Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop hjemvendt fra biffen, vil jeg lige høre andres vurdering.
Film genren er måske ikke lige min kop the. Dertil får fantasien til tider lidt for meget frit spil (umiskendeligt Peter Jacksons stil), men filmen er utrolig flot og gennemført lavet, og den ganske betagende historie er bedre end nogensinde.
Især er jeg imponeret over den flotte og utrolig realistiske New York 30'er atmosfære. Lidt pardoksalt måske 
    ... ud af 6 mulige herfra.
Er man til løssluppen fantasi og fede film, er den et MUST. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
100% enig. Lige rigeligt fantasifulde stunts engang imellem, men sådan skal det vel et eller andet sted være i sådan en film. Men ekstremt gennemført lavet, omend det har karakter af "god underholdning i 3 timer, og det var så dét". __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den var god, ikke mindst fordi jeg egentlig ikke kendte historien ud over noget med King Kong, Empire State Building og Fay Wray.
Dog...hvorfor skal ham Peter Jackson trække alting ud i en evighed? De der dinosaurer blev ved alt for længe, det samme med flyscenen til sidst.
Nu hører jeg også til det lille og stærkt forfulgte segment af befolkningen der mener, at Ringenes Herre-trilogien er noget af det mest uspændende, langtrukne og overdrevent lineære man kan forestille sig. Set i det lys var King Kong god til at holde een vågen og ikke nær så sentimental - nu må vi bare håbe på, at han ikke laver en 'extended version'...zzzzzz
- kunne forestille mig, at filmen vil være god til at teste subwoofers?
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Nu hører jeg også til det lille og stærkt forfulgte segment af befolkningen der mener, at Ringenes Herre-trilogien er noget af det mest uspændende, langtrukne og overdrevent lineære man kan forestille sig. Set i det lys var King Kong god til at holde een vågen og ikke nær så sentimental - nu må vi bare håbe på, at han ikke laver en 'extended version'...zzzzz
|
|
|
Jeg er på samme hold mht. Ringenes herre. Den første fald jeg i søvn til, den anden var udemærket og den sidste direkte pinlig langtrukken 
Jo, der er scener i King Kong, hvor man kunne have undværret 5 min. men jeg synes ikke det var påfaldende. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det jo ikke Peter Jackson der skrev Ringenes Herre. Prøv og læs bøgerne  De er gode!
Har ikke set King Kong endnu, men vil godt se den.
|
Til top |
|
|
Himan Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 16 December 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er længe siden jeg har været så underholdt, så længe over en, i bund og grund, så fjollet historie. Tre timer var ikke for længe og tempoet var helt i orden synes jeg. Jeg glæder mig allerede til den kommer på DVD og jeg er næsten klar til at se den igen imorgen. Herfra er der seks ud af seks gule bønner til verdens sejeste bodyguard nogensinde.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 16 December 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes også den er yderst seværdig. Fedt lydspor. Dog synes jeg også nogle af scenerne er lige lovlig lange, kunne godt forstille mig anden gang man så den at man så synes den er for lang.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 16 December 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den opvejede i høj grad de gamle versioner - selve Kong er helt i særklasse og eminent flot lavet. Jeg er enig i at dinosaur-scenerne var lige lange nok og der var rigeligt af dem, men scenen hvor han basker rundt med de V-rex (det hedder de i Weta´s univers) var fed nok.
Synes det var rart at føleleser skinnede igennem i abens ansigt - specielt lige inden han faldt ned fra højhuset. Man kunne ligefrem læse udtrykket i øjnene på ham inden han udåndede - "hvorfor gør de det her mod mig". Det var sgu lidt sørgeligt.....
Derudover var det mindst ligeså fedt at han rent faktisk opførte sig som en gorilla og ikke en mand i et kostume - han klatrede i klipper osv. og fjollede rundt som aber nu engang gør med mellemrum.
Naomi Watts er fornem i rollen som Ann og Jack Black aldeles i særklasse - han er faktisk slet ikke så dum.
Fem ud af seks herfra - Batman Begins er stadig årets film på min liste. StarWars og King Kong må pænt dele. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Fem ud af seks herfra - Batman Begins er stadig årets film på min liste. StarWars og King Kong må pænt dele. |
|
|
Hehe - har det på helt samme måde
Men jeg kom også ud fra Cinemaxx sal 1 (superfed bif iøvrigt, nu hvor
der kun var dårlige pladser tilbage i Imperial) med et stort smil på
læben! Havde ikke de store forventninger til filmen, så var MEGET
positivt overrasket, og syntes rent faktisk ikke at filmen var
langtrukken, selvom den var LANG (især fordi kødhovedet i kiosken sagde
at der var pause, men der ikke var det). Og ja, selve Kong figuren er
da nok bare hamrende godt lavet! Det er også samme gut som stod for
Gollum i LOTR, så han kan jo sit kram
Alt i alt en kanon fed og meget underholdende film - også selvom den er
lidt plaget af Peter Jacksons underlige idé om at film SKAL være på
over tre timer...
Nu glæder jeg mig bare til at se Narnia
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var, og er stadig målløs efter filmen. Den er simpelthen fantastisk! Man grinede med Kong, og græd med ham (næsten da  ). Han føltes bare så ægte! Jeg var virkelig rørt fra start til slut. Dog mener jeg stadig, at Batman Begins og Sin City deler førstepladsen som den bedste film i 2005. Men der er ikke langt til toppen for King Kong...Star Wars må se sig på 3. pladsen.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Dertil får fantasien til tider lidt for meget frit spil (umiskendeligt Peter Jacksons stil), |
|
|
Nu følger den jo den originale film ret godt, så sådan skal den være. Men det er rigtigt at havde PJ, klippet en halv time ud i starten af film, havde det været bedre. 5 ud af 6 .
|
Til top |
|
|
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Derudover var det mindst ligeså fedt at han rent faktisk opførte sig som en gorilla og ikke en mand i et kostume - han klatrede i klipper osv. og fjollede rundt som aber nu engang gør med mellemrum.
|
|
|
Ja men er det ret forskelligt fra os det med at "fjolle rundt" __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Frede1977 skrev:
Dertil får fantasien til tider lidt for meget frit spil (umiskendeligt Peter Jacksons stil), |
|
|
Nu følger den jo den originale film ret godt, så sådan skal den være. Men det er rigtigt at havde PJ, klippet en halv time ud i starten af film, havde det været bedre. 5 ud af 6 .
|
|
|
Ikke det jeg mener. Jeg tager ikke ind og ser King Kong for derefter at brokke sig over at jeg ikke tror på der findes store aber og dinosaurer på ukendte øer ved asien. Det hører med til historien og er som det skal være.
Det jeg mener, er at f.eks. der hvor stammemanden kidnapper baben, præsterer han fuldstændig fejlanimerede hop der ligner noget fra en billig japansk ninja-film. Det kunne have været lavet mere troværdig, uden at have nogen som helst indvirkning på historien.
Eller når folk absolut skal falde 15-20 meter ned og lande på ryggen uden så meget som en brækket knogle. Havde det gjort en forskel for historien om der havde være endnu en lian i 3 meters højde til at tage faldet?
Noget helt andet er at jeg var dybt imponeret over den gennemførte stemning der blev skabt de første 30min. Ville ikke have undværet 2 min. af det. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
Til top |
|
|