelighed som kan fås langt billigere over internettet...
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Det var ver derfor de var så 'snedige' at lave regionskoder.... 
(Og det er faktisk ulovligt at importere andre regioner, hvis det er med henblik på salg) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Det var ver derfor de var så 'snedige' at lave regionskoder.... Jep!
(Og det er faktisk ulovligt at importere andre regioner, hvis det er med henblik på salg)Ok, så faldt den til jorden! På den anden side kan man vel oprette et firma i Thailand hvor f.eks. danske købere kan gå ind via nettet og købe dem? |
|
|
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin info Classe!
Når jeg er i Thailand plejer jeg at fylde kufferten op med billigt tøj inden jeg tager hjem igen. Næste gang bliver det med billige DVD-film __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det burde vist ikke være noget problem. Og når prisen er under vist nok 80 kr. kommer der heller ikke told og moms på.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Ingeniøren skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Det var ver derfor de var så 'snedige' at lave regionskoder.... Jep!
(Og det er faktisk ulovligt at importere andre regioner, hvis det er med henblik på salg)Ok, så faldt den til jorden! På den anden side kan man vel oprette et firma i Thailand hvor f.eks. danske købere kan gå ind via nettet og købe dem? |
|
|
Mvh.
|
|
|
Jeps, den er god nok.... Bare giv mig et link når du er klar . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
lams Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
|
Hvor mange af jer køber dvd'er til 200,- 250 kr. ude i byen i Fona eller Merlin?.... ingen af jer forhåbentlig.. De eneste mennesker Fona og Merlin tjener på er dem der ikke ved bedre...
|
|
|
Skal lige siges at der ikke er ret stor fortjeneste på dvd'er!
har selv arbejdet der!
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Det gode er for film indsustrien at de sælger langt flere film, ingen gider købe kopifilm og de tjerner stadig gode penge.
|
|
|
Ja det ville være fedt med billigere dvd'er, men jeg tror altså ikke den holder helt vand. Teorien er at film i dk skal sættes ned til det de forhandles for på det sorte markede. Det skulle udrydde piratkopier da de ikke længere er interessante. Det vil så få salget af originaler i vejret, men fortjenesten pr stk er naturligvis lavere da prisen er sat ned.
Mit spørgsmål er om filmselskaberne stadig tjener det samme, for det tvivler jeg ærlig talt på at de vil gøre. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der er nemlig ikke meget fortjeneste på dvd, f.eks. når Bilka eller anden stor butik kører kampagne med f.eks. LOTR II til 199kr, ja så taber de penge på den. Har selv arbejdet med det, og får dem stadig til indkøbpris  . Og det er ikke det store og spare. Man skal jo også være realistiske, det kan jo ikke løbe rundt for sådan et filmselvskab at sælge film i butikkeren til en 50....
|
| Til top |
|
| |
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Skal lige siges at der ikke er ret stor fortjeneste på dvd'er!
har selv arbejdet der!
[/QUOTE]
HA HA HA... Det tror vi så på. Jeg ved at en DVD ikke koster mere en 10 >Kr. __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du selv på at en butik kan købe en dvd for 10kr??
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er der også noget der hedder moms/afgift/told etc og folk skal jo også leve
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 der bliver lagt en lille slat fra før butikkerne ser indkøbspriserne på dem kaldes topstyring
Men ellers ganske rigtigt, der er ikke mange penge i det !! og det er ikke butikkernes skyld !! se på hvem de køber af istedet, dvs producenterne, de sælger deres vare til den pris de kan få for dem !!
hvis de kunne tjene mere på at sælge dem til 500 kr stk så havde de gjort det !! hvis de kunne tjene mere på at sælge dem til 100 kr så havde de gjort det !!
at sammenligne Danmark med thailand jep det er altid en god start..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller også venter man til nyhedsværdien har lagt sig, og skidtet kan fås til det halve.. (har dog givet nypris for speciel dvd. koncerter etc.)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
at sammenligne Danmark med thailand jep det er altid en god start.. |
|
|
Nej det er klart at det kan man ikke, men en realistisk pris kunne f.eks. være mellem 99 og 119 Kr. for en premierefilm. Personligt tror jeg at der til den pris ville blive solgt mange flere film. Jeg synes da under alle omstændigheder at filmbranchen burde overveje en prissænkning som våben mod pirateri.
Det eneste film- og plade-branchen indtil videre har gjort, for at komme piratkopieringen til livs, er at opfinde nye kopibeskyttelser, som bliver brudt på 15 minutter. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |